To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - ASX chiptuning

herman - 11-07-2011, 12:53
Temat postu: ASX chiptuning
Witam wszystkich,

od niedawna jestem nabywcą ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT (150KM).
Chciałbym podnieść moc auta, a właściwie jego moment obrotowy.
Czy ktoś z Was orientuje się może, czy do tego silnika jest już dostępny jakiś chiptuning, który nie naruszałby warunków gwarancji?
Może jest jakaś firma, która oferuje tego typu usługę?

Pozdrawiam.

krzychu - 11-07-2011, 13:18

Problem jest wielopłaszczyznowy:
- zachowanie gwarancji było możliwe tylko w 2 przypadkach BOX do 2.0 TDI o którym są mieszane opinie, a i cena nie jest za ciekawa za coś co oszukuje silnik, oraz w EVO i tuningu fabrycznego,
- osprzęt jest prawdopodobnie firmy Denso więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać,
- silnik już fabrycznie jest dość mocno wysilony,
- tiuning silnika nie mając szczegółowej dokumentacji technicznej jest robiony często na czują lub opierając się na poprzednich doświadczeniach, nie wiadomo kiedy się przekroczy pewne granice i "tłok wychodzi bokiem". Ten silnik jest nowy więc doświadczenie żadne, a dokumentacji raczej nikt nie udostępni.

desko - 11-07-2011, 15:37

na sieci są różne wynalazki, np. http://www.diesel-perform....8-di-d-150-ps, ale jest duże ryzyko, że będą z tym ustrojstwem kłopoty
mitsu00 - 11-07-2011, 20:01

krzychu napisał/a:
osprzęt jest prawdopodobnie firmy Denso więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać,
Nastepnym razem zrob lepszy research. 2 lata temu robilem w www.44tuning.pl bylego OII z 2.2 HDI i chlopaki juz wtedy robili Navarry i Accordy ze sterownikami DENSO, tak wiec nieprawda jest to co napisales. Do ASX robia tez bardzo dobre programy. Sek w tym ze to firma niezalezna, a wiec i po gwarancji jak coc rypnie.
krzychu - 11-07-2011, 20:06

mitsu00 napisał/a:
Nastepnym razem zrob lepszy research. 2 lata temu robilem w www.44tuning.pl bylego OII z 2.2 HDI i chlopaki juz wtedy robili Navarry i Accordy ze sterownikami DENSO, tak wiec nieprawda jest to co napisales. Do ASX robia tez bardzo dobre programy. Sek w tym ze to firma niezalezna, a wiec i po gwarancji jak coc rypnie.


Sęk w tym że każdego TDI Ci w stodole zchipują czy zrempaują. Ciekawe jaki procent skutecznie poprawi ASX-a? Więc pisząc że nie jest to prawdą nie masz racji. Nie napisałem że nikt nie potrafi....

mitsu00 - 11-07-2011, 20:09

krzychu napisał/a:
Nie napisałem że nikt nie potrafi....

krzychu napisał/a:
więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać,
I wszystko jasne :wink:
Na koniec dodam tylko ze nie bralem wogole pod uwage Allegrowiczow i innych kowali.... Ta firma ma duza renome. Sa tez i inne dobre, podalem tylko 1 przyklad

krzychu - 11-07-2011, 20:14

więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać - chodzi o tych wszystkich specy co "umią" wszystko i nic.
herman - 12-07-2011, 00:28

Wlasnie myślałem o firmie 44...
Maja ciekawa ofertę do asxa.
Czy miał ktoś doświadczenie z nimi.

Pozdrawiam
Radek

mitsu00 - 12-07-2011, 08:20

herman napisał/a:
Wlasnie myślałem o firmie 44...
Maja ciekawa ofertę do asxa.
Czy miał ktoś doświadczenie z nimi.

Pozdrawiam
Radek
Przeciez napisalem wczesniej ze robilem tam swojego bylego Outlandera..... Pamietaj tylko 1: jak ci padnie sprzeglo, co jest bardzo prawdopodobne w mocnym dizlu w manualu po chiptuningu, to nie bedzie ze drogo.... Do MIVEC:a nie ma na razie zamiennikow i bedziesz musial zasilic kase ASO jakimis minimum 5-7 tysiaczkami. Uwazam ze lepszym sposobem na "banana" jest zakup mocniejszego auta niz poprawianie fabryki. Moj jezdzil fajnie przez 40 kkm po programie. Potem zaczely sie kwiatki z turbina, przeplywomierzem, doladowaniem etc. Wrocilem do ori i wszystko wrocilo do normy.
herman - 12-07-2011, 10:58

[/quote] Przeciez napisalem wczesniej ze robilem tam swojego bylego Outlandera..... Pamietaj tylko 1: jak ci padnie sprzeglo, co jest bardzo prawdopodobne w mocnym dizlu w manualu po chiptuningu, to nie bedzie ze drogo.... Do MIVEC:a nie ma na razie zamiennikow i bedziesz musial zasilic kase ASO jakimis minimum 5-7 tysiaczkami. Uwazam ze lepszym sposobem na "banana" jest zakup mocniejszego auta niz poprawianie fabryki. Moj jezdzil fajnie przez 40 kkm po programie. Potem zaczely sie kwiatki z turbina, przeplywomierzem, doladowaniem etc. Wrocilem do ori i wszystko wrocilo do normy.[/quote]

Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma ;-)
Zobaczę na ile mi wycenią.

mitsu00 - 12-07-2011, 11:27

herman napisał/a:
Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma
Zobaczę na ile mi wycenią.
Dam ci dobra rade, a zrobisz z tym co uwazasz za stosowne:
Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. Mowie z wlasnego i innych doswiadczenia. A do MIVEC:a jak pisalem wczesniej nie ma na razie zamiennikow, wiec za czesci trzeba placic jak za czyste zloto.... :evil: Wez to prosze pod uwage zanim zdecydujesz sie zlecic gmeranie w sterowniku.

herman - 12-07-2011, 15:18

mitsu00 napisał/a:
herman napisał/a:
Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma
Zobaczę na ile mi wycenią.
Dam ci dobra rade, a zrobisz z tym co uwazasz za stosowne:
Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. Mowie z wlasnego i innych doswiadczenia. A do MIVEC:a jak pisalem wczesniej nie ma na razie zamiennikow, wiec za czesci trzeba placic jak za czyste zloto.... :evil: Wez to prosze pod uwage zanim zdecydujesz sie zlecic gmeranie w sterowniku.



Dziękuję za sugestię.
Na razie tylko się orientuję w sytuacji.
Czuję, że ten silnik już więcej nie zniesie.

Mam lekki niedosyt. Jako drugie auto jeżdżę Fordem Focusem 2.0 136KM i 320NM. Różnica jest ogromna w przyśpieszeniu, pomimo, że tu mam 150KM i porównywalną masę.

Wedrowiec - 12-07-2011, 15:58

a mi dalej brakuje firmowegu upgrade 116 do 150 KM... dodatkowo jak przeglądam ich (44) stronę to wygląda to jakby wszystkie dane były przeliczone z automatu a nie na podstwie rzeczywistych przeróbek.

edycja: ktoś orientuje się jakie to są mniej więcej koszty?

krzychu - 12-07-2011, 16:02

Wedrowiec napisał/a:
a mi dalej brakuje firmowegu upgrade 116 do 150 KM... dodatkowo jak przeglądam ich (44) stronę to wygląda to jakby wszystkie dane były przeliczone z automatu a nie na podstwie rzeczywistych przeróbek.


Mam podobne odczucia...

[ Dodano: 12-07-2011, 16:06 ]
mitsu00 napisał/a:

Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia.


No to jak możesz polecać firmę która chipuje jednostkę nie informując klienta o konswkencjach (wtedy klient ma decyzję bardziej/mniej remapujemy - czasem wystarczy lekko, a zmiana jest bardzo odczuwalna np. zmniejszy się turbo dziura) albo remapuje tak aż tak że inne elementy nie wytrzymują? Sporo ludzi remapowało TDI w Outku nie miało potem problemu..... Nie świadczy to za dobrze o nich... Dlaczego polecasz? Bo wydaje Ci się że dobrze zrobili robotę tylko Outek jest do kitu? Może w pewnym zakresie obrotów przekroczyli dopuszczany moment akceptowany przez skrzynię/sprzęgło i dlatego Ci się posypało bo remapowali na oko? Dlaczego uważasz że sprzęgło w nowych 4B11 jest co najmniej tak kiepskie jak to dawane w TDI od VAG-a? Ten silnik przysporzył wiele problemów Mitsubishi (akcje naprawcze na wiązkę alternatora, pękające głowice, spadające węże turbiny - można by wymieniać) więc chyba wyciągnęli z tego lekcję?

mitsu00 - 12-07-2011, 17:50

krzychu napisał/a:
No to jak możesz polecać firmę która chipuje jednostkę nie informując klienta o konswkencjach (wtedy klient ma decyzję bardziej/mniej remapujemy - czasem wystarczy lekko, a zmiana jest bardzo odczuwalna np. zmniejszy się turbo dziura) albo remapuje tak aż tak że inne elementy nie wytrzymują? Sporo ludzi remapowało TDI w Outku nie miało potem problemu..... Nie świadczy to za dobrze o nich... Dlaczego polecasz? Bo wydaje Ci się że dobrze zrobili robotę tylko Outek jest do kitu? Może w pewnym zakresie obrotów przekroczyli dopuszczany moment akceptowany przez skrzynię/sprzęgło i dlatego Ci się posypało bo remapowali na oko? Dlaczego uważasz że sprzęgło w nowych 4B11 jest co najmniej tak kiepskie jak to dawane w TDI od VAG-a? Ten silnik przysporzył wiele problemów Mitsubishi (akcje naprawcze na wiązkę alternatora, pękające głowice, spadające węże turbiny - można by wymieniać) więc chyba wyciągnęli z tego lekcję?
Poczytaj uwaznie watki na forum OII dotyczace sprzegla ( nie mam tu na mysli wersji 2,2 gdzie miala miejsce wada fabryczna wysprzeglika). Pozatym skrzynia i sprzeglo jest robione pod okolo 400Nm (2.0) a po remapie w 2.0 TDI masz jusz 380 Nm, w moim 2.2 nawet 440 Nm. jak butujesz to efekt bedzie taki jak u Rezona, dwumas wytarl mu sie doszczetnie po chyba okolo 30 kkm na programie. Mialem wczesniej wiele mocnych aut w dizlu, w tym najfajniejsze E61 535D ktoremu zrobilem tez wirusa. Tylko ze tam skrzynia ZF ma tolerancje do 750 Nm, wiec nawet jak programem podkrecisz o te 100-150 Nm, to i tak wszystko bedzie hulac.

Summa sumarum: Uwazam ze w Mitsu nie warto bawic sie w zmiane programow bo komponenty robione sa na styk i silnik i tak jest juz wyzylowany.

Moja opinia z wlasnego doswiadczenia. Co kto zrobi ze swoja kasa, to juz inna bajka. Aha, za indywidualnie dostrojona mape w 44tuning razem z hamownia przed i po dalem 2 lata temu 2400 zl. Teraz chyba podniesli nieco ceny ale nie wiem na 100% ile krzycza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group