[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy
Motofreak - 13-07-2011, 17:54 Temat postu: [E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy ostatnio zmieniałem sprzęgło, jakieś 3 miesiące temu, ale po miesiącu coś zaczęło szumieć (zwłaszcza na rozgrzanym silniku, na zimnym nie) podejrzewam że to łożysko, ale nie jestem pewien. Problem w tym że już nie działa jak na początku i nie wysprzęgla do końca. Na zimnym silniku jest w miarę ok ale im dłużej jadę zwłaszcza po mieście tym jest gorzej (ostatnio czuć lekki ruch do przodu przy wrzucaniu biegu)
1. Co mogło spowodować że tak szybko łożysko się zniszczyło?
2. Czy to łożysko jest popsute czy coś innego, szum słychać dopiero po naciśnięciu sprzęgła
weksel - 13-07-2011, 20:10
no to jak dopiero po wciśnięciu to pewnie łożysko oporowe.
U mnie za to jest na odwrót szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
Motofreak - 13-07-2011, 20:30
weksel napisał/a: | U mnie za to jest na odwrót szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje |
no właśnie tak powinno być a że u mnie jest na odwrót to się zastanawiam czy to aby na pewno łożysko
Hugo - 13-07-2011, 20:33
weksel napisał/a: | szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/ | Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego.
jacek11 - 13-07-2011, 21:59
Może po prostu się zapowietrzyło
Motofreak - 13-07-2011, 22:25
jacek11 napisał/a: | Może po prostu się zapowietrzyło |
wątpie, łapa przy skrzyni dochodzi do końca
poza tym efekt jest taki jakby zapowietrzało się w czasie jazdy a po pewnym czasie samo odpowietrzało
[ Dodano: 13-07-2011, 22:30 ]
Hugo napisał/a: | weksel napisał/a:
szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego. |
to u mnie będzie oporowe???
bo przed wymianą nie szumiało tylko że nie wysprzęglało do końca, a po wymianie tylko przez miesiąc nie szumiało a wysprzęglało dobrze może ze dwa tygodnie
Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)?
Hugo - 14-07-2011, 14:18
Motofreak napisał/a: | to u mnie będzie oporowe??? | Nie, wałka sprzęgłowego. Motofreak napisał/a: | Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)? | Łożysko wałka sprzęgłowego znajduje się przy wyjściu wałka ze skrzyni (osadzone w jej obudowie), a łożysko oporowe sprzęgła podczas naciskania pedału sprzęgła wywiera nacisk na docisk, który poprzez tarczę sprzęgła powoduje wysprzęglenie.
Motofreak - 14-07-2011, 20:36
mam już dosyć tego auta
Hugo - 15-07-2011, 08:07
Motofreak napisał/a: | mam już dosyć tego auta | Wierzę Ci, nie należą do najbardziej bezawaryjnych niestety.
mitsu_pl - 15-07-2011, 09:19
Tak się zastanawiam, piszesz, że na ciepło sprzęgło robi się coraz gorsze, mógłbyś spróbować wymienić płyn od wysprzęglika, ponieważ to są objawy typowe dla płynu z dużą zawartością wody... Koszt nie wielki a może pomóc...
Motofreak - 15-07-2011, 11:07
mitsu_plw sumie dobry pomysł, spróbuje bo będę kupiłem reperaturki więc będzie okazja ale to nie wyjaśnia tego szumienia, bo na zimnym go nie ma, a na ciepłym jest, gdyby to było tylko łożysko oporowe to pikuś ale jak coś jeszcze to koszty trochę wzrosną
Chyba jedynym sensownym wyborem jest uskładanie kasy i oddanie auta do Pana Sławka i będzie spokój (tylko że nie widzę sensu w dokładaniu do diesla, zwłaszcza jeśli karoseria nie jest idealna, no ale czymś trzeba jeździć gdyby to było V6 to co innego )
Mógłby ktoś podać przybliżony koszt remontu skrzyni, części + robocizna
mitsu_pl - 15-07-2011, 11:12
Wysyłałem w zeszłym roku skrzynię od Skody Octavi, to koszt był ok. 1500zł plus przesyłka...
|
|
|