To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu

jurekschroda - 19-07-2011, 09:57
Temat postu: Lancer 1.3 12v - spadają obroty przy skręcaniu
Witam,
miś ma taką dziwną przypadłość - w czasie skręcania kierownicą bardzo spadają mu obroty - nie wiem na ile, bo obrotomierza w GLi brak, ale spadek jest wyraźnie wyczuwalny. Gdy jedzie na LPG, to w podobnej sytuacji zawsze gaśnie. Nie zauważałem tego, dopóki za stery nie wsiadła moja druga połówka - jako to kobieta... jeździ z wduszonym sprzęgłem na zakrętach... miś jej zgasł no i wtedy się zainteresowałem tematem.
W czasie jazdy na biegu jałowym być może obroty też trochę spadają, ale tego nie jestem pewien - trudno to wyczuć. Na pewno wtedy nie gaśnie ani na Pb, ani na LPG. Robi tak dopiero przy skręcaniu.

Ktoś wie od czego zacząć ?

rosomak1983 - 19-07-2011, 23:46

jurekschroda, a jak właczasz odbiorniki pradu itp to co sie dzieje ???
jurekschroda - 20-07-2011, 10:02

Jak włączam np ogrzewanie tylnej szyby, światła, dmuchawę na maksa to obroty delikatnie spadają. Na postoju oczywiście :wink: Ale tak było praktycznie od początku ( czyli jakieś 100tkm temu) , w Colcie CJ 4g13 jest tak samo, więc chyba w normie.

A może przeczyścić krokowca ? Może to być przyczyną ? Ma to jakiś związek ?

R-Man - 20-07-2011, 11:33

Masz w nim wspomaganie?
jurekschroda - 20-07-2011, 13:49

Tak, wspomaganie jest.
Mithrill - 20-07-2011, 20:57

No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty.
Proponuję czyszczenie przepustnicy, krokowca i regulację obrotów jałowych. Trochę trzeba mu je podnieść chyba... ale to już po czyszczeniu ustalisz.

A jeżeli to nic nie da, to wtedy trzeba szukać rozwiązania w innym miejscu.
Może sam krokowiec nie wyrabia?

Zielu - 20-07-2011, 21:42

A może coś jest z pompą wspomagania nie tak? Fakt że zawsze jest spadek obrotów, w końcu pompa tworzy opór przy pracy na inne koła pasowe, ale że by aż tak..Mm..a jak naciąg paska?
Hugo - 20-07-2011, 23:21

Zielu175 napisał/a:
a jak naciąg paska?
pewnie myślisz, że jest za luźny. Wtedy by piszczał, a nie powodował spadku obrotów.
Zielu - 21-07-2011, 03:07

Nie, prędzej może jakby był za mocno naciągnięty i popsuł coś z pompą, łożyskiem..? Chociaż mało możliwe aby stwarzało to wyżej opisany problem.
jurekschroda - 21-07-2011, 10:39

Cytat:
Mm..a jak naciąg paska?

Naciąg ok.

Cytat:
No to spadek obrotów jest normalny przy kręceniu kierą (jeżeli masz wspomaganie). Ale nie powinien być aż tak spory, żeby auto gasło. Krokowiec zawsze wtedy podnosi obroty.

Krokowiec tak jakby działał z opoźnieniem. Zacznę od czyszczenia krokowca. Gdzies na forum widziałem jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13.

rosomak1983 - 21-07-2011, 18:54

jurekschroda napisał/a:
jakieś fotostory na ten temat, ale chyba nie do 4g13.

bedzie analogicznie wiec dasz rade



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group