To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Drgania kierownicy powyżej 120 km/h

hazi - 26-07-2011, 19:30
Temat postu: Drgania kierownicy powyżej 120 km/h
Jak w temacie nie wiem co z tym zrobić .Widać że koła były wyważane są ciężarki w alusach takie alusy przyjechaly z niemiec.Jeżeli bym ponownie wyważył koła a to by nie pomogło to jaka może być jeszcze przyczyna?
fito123 - 26-07-2011, 21:33

Koła masz źle wyważone bądź któraś felga jest krzywa i oby to było to pierwsze :D
Jedz do porządnego servisu opon i wyważ koła oni ci powiedzą co jest nie tak .
Pozdrawiam.

Saqu - 27-07-2011, 00:05

opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe :P

demise - 28-07-2011, 22:13

Saqu napisał/a:
opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe :P



opcja nr 5 opony firmy "uduś" przy tej prędkości zaczynaja latać

SHARK1979 - 28-07-2011, 23:41

Na oponie nie widać ukrytej wady a swoje robi :roll:
diilthc - 31-07-2011, 15:47

Mam podobny problem choć w drugą strone.
Przy dużych predkosciach nie występują żadne drgania
Tylko podczas chamowania kiedy prędkość auta spadnie poniżej 30-35km/h delikatnie drży kierownica.
Przypuszczam że to mogą być tarcze.
Dodam że przekładałem koła z przodu na tył, i jest to samo.
Koła są wyważone idealnie< sam nadzorowałem wyważanie>

SHARK1979 - 01-08-2011, 00:21

diilthc,
Więc sprawdź kloce i tarcze jak to się ma bo mogą być zwichrowane

hazi - 01-08-2011, 20:35

Saqu gdzie proponujesz pojechac na warsztat w Gorzowie zeby pozadnie wywazyli mi te kola

diilthc na bank sprawdz klocki hamulcowe kiedys mialem Clio. Mialem podobnie okazalo sie okladzina pekla na pol. Jak jeszcze ci hamucle troche przepuszczaja taki szum slychac przy tym to tym bardziej klocki.Klocki jest prosto samemu wymienic nie wiem jak w Cari ale w Clio bylo prosto :)

[ Dodano: 01-08-2011, 22:37 ]
Nie dało mi spokoju czy alufelga nie jest nigdzie uderzona.Dokladnie obejrzałem i widac wyrazne wklesniecie na krawedzi na zewnetrznej stronie jutro zrobie jakas fotke

Saqu - 01-08-2011, 23:35

ogólnie ja z ojcem jeździmy do lisowskiego czy jakoś tak, na szczecińskiej.
ostatnio musiałem z nich zrezygnować z powodu niskiego zawieszenia i nie dałbym rady wjechać na płytę, tym bardziej by mi auta płytą nie podnieśli bez połamania dokładek, to pojechałem na jakąś osiedlową wulkanizacje na staszica, jakoś rewelacji nie było,

w moim przypadku koła wyważone, pierścienie centrujące nowe, idealnie spasowane, dystanse osadzone prawidłowo, opony dobre, a mimo to na kierownicy czuć drgania, możliwe, że mam pokrzywione tarcze z tym, że czuć to w przedziale 80-120km/h powyżej nie czuć ich tak jakoś. przy hamowaniu też nie telepie, a w przypadku krzywych tarcz powinno być na odwrót...
ale na razie się spłukałem i ni mam kasy na sprawdzanie tarcz.

Hugo - 02-08-2011, 12:16

Saqu przegub wewnętrzny może się kończyć.
krst - 02-08-2011, 18:11

Też miałem ten problem, wymieniłem tarcze klocki (jedna była krzywa), nic nie pomogło. Później jeszcze przywaliłem w krawężnik także efekt był jeszcze większy także przy nagłym hamowaniu czy paleniu kapcia. Powyżej 120 do 140 były bardzo odczuwalne, przy 160 efekt zanikał. Dałem kółka do wyważenia i po sprawie także prawdopodobnie to było powodem, zacznij od tego bo najtaniej.
Saqu - 02-08-2011, 23:21

Hugo, wątpliwe, bo by było słychać terkotkę, to raz, a dwa to napęd na tył, tutaj akurat nie chodziło o cari :) a dodałem tak do tematu, żeby przybliżyć swój problem ;) :D
janwol - 05-08-2011, 21:49

Witam, pozwólcie, że się dołączę.
Mnie kierownica zaczynała lekko drgać przy ok 120, a przy 140-150 przestawała.
Dziś byłem wyważać na zwykłej wyważarce ( koła zdejmowane ), robiłem tylko przednie.
Rzeczywiście trzeba było "przebić" ciężarki, ale nie wspomnieli o pierścieniach centrujących.
Opony KLEBER 195/60/R15. Felgi ALU oryginalne Mitsubishi. Jeździłem na nich w zeszłym roku.
Po robocie wyskoczyłem na autostradę i jest bez wielkich zmian - 120-140- rezonans, a potem gładko, bez drgań. Przy hamowaniu żadnych problemów.
Możecie mi powiedzieć jakie dokładnie rozmiary tych pierścieni powinienem założyć?
Jak je dobrać do Cari GDI ?
A może jeszcze jakieś pomysły, co powinienem sprawdzić.

Enforcer - 05-08-2011, 22:35

janwol, ręczysz za to, że felgi proste?
Saqu - 05-08-2011, 22:50

janwol, musisz zdjąć felgę i suwmiarką zmierzyć jaki jest otwór w tej feldze, drugi wymiar będzie pewnie 67,1 o ile dobrze kojarzę taki jest w cari. możliwe, że jednak masz te pierścienie;)
jak by felgi nie były proste to chyba by nie zostały prawidłowo wyważone? :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group