To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [E5x 92-96] Kilka ogólnikowych pytań zwiazanych z autem.

invek. - 15-07-2011, 12:52
Temat postu: [E5x 92-96] Kilka ogólnikowych pytań zwiazanych z autem.
Witam Was Misiumaniaki,
Odkad sprzedalem moja zabawke - Colta 1.6 - nie zagladalem na forum, gdyz poruszalem sie nieszczesna Laguna.
Od czasu sprzedania Colciny i zakupu francuza zyc nie moglem, jak to ubogie w wyposazenie, mniej wygodne, mniejsze i nieco gorzej wykonane auto moze dawac tak duza frajde z jazdy. Ta naprawde odczuwa sie to po przesiadce do innego auta.
Pojezdzilem Renaultem okolo 5 miesiecy i niestety zdarzyl sie wypadek... Male dachowanie na drodze do Wroclawia (miejscowosc Drołtowice - przestrzegam przed zakretem w prawo. Bywa niebiezpieczny, szczegolniie, gdy nawierzchnia jest mokra).
Po ekscesach ze zbyt miekkim zawieszeniem i przeczucia, ze na wyzszych obrotach auto sie rozleci, calkowitego braku precyzji prowadzenia i duzej awaryjnosci chcialbym znow powrocic do marki Mitsubishi, a konkretniej Galanta z silnikiem 2.0 V6.
W tej kwestii mam kilka pytan, poniekad odnoszace sie do Colta.

Osiagi.
Jak wiadomo katalogowe dane techinczne CA0 to 9,8 sekund do 100km/h. Oczywiscie mijaja sie one z prawda, gdyz autko moglo spokojnie osiagnac ta predkosc w ok. 8,6s. a nawet nizej. A ponad sekunda roznicy to kolosalna wartosc. Stad moje pytanie - czy w Galu jest podobnie? testy rowniez byly wykonywane ze zwiekszonym obciazeniem, przez co realne przyspieszenie jest sprawniejsze? Przyznam sie, ze ogladalem juz niejeden film na youtube z udzialem tych autek i sa one zwawcze niz wskazuje na to 150KM mocy i 179Nm momentu obrotowego oraz dane techniczne.
Jako przyklad podaje:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/wa...feature=related

Nie jestem do konca przekonany czy to miarodajne zrodlo, dlatego prosze o weryfikacje :)

Pozycja za kierownica.
Przyznaje, ze w Colcie siedzialo mi sie troche za wysoko i zmuszony bylem oparcie miec wyregulowane prawie "na lezaco". W wiekszym bracie Colta jest wiekszy zakres regulacji fotela i mozna naprawde usiasc sportowo, nisko, byc przykrytym deska rozdzielcza? Kocham ta pozycje i nie ukrywam, ze jest ona dla mnie wazna. Dodam, ze mam 186cm wzrostu.

O spalanie nie pytam, bo wszystko zawarte jest w innych tematach.

Wyciszenie.
Nie ukrywam, ze lubie posluchac sobie gadajacego 6 cylindrowego motorku, stad mam nadzieje, ze wyciszenie nie jest "wzorowe". W lagunie bylo cicho - za cicho. Ograniczalo to kontakt z autem. W Colcie wiadomo jak jest. Na poludniu Polski slychac szum znad morza :D

Skrzynia biegow. Przyznam, ze charakterystyka skrzynki w Colcie mi baaaaardzo odpowiadala. Czy w Galancie jest blizniacza? Wiem, ze wada jest zgrzytanie - jak to w wiekszosci japoncow. Chodzi mi tylko o precyzje zmieniania biegow i charakterystyczny Coltowski "klik".

Ogolna frajda z jazdy. Prosilbym o subiektywne wrazenia :)

Poki co to tyle. Moze w miare rozwoju tematu cos nowego przyjdzie mi na mysl. Troche duzo napisalem i moze zadalem oczywiste pytania, lecz autka wybieram ostroznie - tak, aby mi przypasowaly. Mam nadzieje, ze wyrazalem sie jasno.
Dzieki za pomoc :thumbright:

szpala85 - 15-07-2011, 21:38

witam :wink: kolegę i od razu napisze że wiem co to za zakręt ... sam jechałem tam kiedyś Coltem do rowu tyłem :|

po pierwsze w Galu masz dużo dużo więcej miejsca niż w colciaku , jeździ sie wygodnie , jak limuzyną , na zakrętach trzyma jak na torach , wyciszenie dobre ( ale czas robi swoje i niektóre plastiki trzeszczą ) , silnik mocny i solidny pomruk V6 ( tylko brakuje mu tych +20 koni ) , skrzynia mam automat i jest bajka ... jak tam z manualem to nie wiem ......

po drugie jeżeli chodzi o przyśpieszenie to nie ma co porównywać Colta do Gala .... Gal to krowa z ciężka dupą ,a colt to taki bzyk ..... mamy w domu colta 1.3 ( w podpisie mam co za model) i jeżeli chodzi o przyśpieszenie to prawdopodobnie wąchał bym spaliny Colta ( bo jest lekki i skrzynia jakoś tak ma krótkie biegi )

Spalanie :mrgreen: .... co tu dużo pisać :mrgreen: to nie Colt i 6 literków na 100 :wink:

invek. - 16-07-2011, 23:44

Bardzo nieprzyjemny zakret, bardzo. Ale co zrobic.... :)

Szczerze mowiac zaskoczyles mnie porownujac Galanta do Colta 1.3... Na codzien mam przyjemnosc byc pasazerem Lancera z tym samym motorem i... No jest zwawy, ale do szybkiego duuuzo mu brakuje. Moze automatyczna skrzynia w Twoim misku podcina mu skrzydla?
Na filmach widac istna przepasc pomiedzy 4g13 a 6a12. Zadziwiles mnie... Musze dokladnie przemyslec, bo osiagami Colta 1.3 na pewno nie bede usatysfakcjonowany :)

szpala85 - 17-07-2011, 20:48

invek., słuchaj takie sa moje odczucia jak wsiadam do Colta ... czuję po prostu że rwie sie do przodu , czuje jak wchodzi w zakręty ( szczególnie jak tyłek mi ucieka ) , czuje jego lekkość ..... jak na silnik 1,3 to naprawdę ten colt robi9 na mnie wrażenie :wink:

nigdy nie sprawdzałem jak by to wyglądało w praktyce czyli Colt v Galant ... może z tym że
szpala85 napisał/a:
prawdopodobnie wąchał bym spaliny Colta
troszkę przesadziłem ....
ale to dlatego ze do Galanta wsiadam jak do limuzyny i wiedząc że ma silnik 2.0 V6 ( niby te 150 kucy) to tego nie odczuwam bo to auto wydaje sie takie spokojne i lubie nim "krążyć" :mrgreen:

ps. nie że jestem jakimś zamulatorem czasami tez sobie mocniej przycisnę gaz i wtedy V6 mruczy ojjjjjjj mruczy i to wspaniale :twisted: ..... tylko wir w baku niesamowity :|

zalezy do czego szukasz auta czy do szybkiego przemieszczania sie i szaleństw ( colt) czy do spokojnej jazdy limo ( czasami też poszaleć) + walka z rudą (galant)

invek. - 21-07-2011, 11:13

Dzieki za opinie, przemysle to jeszcze dokladnie. Najwyzej poczekalbym na przyplyw funduszy i polowal na C klase W202 w kompresorze, ale to daleka droga i ta blacha...
Ciezki orzech :)

Hugo - 21-07-2011, 15:41

invek. napisał/a:
ta blacha...
A co z nią?
invek. - 23-07-2011, 15:09

Czesto sie sypie i ulega korozji - szczegolnie powypadkowe egzemplarze. Czytalem troche na forum w202.pl i spora liczba uzytkownikow narzeka na rdze i ogolne problemy z blacha. Swoja droga dziwne, ze Mercedes wypuscil model bez ocynku... Pewnie ciecie kosztow.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group