To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - WD-40 w dolot powietrza

Tomek - 04-08-2011, 09:07
Temat postu: WD-40 w dolot powietrza
witam

poszukuje linka do historii goscia, ktory to psiknal wd40 w dolot powietrza w dieslu
i mu silnik zaczal swirowac i tloki wyszlo "bokiem"
bylo to gdzies tu na forum, ale znalezienie tego graniczy z cudem
jakby ktos mogl podrzucic, to bede wdzieczny

pozdro

robertdg - 05-08-2011, 09:25

Na YT jest kilka takich filmików, jeżeli chcesz to komuś zaprezentować ;-) Na temat historii nic nie pomogę bo nie kojarze czegoś takiego :?
Anonymous - 05-08-2011, 19:30

z wd40 nie kojarzę, ale kojarzę filmiki z samozapłonem diesla

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

oczywiście jedyna skuteczna metoda w tym wypadku to 5 bieg noga na hamulcu w podłodze i strzał ze sprzęgła inaczej tłoki wychodzą bokiem.

Jogurt - 05-08-2011, 21:54

znam przypadek gdzie filtr powietrza zamoczony w benzynie został zamontowany. nawet na 5 biegu nie szło tego zdusić taki power. silnik lekko w tyłek dostał po tej akcji bo zaczął kopcić, spadła kompresja itd niedługo potem umarł
Owczar - 08-08-2011, 13:39

http://www.joemonster.org...prawiac_silnika
Anonymous - 10-08-2011, 10:12

Sytuacja z Życia:

Skoda Octawia 1.9 TDi - Klienta.
Jadę na najazd (ok 1km) i jest cacy. Wjeżdżam na plac znajomego, ok. Zamykam bramę, auto pracuje normalnie....

Wsiadam,
wpinam jedynkę,
puszczam sprzęgło,
delikatnie dotykam gazu..... i się zaczęło...

Auto wyrwało jak głupie i było nie do opanowania. wciskam sprzęgło, a obroty rosną...
no to kluczyk ze stacyjki...
a tu dalej rosną.....
na szybkiego wbiłem 3 i strzał ze sprzęgła na hamulcu.....zgasła...

Co się okazało. Potrafi tak się dziać, jak pada turbina.
Auto bierze olej do turbiny i pcha do komory spalania.
Będzie tak chodzić, doputy (i tu są dwie opcje):
1 - wypali cały olej z silnika i się zatrze/wykorbi
2 - puszczą korby i je wystawi z boku....

Oby dwa warianty trochę bolesne.
I bez użycia WD-40

Fragu - 10-08-2011, 10:59

Forest, no ale to już chyba to turbo musi być nieźle spaprane :roll:
Anonymous - 10-08-2011, 23:00

Nie mam pojęcia, bo nie znam się aż tak na tym temacie.

Mimo wszystko wspomnienia są.....i jak pomyśle że to klienta auto i że mógłbym mu za darmo silnik wymienić to mnie trzęsie.

robertdg - 10-08-2011, 23:44

Forest napisał/a:
i jak pomyśle że to klienta auto i że mógłbym mu za darmo silnik wymienić to mnie trzęsie.
a jak pomyśleć, że klient doskonale zdawał sobie z tego sprawe i w wiadomym celu oddał auto na warsztat to dobiero człeka zaczyna trząść - tej opcji nie można wykluczyć

Fragu puszcza uszczelniacz olejowy i sypie olejem w dolot, dla diesla to gratka jak zassie to automatycznie wchodzac na obroty podaje sobie wieksza dawke oleju takie perpetum deconstruction :lol:

Tak samo można załatwić nowa turbine, kilkukrotnie słyszałem o takich przypadkach, że komuś silnik zaczął wciągać olej, zdusili gada, diagnoza do wymiany turbo, "wymieniacz" zbagatelizował sprawe i nie oczyścił układu InterCooler, odpala auto i powtórka z rozrywki

Fragu - 11-08-2011, 07:18

robertdg, czyli dobrym sposobem jest zapobiegawczo przejrzeć dolot w poszukiwaniu oleju ? :wink:


..Inna sprawa, że najpierw musi na bagnecie przecież ubywać oleju.

robertdg - 11-08-2011, 07:59

Fragu napisał/a:
czyli dobrym sposobem jest zapobiegawczo przejrzeć dolot w poszukiwaniu oleju ? :wink:
Raczej chłodnice Intercoolera, (w przewodach intercoolera zwłaszcza w starsych autach znaczy takich co maja troche przebiegu, zbiera sie mgla olejkowa gdyz odma przewanie jest tuż przed zimna strona turbo), jeżeli zbiera się w niej olej, to może ktoś pomylił korki wlewowe :P

Fragu napisał/a:
Inna sprawa, że najpierw musi na bagnecie przecież ubywać oleju.

Nie musi, a nawet jezeli ubywa, to wcale nie jest powiedziane ze przez turbo (uszczelniacze, etc)


Może być jeszcze taki scenariusz, że jedziesz a za toba nagle siwy dym, silnik normalnie pracuje ale w czym problemn :?:
Otóż problem w tym, że należy zgasić silnik co by sie nie okazalo ze pracuje bez oleju, zajrzec na bagnet i stwierdzic poziom oleju, jezeli poniżej stanu, znaczy ze urwalo wirnik kompresji i olej leci do ukladu wydechowego.

Anonymous - 11-08-2011, 18:09

robertdg napisał/a:
a jak pomyśleć, że klient doskonale zdawał sobie z tego sprawe i w wiadomym celu oddał auto na warsztat to dobiero człeka zaczyna trząść - tej opcji nie można wykluczyć


Przyznał się jak mu auto oddawałem że mu 2l oleju na 1000km bierze...

robertdg napisał/a:
Fragu puszcza uszczelniacz olejowy i sypie olejem w dolot, dla diesla to gratka jak zassie to automatycznie wchodzac na obroty podaje sobie wieksza dawke oleju takie perpetum deconstruction


Otóż to... Nic dodać nic ująć.

robertdg napisał/a:
Może być jeszcze taki scenariusz, że jedziesz a za toba nagle siwy dym, silnik normalnie pracuje ale w czym problemn :?:
Otóż problem w tym, że należy zgasić silnik co by sie nie okazalo ze pracuje bez oleju, zajrzec na bagnet i stwierdzic poziom oleju, jezeli poniżej stanu, znaczy ze urwalo wirnik kompresji i olej leci do ukladu wydechowego.


I tak tez siezdarza...

kafar_1989 - 11-08-2011, 23:07

ja mialem przypadek w pracy 2 razy ford dostal samozaplonu td oczywiscie udalo sie go zdusic za 3 razem klijent go odpala i mowi nam ze to w nim normalne i on juz sie przyzwyczail i nauczyl z tym jezdzic jak sie potem okazalo nie do konca bo przekladalem w nim silnik samozaplon i na olejku tak sie pieknie rozbrykal ze rozwalilo blok i glowice :P
Anonymous - 11-08-2011, 23:22

Mi na trasie mój Passat B3 stwierdził, że pobawi się w samozapłon. Oczywiście winna była turbina. Zdążyłem zamówić turbo i umówić wymianę... Do serwisu jednak już nie dojechałem o własnych siłach. Trzeba było wymieniać cały silnik z turbo. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group