To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - COLT CJO - Opinie

tomeksar - 16-07-2011, 12:53
Temat postu: COLT CJO - Opinie
Witam,
proszę o opinie na temat tego Colta, co o nim sądzicie...? Wybieram się po niego w przyszłym tygodniu i zależy mi na opiniach bardziej doświadczonych Mitsumaniaków :)

http://moto.allegro.pl/mi...1720766405.html

robertdg - 16-07-2011, 16:12

Wygląda jakby był cały malowany a przód to jakby miał nawet nowe reflektory, możliwe jednak, że auto zaliczyło tylko ekskluzywną kosmetyczkę :-)
ihnat - 16-07-2011, 16:55

Jak dla mnie to aukcja jest podejrzana...

1. Nigdy nie było wersji silnikowej 1.4 16V 90 KM. Więc jest to albo 1.3 16V 82 KM Albo 1.6 90 KM. W najlepszym wypadku jest to niechlujstwo przy opisie samochodu.

2. Cena samochodu raczej nie sugeruje, że jest to cukiereczek o którego właściciel dbał jak tylko umiał

3. Lakier w idealnym stanie trafia się w tych rocznikach raczej sporadycznie i to w naprawdę zadbanych samochodach (których raczej właściciele nie sprzedają za pół darmo)

4. Na tylnej klapie brakuje znaczka Mitsubishi + Napisu Mitsubishi + Napisu COLT. Do tego pod tylną klapą często jest też opis wersji np. GL, GLX itd... Co może np sugerować, że auto jest świeżo po wyjeździe od lakiernika i tylna klapa to zamiennik albo oryginał z toną szpachli i świeżą farbą i stąd te braki w znaczkach...

5. Znaczek mitsubishi na grillu pod przednią maską jest żółty ?!? Ja mam czerwony, a widziałem, że na allegro większość też jest czerwona.

6. Jeżeli auto przyjechało o własnych siłach, to czemu jest nadal na tablicach niemieckich. Jest to możliwe, ale wtedy auto musiało by być nadal zarejestrowane w Niemczech. Jeżeli faktycznie tak jest - w co mocno wątpię - to dlaczego na tylnej tablicy niemieckiej nie ma nalepki świadczącej o posiadaniu aktualnego badania technicznego. Dodam, że nalepka jest zdrapywana po wyrejestrowaniu auta... wtedy auto nadal może sobie stać na tablicach, ale nie może poruszać się po drogach...

7. Ze zdjęć na aukcji mało wynika, robione pod artystycznymi kątami nie pozwalają określić spasowania blach itd... a do tego brak nawet poglądowego zdjęcia silnika.

Generalnie auto jest do spokojnego i dokładnego sprawdzenia, bo w przeciwnym wypadku może się okazać przykrą niespodzianką przy późniejszej eksploatacji.

FTOrek - 16-07-2011, 17:10

Była wersja 1,6-103KM
Wersja 1,4 była w A150-dawno temu.

ihnat - 16-07-2011, 17:22

Pisałem o wersjach silnikowych w CJ0.

1.3 12V 75 KM
1.3 16V 82 KM
1.6 12V 90 KM
1.6 16V 103 KM

Tomek - 18-07-2011, 10:31

ihnat napisał/a:
Pisałem o wersjach silnikowych w CJ0.

1.3 12V 75 KM
1.3 16V 82 KM
1.6 12V 90 KM
1.6 16V 103 KM


w CJtce był 1.6 - 103?? wydaje mi sie, ze to było w CA
był w CJtce 1.6 12V 90 KM??
bo u mnie siedział 1.6 16 V, 90 KM

Marcin-Krak - 18-07-2011, 12:55

tomek84 napisał/a:
w CJtce był 1.6 - 103?? wydaje mi sie, ze to było w CA

Pod sam koniec produkcji. W CA było 113 kucy.


Z tego co się orientuję to wszystkie 1,6 miały 16 V.

Anonymous - 18-07-2011, 22:26

Nie ma czegos takiego jak 1.6 12v :D
ihnat - 19-07-2011, 15:44

Racja, wszystkie 1.6 miały 16V - mój błąd. Natomiast chyba zgodzicie się, że silnik 1.4 nie był montowany fabrycznie w CJ0...
Marcin-Krak - 19-07-2011, 17:09

ihnat napisał/a:
Natomiast chyba zgodzicie się, że silnik 1.4 nie był montowany fabrycznie w CJ0...

Zgodzimy ;)

marekpawlak - 27-07-2011, 08:08

Cóz jak dla mnie to z zewnatrz wyglada nawet ok,ale coś cena mała jak na 2000 r. musisz sie dokłaadnie przyjżec żebys nie był za chwilę potencjalnym sprzedawcą,he he to co mnie osobiscie boli to zegary bez obrotki,hm. ale to akurat najmniej istotne bo wymienic można,a przy kupnie można troche głową pokręcić że chciało by sie te drugie,ale sie rozpisałem heh
pozdrawiam i szerokiej
Marek

krzysieg - 27-07-2011, 23:06

Może też być silnik zalany doktorkiem i jak zmienisz olej to nowy będzie ci brać....może też być powypadkowy dlatego pomalowany a pod spodem szpachla...
i trzecia sprawa to stan podwozia szczególnie podłużnic tylnych .
Jakby w tych kwestach nie byłoby sie czego przyczepić to jest to prawdziwa okazja :)

tahudahu - 11-08-2011, 15:19

Witam,
chciałabym kupić sobie auto, znalazłam trzy interesujące mnie oferty:

http://moto.allegro.pl/za...1760227033.html
http://moto.allegro.pl/mi...1756434323.html
http://otomoto.pl/mitsubishi-colt-C19892875.html

co o nich myślicie? który jest najbardziej warty uwagi?

jakie są różnice w spalaniu i osiągach w silnikach 1.3 i 1.6 i ile przejeżdżają km bez remontu?

nie znam tego modelu, dlatego na co powinnam zwrócić największa uwagę przy oglądaniu, usterki.. itd.

co ile tysięcy km należy robić rozrząd?

Z góry dziękuję za wszelkie opinie.

Anonymous - 11-08-2011, 18:34

Miałem 1.3 i mam 1.6 więc moge cos powiedzieć na ten temat.Spalanie jest prawie identyczne ,czyli około 7,5l,ale nie jezdze po centrum miasta,w dużych miejskich korkach codziennie moze spalić 9l/100km.Jeżeli chodzi o dynamike to oczywiscie jest spora różnica,1.3 jest męczący na codzień,trzeba go kręcić do 3500-4000 obr. żeby dotrzymać kroku tym wszystkim tdi :D , 1.6 rozpędza się duzo lepiej od niższych obrotów,praktycznie od 1800obr.
O remoncie ja bym raczej nie myślał,chyba że kupisz trupa.Myśle ,że 300-400tys. km nie jest problemem dla tych silników.
Pozatym widze ze celujesz w bardzo niską półkę cenową,za 3000-4000 można kupić dobre CA0(poprzedni model)a za CJ0 trzeba dać 6000-7000.
Musisz zwrócic uwagę na tylne podłużnice,bo w roczniku 96-97 napewno bedą juz w kiepskim stanie,ogólnie nie będzie to auto wolne od korozji.
Rozrząd można bezpiecznie robić co 60tys. km.

mani4c - 12-08-2011, 12:12

1.3 zaczyna naprawdę ciągnąć do przodu od 3000 RPM - wtedy silnik osiąga swoje maksimum 108 Nm momentu obrotowego. Zaś CJ 1.6 ma maks. 137 Nm przy 4000 RPM..., ale przy 3000 RPM ma znacznie większą moc.

Zaczerpnięte z wykresów mocy:

1.3 12V - 75 KM
Przy maks. momencie przy 3000 RPM 1.3 ma około 40-45 KM (maks. 75 KM przy 6000 RPM)

1.6 16V - 90 KM
Przy maks. momencie przy 4000 RPM 1.6 ma około 70-75 KM (maks. 90 KM przy 5500 RPM)
Przy 3000 RPM silnik 1.6 ma kolejno 110 Nm momentu i około 60 KM mocy

Tak więc jest to dość spora różnica w osiągach, pomimo zaledwie 15 koni różnicy.

Ciekawostka - linia przebiegu momentu obrotowego dla silników 1.3 jest w zasadzie linią prostą, niezależnie od obrotów po przekroczeniu 3000 RPM - więc auto najlepiej przyspiesza pomiędzy 5000-7000 RPM, maks. moment, i maks. moc. Zaś w 1.6, maks. moment obrotowy wygląda trochę jak sinusoida.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group