To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r

rzulf - 13-07-2011, 17:21
Temat postu: Luzowanie alternatora 2.0 TD 93r
Może ktoś mi powiedzieć, w których miejscach przymocowany jest alternator?
Wszyc - 13-07-2011, 17:46

trzyma się na jednej śrubie od dołu (tuż pod alternatorem się znajduje) i na drugiej u góry do szyny na której oddalasz alternator od bloku w celu napięcia paska alternatora i to wszystko
rzulf - 19-07-2011, 17:23

W jaki sposób najłatwiej możnaby odkręcić tą srubę pod alternatorym, gdy galant stoi pod blokiem i nie mam zabardzo jak go dostarczyć do mechanika?
Wszyc - 19-07-2011, 23:39

Bez problemu można pod blokiem od góry dojść :) ja wszystko przy moim robie przy blokiem i mam doświadczenie i zapewniam że to nie jest trudna operacja :P

Warto sobie ułatwić sprawę zdejmując jeden wiatrak z chłodnicy ( na 2 śruby u góry i 2 na dole trzeba się położyć na glebie niestety ) no ale bez zdejmowania wiatraków też się da to była tylko taka aluzja dla ułatwienia musi odnaleźć/ wymacać tą śrubę od alternatora z prawej ( jak otworzysz maskę) widać ją być powinno z lewej to już trochę gorzej z widocznością... nakładasz z jednej strony klucz na nią a z drugiej drugim kluczem odkręcasz nakrętkę drugim kluczem :P uważaj by Ci alternator nie zsunął się na chłodnice bo troszkę waży i może pogiąć szczebelki na chłodnicy

To jest odnośnie dolnej śruby bo górna to oczywiste widać ją jak na dłoni utwierdza alternator do szyny :) Nie pamiętam czy alternator wyjdzie górą bez demontażu wiatraka chodnicy ale może wtedy zejdzie dołem :) ciężko mi powiedzieć bo ja miałem wiatrak zdjęty i bez trudu wyszedł

Jak będziesz miał problem ze zlokalizowaniem śruby dolnej alternatora to połóż się pod autem powinieneś ją dostrzec wtedy lepiej i potem ją od góry bez trudu znaleźć :P



Tak wiem to inny silnik ale w dieslu jest tak samo to niebieskie to alternator a czerwone miejsce w którym jest śruba :P

Starałem się szczegółowo jak się da opisać :P mam nadzieje że uda się teraz bez problemowo wszystko :P

rzulf - 20-07-2011, 17:15

Kurde szukałem - nie mogłem nic znaleść. Ciasno w tym galancie nic nie widać :P .

Mam też takie pytanie, czy jak założe pasek od pompy, to będzie się kręcić, czy wymaga tez założenia klinowego?

Wszyc - 20-07-2011, 19:00

bez paska alternatora nie będzie chodzić pompa wody i pompa wspomagania

Zaraz normalnie nakręcę chyba jeszcze film gdzie ta śruba :P

Krejzi - 20-07-2011, 20:57

ja ostatnio musialem wymienic alternator i zrobilem to od góry.
Fakt było ciezko na poczatku bo nie wiedziałem gdzie co jest ale w koncu sie udało.
A potem kupilem nowy pasek zeby wymienic stary, i tak jezdzilem jezdzilem az w koncu pod hipermarketem strzelił, a ze mialem go w bagazniku razem z kluczami to na biegu na parkingu wymienilem ;) . dostep jest kiepski zwlaszcza, ze ja w tych miejscach tam mam parownik, ale da sie zrobić.
ta sruba od alternatora to 12stka. i jak widzisz alternator to po lewej stronie lec wzdluz alternatora w dół. powinieneś to znależć bez problemu. ja wszystko robilem metodą prób i bledów ;) .

Wszyc - 20-07-2011, 21:20

o jeszcze byłbym zapomniał z tyłu do alternatora masz wakupompe 2 przewody do niej idą jak chcesz wyjąć alternator to odłącz 2 przewody wakupompy ona tłoczy powietrze do wspomagania hamulców po wsadzeniu alternatora z powrotem podłączasz po prostu przewody bez obaw nic nie trzeba odpowietrzać robić po prostu je podłączyć :) niestety właśnie jak pasek alternatora padnie w dieslu to hamulce też siadają :D przynajmniej wspomaganie ich :P

Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą :)

[ Dodano: 20-07-2011, 22:12 ]
http://www.youtube.com/watch?v=MMgpaxt7UIs Najbardziej obrazowo jak się dało sory za jakość przed chwilą z komórki nagrałem :P

rzulf - 21-07-2011, 14:48

Znalazłem dwie śruby w tym miejscu, które pokazałeś. Cięzko było normalnym kluczem tam wogóle coś zdziałać to wziołem nasadowe i na tę śrubę po bliżej alternatora 12 nie wchodziła, 14 za duża, a 13 nie mam :D . Na tą dalej udało mi się założyć, ale tam jeszcze mniej miejsca i nie dało rady nic przekręcić.

Coraz częściej myślę o zdjęciu koła i wtedy próbować.

Wszyc - 21-07-2011, 15:04

Jedna śrubka to jak pamiętam mocowanie magistrali olejowej czyli całego tego kawałka blachy do którego utwierdzony jest filtr oleju :P

Wyjęcie koła chyba nic nie pomoże bo jest osłona plastikowa :P

No tylko kluczem nasadowym da radę z prawej a z lewej musisz wsadzić jakiś klucz by się cała śruba nie kręciła nie musisz tym kluczem obracać bo wiem że nie za bardzo jest nawet gdzie :P
mi też było trochę łatwiej bo zdjąłem sobie pompę wspomagania zapomniałem hehe :P

Jak teraz tak sobie przypomnę z pompą wspomagania i jeszcze wiatrakiem na chłodnicy to rzeczywiście strasznie mało tam miejsca jest :P

Krejzi - 23-07-2011, 10:50

Wszyc napisał/a:
Krejzi alternator z diesla jest 2 razy taki jak Twój niestety bez wyjęcia wiatraka chłodnicy mogą być problemy go wytargać górą


swojego tez góra nie wytargram ;) .
nieuwaznie przeczytalem ze silnik 2.0 ale ze TD to juz nie ;) . w takim razie nie mam informacji w tym temacie :)

rzulf - 04-08-2011, 22:15

Dziękuje wszystkim za pomoc.

Problem naprawiony, ale nie obeszło się bez kanału i mechanika. Nawet od dołu było strasznie mało miejsca :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group