Pajero II - [2.8 TD] nie ma mocy
przemeku - 12-07-2011, 10:26 Temat postu: [2.8 TD] nie ma mocy Witam,
Panowie mam taki temat, pajero II 1995 2.8 TD, odpala normalnie, na wolnych obrotach pracuje rowno, ale w trakcie jazdy do ok. 2 tys. obr. nie chce jechac, brakuje mu mocy jakby sie dusil, powyzej 2 tys. leci jak burza... , dzieje sie tak na wszytskich biegach
wydaje mi sie, ze zaczelo sie tak dziac po wymianie oleju, czy to moze miec jakis zwiazek?
w ogole to oleju nalali mi za duzo (ok. 1cm powyzej max na bagnecie) i potem zostal spuszczony do odpowiedniego poziomu
przy okazji jeszcze jedno pytanie, czy jak silnik pracuje na wolnych obrotach i wlaczy sie klima obroty powinny wzrastac, jezeli tak to jakiego poziomu?
z gory dzieki za pomoc, w piatek ruszam w trase i mam nadzieje, ze to nic powaznego... :/
pozdrawiam
Przemek
Faraonix - 12-07-2011, 19:39
Ja mialem takie objawy ale u mnie byla ruszana dawka i kat pompy. Przyspieszylem wtrysk i jest lepiej ale jeszcze odrobine musze przyspieszyc jak nie pomoze to ciutke zwieksze dawke. Co do klimy to normalne. U mnie chyba do ponad 1000 obr zwiekszalo czy nawet 1200. Nie pamietam. Denerwowalo mnie to wiec odpiolem wtyczke od elektrozaworu podcisnienia. Teraz obrotow nie zwieksza a wrecz delikatnie opadaja po wlaczeniu klimy. Na pompie masz taka gruszke do ktorej podlaczony jest wezyk, idz po wezyku i znajdziesz elektrozawor. Odepnij wtyczke i zobaczysz.
Nie kopci ci strasznie przy ruszaniu ? Jesli tak to zerknij na EGR
przemo_wl - 12-07-2011, 20:31
u mnie jest podobnie jak opisuje to przemek przy około 2 tys odczuwalny jest chwilowy brak mocy a po przeciągnięciu na wyższe idzie już dobrze
w moim przypadku mam już zatkany EGR a przy ruszaniu i tak zostawiam czarną chmurę
(chyba że przedmuchało mi znowu zaślepienie EGRa)
Faraonix - 12-07-2011, 20:59
ja pierwsza zaslepke zrobilem z puszki od coli i ja przepalilo, potem uzylem szpachelki nierdzewnej, jest do dzis
przemo_wl - 12-07-2011, 22:37
ja też miałem na początku zaślepkę z puszki a teraz mam z 1,5mm blaszki aluminiowej ale muszę to sprawdzić bo już jakiś czas na tym jeżdżę a aluminium chyba jest za słabe
przemeku - 13-07-2011, 12:44
dzieki Panowie , sprawdze EGR'a
pozdrawiam
przemek
[ Dodano: 18-07-2011, 09:41 ]
egr zaslepiony, objawy ustapily, chodzi jak trzeba, dzieki za pomoc
pozdrawiam
przemek
Mark - 06-09-2011, 10:33
Witam
Mam ten sam problem co opisuje przemek tylko powiedzcie mi gdzie szukac tego EGR-a i jak go zaslepic z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków.
przemo_wl - 17-09-2011, 15:11
wracając do tematu
posprawdzałem dzisiaj kilka rzeczy i co się okazało:
- mam pęknięty kolektor wydechowy- rysa około 5cm i widać że dmucha bo mam okopconą osłonę na kolektorze (wiedziałem o tym już wcześniej- była próba pospawania- niby było dobrze ale dzisiaj się okazało że pękło znowu na spawie) - czy może mieć to wpływ na wcześniej opisane objawy?
- porozkręcałem wszystkie węże od turbiny i zauważyłem że w wężach od turbiny do intercoolera i z intercoolera do kolektora ssącego no i pewnie w intercoolerze też znaczną jak dla mnie ilość przedmuchanego oleju - czy w związku z tym znaczy to że kończy mi się turbina - dodam że jak odłączyłem wąż tylko od kolektora ssącego to przy zwiększaniu obrotów było czuć że turbina jeszcze pcha
i jeszcze jedno- czy fakt że jak zasysam powietrze przez wężyk od EGR i on się otwiera to znaczy że jest sprawny?
mietek111 - 15-11-2013, 18:17
koledzy ja mam też problem z mocą w canterze silnik jak pajero 2.8, auto nie ma mocy z małym ładunkiem ledwo co się rozpędza pod górę słabnie . wydaję się jak by miał za mało paliwa gaz w podłogę a jedzie tak samo jak na pół gazu.
kąt wtrysku na pompie regulowałem zero poprawy jak opuźniłem to jeszcze gorzej.
turbo po regeneracji filtry ok . przewody całe . auto nie dymi, pali bez problemu . kompresja sprawdzana i jest ok.
niestety na pompie nie ma śruby do regulacji dawki paliwa,
czy mogą wtryski lać czy co bo już nie mam pomysłu moze ktoś pomoże.
Tomaszp - 26-11-2013, 21:55 Temat postu: mało mocy Należało by sprawdzić filtr siatkowy umiejscowiony w pompie wtryskowej tuż pod śrubą z przewodem zasilającym głęboko schowany bardzo drobna siatka na pewno zanieczyszczony i odczuwalny brak mocy przy wyższych obrotach.
|
|
|