To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wysokie obroty

Wdowek1 - 25-07-2011, 21:58
Temat postu: Wysokie obroty
:cry: Pomocy Moja Carisma Fisiuje Trzyma wysokie obroty tj 1500-2000na biegu jałowymjak włącze klime na maksa spadająobroty nieco poniżej 1000 ale tylko na 4 Minuty potem znowu rosną mechanik kombinował i nic nie zrobił zaczopował zawór ERG i nic odłączył sonde Lambda inic nawet komputer błędu nie pokazał braku sandy Silniczek krokowy działa przepustnica czysta POMOCY BO NIEWIEM CO ROBIC Czy może to być przpływomież czy wina zaworów bo od jakiegoą czasu jakby klekoczą
Saqu - 25-07-2011, 22:02

zgaduje że silnik to 1.8GDI?
pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona? a dokładniej regulator.

Może mechanik miał zły skaner i dla tego nie widział na nim błędu.

Wdowek1 - 25-07-2011, 23:08

A Gdzie Jest pompa i Ten regulator a co do mechanika to niewiem jaki rodzaj komputera ma ale za pierszm razem nie mógł sie podłaczyć do samochodu mówił że sft nie taki Dzieki za odpowiedz i jeszcze jedno czy regulator można samemu naprawić
Saqu - 25-07-2011, 23:10

najlepiej jak byś sam kupił kabelek i evoscanem sprawdził parametry jakie są wyświetlane, na forum jest opis jak to zrobić, a jak nie to spotkać się z kimś kto ma taki program i kabel.
fito123 - 25-07-2011, 23:21

Oczywiście próba nauki obrotów była?
Jeśli nie to warto spróbować .
Pozdrawiam.

Wdowek1 - 25-07-2011, 23:34

Była inic nie pomogło jutro jade jeszcze w tras niewielką 120 km i sie troche boje co z tego będzie tzn tefefon do szwagra :lol:

[ Dodano: 25-07-2011, 23:50 ]
zAPOMNIAŁEM ZE JAK JADE I WRZUCE NA LUZ TO OBROTY FALUJĄ ALE TYLKO WTEDY GDY CHAMUJE JESLI NIE UZYWAM CHAMULCA TO OBROTY LADNIE OPADAJA TAK DO 1000

aren195612 - 26-07-2011, 18:49

Saqu napisał/a:
zgaduje że silnik to 1.8GDI?


zgaduje, że przepustnica z linką? Dopisz rocznik auta do wizytówki.

"Syndrom czterech minut" cię dopadł..takie fajne określenie padło gdzieś na forum.
Żeby cokolwiek powiedzieć zrób mały test, koniecznie na gorącym silniku /minimum 85 stopni/.
1/ odpal silnik, popyrkaj minimum 6 minut, odbiorniki elektryczne załączone, koła na wprost, gazu nie dotykaj.
2/to samo, odbiorniki wyłączone.
Opisz dokładnie co się dzieje z obrotami przez pierwsze 4 minuty i następne.

Jak dla mnie małe ciśnienie na pompie na biegu jałowym i rozregulowana przepustnica. Test coś podpowie.

Pozdrawiam

rysiul - 26-07-2011, 19:05

A może czujnik położenia przepustnicy a konkretnie sygnał IPS. Brak tego sygnału przy zwolnionym pedale gazu uniemożliwia prawidłowe działanie silnika na wolnych obrotach.
Wdowek1 - 26-07-2011, 21:07

Ok jutro to zrobie itzn tes i napisze bo juz sam niewiem dzis jak jechalem i w miasto jakies wjezdzalem to klima wlaczona i na switlach jak stalem obroty opadaly do prawidlowych nigdy nie stalem powyzej 4 minut bez ruszania chocby troche

[ Dodano: 27-07-2011, 13:35 ]
Zrobiłem test i tak Przy obciążeni tj.klima, grzanie tylniej szyby, swiatła drogowe, radio przez pierwsze 4 minuty obroty ponizej 1000 po 4 minutach obroty skoczyły do ok. 1500. Bez obciążenia przez pierwsze 4 minuty obroty 1500 po 4 minutach obroty ok 2500.

[ Dodano: 27-07-2011, 13:38 ]
Jeśli okaże sie ze za małe ciśnienie to czy pompa do wymiany czy można ją zregenerować

aren195612 - 27-07-2011, 18:47

Wdowek1 napisał/a:
przez pierwsze 4 minuty obroty ponizej 1000


tzn ile, falują czy stoją????

Wg manuala obroty biegu jałowego dla GDI na ciepłym silniku to 650+/-50 w pierwszych czterech minutach, po tym czasie delikatne podbicie, prawie niezauważalne 750 +/-50.
Nagrzany silnik GDI pierwsze cztery minuty po odpaleniu na jałowym pracuje w trybie mieszanka uwarstwiona, potem stechiometryczna. Stad ta zmiana obrotów.
Obciążenie odbiornikami ma nieznaczny wpływ na obroty biegu jałowego. Moment załączenia , lekko w dół i powrót do poprzedniej wartości. Tak powinno być.
To co jest u ciebie to mała katastrofa.

Wdowek1 napisał/a:
Bez obciążenia przez pierwsze 4 minuty obroty 1500 po 4 minutach obroty ok 2500.


Sam przyznasz, ze to nie tak….
Należałoby sprawdzić nastawy przepustnicy tj, TPS, IPS, Fixed SAS i SAS, tutaj masz coś na ten temat: przepustnica

I miej nadzieję że choć jedna z tych nastaw zachowała się tak jak ją fabryka ustawiła /farba, zaślepka/. Bo będzie ciężko….
Jeżeli czujesz się to robić sam to zainwestuj w evoscana: link

Ustawienie TPS i IPS zmierzysz wtedy evoscanem. Ciśnienie na pompie także.
Przy okazji podejrzysz co silniczek krokowy robi, niby sprawdzony……ale

Obroty na jałowym masz złe, reakcja na obciążenie odbiornikami też jest nieprawidłowa, na wstępie sprawdziłbym cały dolot, czy „fałszywego” powietrza gdzieś nie ssie i czy linka „gazu” przy przepustnicy ma luz.

Pozdrawiam

xluki - 27-07-2011, 19:52

aren195612 napisał/a:
czy linka „gazu” przy przepustnicy ma luz.
właśnie mam problem z obrotami i zaobserwowałem luz linki gazu. Czy możliwe, że w tym tkwi problem? Do momentu, gdy silnik jest zimny obroty nie falują, gdy wskazówka temp. cieczy chłodzącej unosi się , zaczyna się "cyrk".
aren195612 - 27-07-2011, 20:02

Ma być minimalny luz, w żadnym wypadku napięta, bo na wejściu otworzy minimalnie klapę przepustnicy.
Klapa przy obrotach biegu jałowego jest oparta o zderzak- FIXED-SAS. Tak jest w przepustnicach na linkę.

Wdowek1 - 18-08-2011, 16:06

Mam pytanko wróciłem z urlopu przejechałem na takim silniku już ponad 1 tys. km ostatnio włączyła mi się kontrolka check Engine(ta pomaranczowa z silnikiem) i był problem z hamowaniem włączyłem silnik i pużniej było ok tzn wysokie obroty zostały A pytanie czy hamulce mogą mieć coś do obrotów
aren195612 - 18-08-2011, 16:53

Wdowek1 napisał/a:
przejechałem na takim silniku już ponad 1 tys. km

Masz ty zdrowie.

Wdowek1 napisał/a:
ostatnio włączyła mi się kontrolka check Engine

Jak nie było resetu ECU, sprawdź co to za błąd, powinien siedzieć w pamięci.
Wymrugaj go. Twój rocznik się da.
Procedura jest w FAQ.

Pozdrawiam

Wdowek1 - 18-08-2011, 17:27

Kicha bo właśnie odłączałem akumulator.Sam już nie wiem czasami na zimnym silniku chodzi jakieś 30 sekund tak jak trzeba a pużniej znowu za wysokie obroty ostatniop zaczeło jecze coś klikać jak chamuje gdzieś jakby za schowkiem

[ Dodano: 18-08-2011, 19:13 ]
jeżeli odepnę wtyczkę od pompy wysokiego ciśnienia samochód powinien zgasnąć Jeżeli tak to u mnie cos nie tak z pompa bo wyjołem a samochód dalej bez żadnej reakcji pracował Proszę o potwirerdzenie lub obalenie mojej opini



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group