To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz

spidernet - 10-07-2011, 17:38
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Wskaźniki ciśnienie i temp oleju, voltomierz
Witam,

Chciałbym zainstalować sobie dodatkowe zegary w galancie, tj

- ciśnienie oleju
- temperatura oleju
- voltomierz

Zegary są ogólnodostępne jednak mnie w szczególności zainteresował ten wzór: >klik<

Czy ktoś z was przerabiał ten temat? Jak podejść do instalacji i czy to bardzo skomplikowane?

milo - 10-07-2011, 18:29

Mam zainstalowane w galancie wskaznik doładowania i wskaznik voltomierza przeważnie w instrukcji przy zakupie wszystko opisane ja nie miałem żadnego problemu ,teraz będę dokładał 3- czujniki temperatury wszystko na wyświetlaczu http://allegro.pl/show_item.php?item=1685661010
spidernet - 10-07-2011, 22:27

Raczej skłaniam się ku tym zegarom podanymi przeze mnie w aukcji. Ktoś wie jak to się podłącza? Ktoś z was ma jakieś doświadczenia.. fotki po zainstalowaniu zegarów?
robertdg - 10-07-2011, 22:43

Podpięcie nie jest niczym trudnym, do układów olejowych potrzebujesz przejściówke/podkładke do korpusu na którym jest mocowany filtr oleju, montuje się to pomiędzy filtrem oleju a jego podstawą, abyś mógł zamocowac na tym dodatkowy czujnik, Voltomierz podpinasz do głownej szyny pradowej w kabinie auta
swinks_UK - 10-07-2011, 22:44

Generalnie, większość zegarów ma podobną metodę podłączania.
Niemal zawsze będą 3 podstawowe kable:
1. zailanie ACC +12V
2. masa
3. sygnał ściemniania (+12V ze źródła oświetlenia kabiny, lub włączonych świateł, lub kostki radia tzw. dimmer)
4. sygnał:
- w przypadku zegarów temperatury to najczęściej jest tzw. sonda/czujnik (90% ma gwint 1/8 NPT), który ma dwa przewody (sygnał i masa). Sygnał idzie na zegar, masa w zależności od producenta jest albo na budę, albo do masowego z zegarów, albo na gwincie.
- ta sama filozofia dotyczy czujników ciśnień, tylko inny rodzaj czujnika, jednak standardem jest gwint 1/8 NPT.
- obrotomierz bierze sygnał z ECU, trzeba się wpiać w wiazkę z ecu.
- voltomierz wpinamy na klemę plusową aku

Do olejowych gadżetów najczęściej stosowane są tzw. "sandwich plate" czyli dodatkowy adaptor który instaluje się między filtrem oleju a jego mocowaniem. Typowe sandwich plate ma 2 do 4 wyjść 1/8 NPT na czujniki.

malina_drizzt - 11-07-2011, 01:27

Wychodzi na to, że trzeba mieć "sandich plate", czujniki i zegary do nich.
Fajna rzecz, mnie szczególnie interesuje czujnik temperatury oleju.
Nie wiecie gdzie w pl można dostać elementy??

swinks_UK - 11-07-2011, 10:03

Miało być "sandwich plate" :wink:
Już poprawiłem w posta.

Do temperatury oleju są też czujniki zintegrowane z korkiem do misy olejowej. Ja tak mam, bo nie mogłem użyć sandwich plate.

malina_drizzt - 11-07-2011, 13:32

Miało być kanapka płytka. :D
Żeby nie było że jestem leniwy
http://allegro.pl/adapter...1689496516.html
rozmiar chyba pasuje do galantów
i coś takiego już z czujnikiem
http://allegro.pl/zegar-w...1683296754.html

swinks_UK - 11-07-2011, 20:28

Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. :mrgreen:
spidernet - 16-07-2011, 22:32

swinks_UK napisał/a:
Czujniki w 99% są dostarczane z zegarami. :mrgreen:


Jednak czy mamy pewność, że będą pasowały do Galanta, o ile wogóle znajdują się w zestawie :? Pozostaje chyba kontakt ze sprzedającym... No chyba, że na forum ktoś wie :roll:

malina_drizzt - 16-07-2011, 23:40

Pod filtr oleju wkręcasz adapter na 4 czujniki.
W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem.
Jedyny problem to dopasowanie gwintu i rozmiaru adaptera do filtra i bloku silnika i podciągnięcie kabelka z czujnika do kabiny.
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????

m6riano - 16-07-2011, 23:43

malina_drizzt napisał/a:
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????

Teoretycznie nie powinny...

spidernet - 16-07-2011, 23:51

malina_drizzt napisał/a:
W adapter wkręcasz czujnik który dostajesz w komplecie z zegarem.


Czyli zegary z aukcji to nie jedyny koszt :( jeśli nawet czujniki będą znajdowały się w komplecie, to i tak pozostaje zakup adaptera... ciekawi mnie czy coś jeszcze...

malina_drizzt napisał/a:
Mnie ciekawi czy adapter i czujnik zaburzają przepływ oleju????


Bardzo ciekawa wypowiedź. Jednak w sportowych autach takie czujniki są "na porządku dziennym", nie wydaje się zatem, aby zaburzały pracę silnika. Tylko czy ta konstrukcja z allegro polega na tym samym co wskaźniki typowo z aut przykładowo wrc :?

malina_drizzt - 18-07-2011, 00:48

Orientuje się ktoś czy w galancie można taki adapterek z filtrem zamontować bez obaw o ciśnienie oleju???
Wie ktoś czy adapter M20 x 1,5 podejdzie do 2.5v6?

milo - 07-08-2011, 20:30

Zamontowałem takie cisnienie turbo voltomierz 3x czujnik dowolnej temperatury z mozliwością edytowania dowolnego napisu i szereg innych funkcji .,,

Uploaded with ImageShack.us



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group