To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - szarpanie podczas jazdy !!!!!!!!!!

karaski - 29-07-2011, 17:06
Temat postu: szarpanie podczas jazdy !!!!!!!!!!
witam
posiadam colta 1500 benzynkę 109KM z którą mam od pewnego czasu mały problem tzn. podczas jazdy spada mu moc i jakby sie dusił(czyli nie dostaje paliwa) ale gdy zacznę naciskać na pedał gazu to po chwil dostaje powera. Byłem w ASO na pełnej diagnostyce silnika i powiedziano mi że to jest zawór zmiennych faz rozrządu( wymieniłem i jest to samo) ale też powiedzieli mi ze moze to być katalizator.
Jeśli ktoś z Was miał podobny problem to dajcie znać. Chcę uniknąć wymiany wszystkich części które mogą odpowiadać za ten stan rzeczy.

46Marek - 01-08-2011, 18:59

- miałem uszkodzony katalizator , silnik był zdławiony przez cały czas .
"Silnik " był zdławiony liniowo - brak rekcji na gwałtowne wciśnięcie pedału .
Okazało się , że katalizator był zapchany .

mariusz_bma - 02-08-2011, 07:49

Możesz napisać coś więcej o naprawie?
Czy wymieniono ci tego kata? Jakie koszty naprawy?Czy mówili coś o przyczynie uszkodzenia? Jaki rocznik jest tego colta?
Informacje ważne na przyszłość dla innych.
Pozdrawiam :D .

46Marek - 05-08-2011, 11:45

Uszkodzeniu uległ katalizator w PUNT. Bezpośrednią przyczyną było mycie silnika .
Po myciu nie palił jeden cylinder , mimo to przejechałem 15 km . Cylinder zaskoczył , ale moc na całym zakresie obrotów była zdławiona . I zaczęło się szukanie . Ostateczna diagnoza została postawiona po analizie spalin . Okazało się , że katalizator nie działa.

mariusz_bma - 08-08-2011, 09:44

Dzięki za odpowiedz, możesz wyjaśnić co to jest katalizator w PUNT?
I co ma z tym wspólnego mycie silnika?
Chodzi mi o jasną informacje na przyszłość dla innych.
Pozdrawiam. :mrgreen:

46Marek - 08-08-2011, 11:45

Cytuje instrukcję obsługi samochodu COLT (str. 8-3 ) " - katalizator niezwykle wydajnie zmniejsza zawartość trujących gazów "
Chodzi oczywiście o PUNTO - (model samochodu firmy FIAT.)
Na skutek mycia silnika mocnym strumieniem wody , doszło do przepięcia w instalacji elektrycznej co spowodowało brak iskry na świecy w jednym z cylindrów . Paliwo nie spalone z tego cylindra było wydmuchiwane przez kolektor wydechowy do katalizatora ( zamiast spalin ) Wnętrze katalizatora rozgrzane spalinami z pozostałych pracujących cylindrów , powodowało zapalenie paliwa .(tego paliwa ) . Wysoka temperatura
tego procesu , stopiła wkład katalizator . Nastąpiło częściowe zblokowanie przepływu spalin , co w konsekwencji obniżyło osiągi samochody .
Podobne skutki mogą być następstwem uruchamiania silnik poprzez holowanie samochodu.
Mam nadzieję , że jest to wystarczające wyjaśnienie . :roll:

mariusz_bma - 08-08-2011, 13:51

:finga: OK, OK, OK :finga:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group