ASX Techniczne - ASX chiptuning
herman - 11-07-2011, 12:53 Temat postu: ASX chiptuning Witam wszystkich,
od niedawna jestem nabywcą ASX 1.8 DID MIVEC (4WD) 6MT (150KM).
Chciałbym podnieść moc auta, a właściwie jego moment obrotowy.
Czy ktoś z Was orientuje się może, czy do tego silnika jest już dostępny jakiś chiptuning, który nie naruszałby warunków gwarancji?
Może jest jakaś firma, która oferuje tego typu usługę?
Pozdrawiam.
krzychu - 11-07-2011, 13:18
Problem jest wielopłaszczyznowy:
- zachowanie gwarancji było możliwe tylko w 2 przypadkach BOX do 2.0 TDI o którym są mieszane opinie, a i cena nie jest za ciekawa za coś co oszukuje silnik, oraz w EVO i tuningu fabrycznego,
- osprzęt jest prawdopodobnie firmy Denso więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać,
- silnik już fabrycznie jest dość mocno wysilony,
- tiuning silnika nie mając szczegółowej dokumentacji technicznej jest robiony często na czują lub opierając się na poprzednich doświadczeniach, nie wiadomo kiedy się przekroczy pewne granice i "tłok wychodzi bokiem". Ten silnik jest nowy więc doświadczenie żadne, a dokumentacji raczej nikt nie udostępni.
desko - 11-07-2011, 15:37
na sieci są różne wynalazki, np. http://www.diesel-perform....8-di-d-150-ps, ale jest duże ryzyko, że będą z tym ustrojstwem kłopoty
mitsu00 - 11-07-2011, 20:01
krzychu napisał/a: | osprzęt jest prawdopodobnie firmy Denso więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać, | Nastepnym razem zrob lepszy research. 2 lata temu robilem w www.44tuning.pl bylego OII z 2.2 HDI i chlopaki juz wtedy robili Navarry i Accordy ze sterownikami DENSO, tak wiec nieprawda jest to co napisales. Do ASX robia tez bardzo dobre programy. Sek w tym ze to firma niezalezna, a wiec i po gwarancji jak coc rypnie.
krzychu - 11-07-2011, 20:06
mitsu00 napisał/a: | Nastepnym razem zrob lepszy research. 2 lata temu robilem w www.44tuning.pl bylego OII z 2.2 HDI i chlopaki juz wtedy robili Navarry i Accordy ze sterownikami DENSO, tak wiec nieprawda jest to co napisales. Do ASX robia tez bardzo dobre programy. Sek w tym ze to firma niezalezna, a wiec i po gwarancji jak coc rypnie. |
Sęk w tym że każdego TDI Ci w stodole zchipują czy zrempaują. Ciekawe jaki procent skutecznie poprawi ASX-a? Więc pisząc że nie jest to prawdą nie masz racji. Nie napisałem że nikt nie potrafi....
mitsu00 - 11-07-2011, 20:09
krzychu napisał/a: | Nie napisałem że nikt nie potrafi.... |
krzychu napisał/a: | więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać, | I wszystko jasne
Na koniec dodam tylko ze nie bralem wogole pod uwage Allegrowiczow i innych kowali.... Ta firma ma duza renome. Sa tez i inne dobre, podalem tylko 1 przyklad
krzychu - 11-07-2011, 20:14
więc wszyscy tunerzy od TDI, HDI, JTD nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać - chodzi o tych wszystkich specy co "umią" wszystko i nic.
herman - 12-07-2011, 00:28
Wlasnie myślałem o firmie 44...
Maja ciekawa ofertę do asxa.
Czy miał ktoś doświadczenie z nimi.
Pozdrawiam
Radek
mitsu00 - 12-07-2011, 08:20
herman napisał/a: | Wlasnie myślałem o firmie 44...
Maja ciekawa ofertę do asxa.
Czy miał ktoś doświadczenie z nimi.
Pozdrawiam
Radek | Przeciez napisalem wczesniej ze robilem tam swojego bylego Outlandera..... Pamietaj tylko 1: jak ci padnie sprzeglo, co jest bardzo prawdopodobne w mocnym dizlu w manualu po chiptuningu, to nie bedzie ze drogo.... Do MIVEC:a nie ma na razie zamiennikow i bedziesz musial zasilic kase ASO jakimis minimum 5-7 tysiaczkami. Uwazam ze lepszym sposobem na "banana" jest zakup mocniejszego auta niz poprawianie fabryki. Moj jezdzil fajnie przez 40 kkm po programie. Potem zaczely sie kwiatki z turbina, przeplywomierzem, doladowaniem etc. Wrocilem do ori i wszystko wrocilo do normy.
herman - 12-07-2011, 10:58
[/quote] Przeciez napisalem wczesniej ze robilem tam swojego bylego Outlandera..... Pamietaj tylko 1: jak ci padnie sprzeglo, co jest bardzo prawdopodobne w mocnym dizlu w manualu po chiptuningu, to nie bedzie ze drogo.... Do MIVEC:a nie ma na razie zamiennikow i bedziesz musial zasilic kase ASO jakimis minimum 5-7 tysiaczkami. Uwazam ze lepszym sposobem na "banana" jest zakup mocniejszego auta niz poprawianie fabryki. Moj jezdzil fajnie przez 40 kkm po programie. Potem zaczely sie kwiatki z turbina, przeplywomierzem, doladowaniem etc. Wrocilem do ori i wszystko wrocilo do normy.[/quote]
Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma
Zobaczę na ile mi wycenią.
mitsu00 - 12-07-2011, 11:27
herman napisał/a: | Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma
Zobaczę na ile mi wycenią. | Dam ci dobra rade, a zrobisz z tym co uwazasz za stosowne:
Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. Mowie z wlasnego i innych doswiadczenia. A do MIVEC:a jak pisalem wczesniej nie ma na razie zamiennikow, wiec za czesci trzeba placic jak za czyste zloto.... Wez to prosze pod uwage zanim zdecydujesz sie zlecic gmeranie w sterowniku.
herman - 12-07-2011, 15:18
mitsu00 napisał/a: | herman napisał/a: | Dzięki za odpowiedź.
Mocniejszego ASXa nie ma
Zobaczę na ile mi wycenią. | Dam ci dobra rade, a zrobisz z tym co uwazasz za stosowne:
Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. Mowie z wlasnego i innych doswiadczenia. A do MIVEC:a jak pisalem wczesniej nie ma na razie zamiennikow, wiec za czesci trzeba placic jak za czyste zloto.... Wez to prosze pod uwage zanim zdecydujesz sie zlecic gmeranie w sterowniku. |
Dziękuję za sugestię.
Na razie tylko się orientuję w sytuacji.
Czuję, że ten silnik już więcej nie zniesie.
Mam lekki niedosyt. Jako drugie auto jeżdżę Fordem Focusem 2.0 136KM i 320NM. Różnica jest ogromna w przyśpieszeniu, pomimo, że tu mam 150KM i porównywalną masę.
Wedrowiec - 12-07-2011, 15:58
a mi dalej brakuje firmowegu upgrade 116 do 150 KM... dodatkowo jak przeglądam ich (44) stronę to wygląda to jakby wszystkie dane były przeliczone z automatu a nie na podstwie rzeczywistych przeróbek.
edycja: ktoś orientuje się jakie to są mniej więcej koszty?
krzychu - 12-07-2011, 16:02
Wedrowiec napisał/a: | a mi dalej brakuje firmowegu upgrade 116 do 150 KM... dodatkowo jak przeglądam ich (44) stronę to wygląda to jakby wszystkie dane były przeliczone z automatu a nie na podstwie rzeczywistych przeróbek. |
Mam podobne odczucia...
[ Dodano: 12-07-2011, 16:06 ]
mitsu00 napisał/a: |
Ani w OII ani w ASX producent nie przewidzial zadnych marginalow jesli chodzi o uklad przeniesienia napedu. Co to oznacza? Jak zmienisz mape to predzej czy pozniej padnie ci sprzeglo, albo dwumas, albo nie daj boziu skrzynia. |
No to jak możesz polecać firmę która chipuje jednostkę nie informując klienta o konswkencjach (wtedy klient ma decyzję bardziej/mniej remapujemy - czasem wystarczy lekko, a zmiana jest bardzo odczuwalna np. zmniejszy się turbo dziura) albo remapuje tak aż tak że inne elementy nie wytrzymują? Sporo ludzi remapowało TDI w Outku nie miało potem problemu..... Nie świadczy to za dobrze o nich... Dlaczego polecasz? Bo wydaje Ci się że dobrze zrobili robotę tylko Outek jest do kitu? Może w pewnym zakresie obrotów przekroczyli dopuszczany moment akceptowany przez skrzynię/sprzęgło i dlatego Ci się posypało bo remapowali na oko? Dlaczego uważasz że sprzęgło w nowych 4B11 jest co najmniej tak kiepskie jak to dawane w TDI od VAG-a? Ten silnik przysporzył wiele problemów Mitsubishi (akcje naprawcze na wiązkę alternatora, pękające głowice, spadające węże turbiny - można by wymieniać) więc chyba wyciągnęli z tego lekcję?
mitsu00 - 12-07-2011, 17:50
krzychu napisał/a: | No to jak możesz polecać firmę która chipuje jednostkę nie informując klienta o konswkencjach (wtedy klient ma decyzję bardziej/mniej remapujemy - czasem wystarczy lekko, a zmiana jest bardzo odczuwalna np. zmniejszy się turbo dziura) albo remapuje tak aż tak że inne elementy nie wytrzymują? Sporo ludzi remapowało TDI w Outku nie miało potem problemu..... Nie świadczy to za dobrze o nich... Dlaczego polecasz? Bo wydaje Ci się że dobrze zrobili robotę tylko Outek jest do kitu? Może w pewnym zakresie obrotów przekroczyli dopuszczany moment akceptowany przez skrzynię/sprzęgło i dlatego Ci się posypało bo remapowali na oko? Dlaczego uważasz że sprzęgło w nowych 4B11 jest co najmniej tak kiepskie jak to dawane w TDI od VAG-a? Ten silnik przysporzył wiele problemów Mitsubishi (akcje naprawcze na wiązkę alternatora, pękające głowice, spadające węże turbiny - można by wymieniać) więc chyba wyciągnęli z tego lekcję? | Poczytaj uwaznie watki na forum OII dotyczace sprzegla ( nie mam tu na mysli wersji 2,2 gdzie miala miejsce wada fabryczna wysprzeglika). Pozatym skrzynia i sprzeglo jest robione pod okolo 400Nm (2.0) a po remapie w 2.0 TDI masz jusz 380 Nm, w moim 2.2 nawet 440 Nm. jak butujesz to efekt bedzie taki jak u Rezona, dwumas wytarl mu sie doszczetnie po chyba okolo 30 kkm na programie. Mialem wczesniej wiele mocnych aut w dizlu, w tym najfajniejsze E61 535D ktoremu zrobilem tez wirusa. Tylko ze tam skrzynia ZF ma tolerancje do 750 Nm, wiec nawet jak programem podkrecisz o te 100-150 Nm, to i tak wszystko bedzie hulac.
Summa sumarum: Uwazam ze w Mitsu nie warto bawic sie w zmiane programow bo komponenty robione sa na styk i silnik i tak jest juz wyzylowany.
Moja opinia z wlasnego doswiadczenia. Co kto zrobi ze swoja kasa, to juz inna bajka. Aha, za indywidualnie dostrojona mape w 44tuning razem z hamownia przed i po dalem 2 lata temu 2400 zl. Teraz chyba podniesli nieco ceny ale nie wiem na 100% ile krzycza.
|
|
|