To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] żółta kontrolka silnika

mirek - 30-07-2011, 21:36
Temat postu: [II 2.0 DID] żółta kontrolka silnika
Witam,
Mam problem. Przy przebiegu 8 tyś km po przejechaniu odcinka 30 km z prędkością około 160 km/h zaświeciła się kontrolka silnika. Niezwłocznie pojechałem do ASO, gdzie komputer wykazał jakiś problem chyba z przepływomierzem( nie pamiętam dokładnie) ,błąd wykasowali coś jeszcze zrobili(chyba odłączyli czujnik i ponownie podłączyli) Reasumując pomogło.Ponownie zaświeciła się kontrolka silnika podczas jazdy około 90km/h z przyczepą campingową ( obecny przebieg to 15 tyś km.) i świeci nieprzerwanie. Jestem zaniepokojony. Auto ledwie roczne z małym przebiegiem.
Czy ktoś miał podobny problem? Co to było?

2.0 DiD+fabryczny chip RallyArt

13zbyszek13 - 31-07-2011, 08:21

mirek napisał/a:
Witam,
Mam problem. Przy przebiegu 8 tyś km po przejechaniu odcinka 30 km z prędkością około 160 km/h zaświeciła się kontrolka silnika. Niezwłocznie pojechałem do ASO, gdzie komputer wykazał jakiś problem chyba z przepływomierzem( nie pamiętam dokładnie) ,błąd wykasowali coś jeszcze zrobili(chyba odłączyli czujnik i ponownie podłączyli) Reasumując pomogło.Ponownie zaświeciła się kontrolka silnika podczas jazdy około 90km/h z przyczepą campingową ( obecny przebieg to 15 tyś km.) i świeci nieprzerwanie. Jestem zaniepokojony. Auto ledwie roczne z małym przebiegiem.
Czy ktoś miał podobny problem? Co to było?

2.0 DiD+fabryczny chip RallyArt


Tak kolego nie dawno miałem ten sam problem / przebieg 58000 km / , zapaliła mi się kontrolka pojechałem do ASO podłączyli pod komputer wykasowali błąd, stwierdzili że to wina przepływomierza. Na miejscu go nie mieli, zamówili i za jakieś dwa dni trukneli do mnie żebym zgłosił się na wymianę. Po pierwszej wizycie i wykasowaniu błędu jak wyjechałem kontrolka zapaliła się ponownie, zresztą poinformowano mnie że tak będzie do momentu wymiany przepływomierza. Wymienili na gwarancji umyli i posprzątali autko i jest Ok. Koszt tego urządzenia to coś około 3500,00 tak mówili.

rezon - 31-07-2011, 09:41

mirek napisał/a:
Czy ktoś miał podobny problem? Co to było?
oprócz przepływomierza może być jeszcze problem z kierowniczkami turbiny, samą turbiną, mieszkiem sterującym kierowniczkami turbiny, zaworem N75, zaworem EGR, programem, itd... Jeśli problem będzie się powtarzał to nalegaj na usunięcie przyczyny tzw. notlaufu, a nie zbywanie przez wykasowanie błędu. Incydentalne - raz na kilka lat błędy powodujące tryb awaryjny mogą zdarzyć się w każdym samochodzie, ale nie powinno to się zdarzać co kilka tysięcy km (miałem w swoim Outku raz taką sytuację ok. 2,5 roku temu - jeszcze przed tuningiem). I rób to póki masz gwarancję, bo ceny części gdybyś chciał je wymieniać w ASO są kosmiczne - na Allegro nowy przepływomierz do 2.0TDI kosztuje 440zł.
13zbyszek13 - 31-07-2011, 10:13

rezon napisał/a:
oprócz przepływomierza może być jeszcze problem z kierowniczkami turbiny, samą turbiną, mieszkiem sterującym kierowniczkami turbiny, zaworem N75, zaworem EGR, programem, itd... Jeśli problem będzie się powtarzał to nalegaj na usunięcie przyczyny tzw. notlaufu, a nie zbywanie przez wykasowanie błędu. Incydentalne - raz na kilka lat błędy powodujące tryb awaryjny mogą zdarzyć się w każdym samochodzie, ale nie powinno to się zdarzać co kilka tysięcy km (miałem w swoim Outku raz taką sytuację ok. 2,5 roku temu - jeszcze przed tuningiem). I rób to póki masz gwarancję, bo ceny części gdybyś chciał je wymieniać w ASO są kosmiczne - na Allegro nowy przepływomierz do 2.0TDI kosztuje 440zł.


Myślę że jak wskazali na przepływomierz to jest on po prostu do wymiany.

rezon - 31-07-2011, 10:30

13zbyszek13 napisał/a:
Myślę że jak wskazali na przepływomierz to jest on po prostu do wymiany.
U ciebie pewnie tak - chyba że nie wiedzą co jest przyczyną i zaczynają wymiany od najbardziej prawdopodobnej - co też jest prawidłowym postępowaniem, ale u mirka to tak jak pisałem przyczyn może być znacznie więcej, a objaw - tryb awaryjny - będzie ten sam. Powinno mnie zdziwić proste wykasowanie błędów i brak próby czegoś więcej przy powtórzeniu się usterki po stosunkowo krótkim przebiegu, ale jakoś przestały mnie tego typu sprawy dziwić po lekturze forum :roll:
13zbyszek13 - 02-08-2011, 08:43

rezon napisał/a:
U ciebie pewnie tak - chyba że nie wiedzą co jest przyczyną i zaczynają wymiany od najbardziej prawdopodobnej - co też jest prawidłowym postępowaniem, ale u mirka to tak jak pisałem przyczyn może być znacznie więcej, a objaw - tryb awaryjny - będzie ten sam. Powinno mnie zdziwić proste wykasowanie błędów i brak próby czegoś więcej przy powtórzeniu się usterki po stosunkowo krótkim przebiegu, ale jakoś przestały mnie tego typu sprawy dziwić po lekturze forum :roll:


U mnie wymienili i problemu nie ma, jest wszystko Ok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group