To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] awaria układu chłodzenia

marquis - 09-07-2011, 22:51
Temat postu: [E32A 1.8] awaria układu chłodzenia
Witam. Miałem dzisiaj taką przykrą niespodziankę: Pojechałem z rodziną do znajomych, zgasiłem silnik, przy próbie ponownego uruchomienia(chwilę potem) - po zakręceniu (nie odpalił)- coś fuknęło- i spod maski zaczął się wydobywać biały dym... Jak otworzyłem maskę zobaczyłem że mi całe petrygo wywaliło na chłodnicę, alternator, maskę... Po wystygnięciu nalałem wody do układu i okazało się,że wystrzeliła taka zaślepka z głowicy na przedzie niżej pod świecami.... Silnik normalnie odpala i chwilę chodzi ok- nie chcę przegrzać. Zaślepka jak zauważyłem była wklejona. Pytanie jakim klejem- do układów chłodzenia wkleić na amen- czy czymś słabszym- bo jest to specjalnie osłabione miejsce w razie wzrostu ciśnienia w układzie? I co mogło spowodować taki wzrost. Raz po otwarciu korka usłyszałem jakby płyn dopiero teraz zaczął przelewać się niżej- bulgotanie... Pompa wody? Z silnika ogólnie mi cieknie i bierze mi płyn chłodzący- spaliny białe- zaczął chodzić na 3 cylindry niedawno i nie wiem co jest. Kable i świece nowe ngk, Zacząłem podmieniać pojedynczo kable ale żadnych zmian... jutro bym pokleił, ale wolę się upewnić czym... Pozdrawiam forumowiczów:)
robertdg - 09-07-2011, 23:00

Jak uszkodzona uszczelka pod glowicą, to gdzies sobie ciśnienie musi uchodzić.
marquis - 09-07-2011, 23:16

To że powinienem zainwestować w remont i wymienić uszczelkę wiem- egzemplarz auta które posiadam jest umęczony i zaniedbany że tak powiem. Ale jeszcze kilka miesięcy mógłby pojeździć zanim kupię innego Gala...:). Coś można zrobić bez wielkich inwestycji? Znajomy mechanik stwierdził, żebym nie pakował za dużo kasy...

[ Dodano: 10-07-2011, 14:10 ]
Jeszcze jedno pytanko. Możliwe że regulator napięcia alternatora poleciał? Objaw- na wolnych obrotach jak włączę światła, to obroty spadają dajmy na to z 1000 na 700....

[ Dodano: 11-07-2011, 20:19 ]
Jak naprawiałem szkodę zauważyłem ucięty przewód- chyba jakiś czujnik nad alternatorem z pojedyńczym przewodem - ktoś moze jest zorientowany co to jest i gdzie powinien być podłączony? Przewód koloru czarnego- nie wiem czy przeciąłem go przy oczyszczaniu zaślepki, czy już wcześniej tak było...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group