Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Misia zdechła całkiem.
gumibersik - 05-08-2011, 00:05 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Misia zdechła całkiem. Pisałem już o obrotach, braku mocy a ostatnio o mechaniku w łódzkim ale z tym ostatnim nikt mi nie pomógł, więc jeszcze raz proszę o pomoc. Carisma 1.8 gdi 99 rok już w ogóle nie jeździ. Byłem u wielu mechaników i nikt nie chce się podjąć naprawy. Na początku falowały obroty, potem spadki mocy przy dodawaniu gazu, potem szło na 3 garach a teraz idzie na trzech lub dwóch garach. wczoraj byłem u znajomego ojca i po podłączeniu pod komputer stwierdził że jest za małe ciśnienie bo nie cały BAR i żebym szukał coś w tą strone bo on nie wie dokładnie (on sprowadza auta i powiedział że za granicą ludzie te auta omijają z daleka i nie kupują). Auto do niego trzeba było wepchnąć a od niego holowć bo po ok 7 km nie reagował na nic . Chce zrobić ją ale niestety nie wiem jak i co wymienić. Naprawdę proszę o pomoc. A poza tym pali jak smok.
hazi - 05-08-2011, 01:39
Ale jak wogóle nie kręci nawet rozrusznik?
gumibersik - 05-08-2011, 10:19
Kręcić kręci ale jak chce dodać gaz to nic. Jak ją dzisiaj odpaliłem to chwilę "podziałała" i już chyba na dwóch garach i zgasła. Chyba zacznę powoli wymieniać wszystko związane z ciśnieniem ale nie wiem czy to dobry pomysł bo to dość drogie.
Saqu - 05-08-2011, 15:45
jak pali na dwa gary to najpierw warto by było sprawdzić świece/cewki,
jak miałeś 1bar ciśnienia to to jest duużo za mało, chyba, że sprawdzał pompę niskiego ciśnienia.
robertdg - 05-08-2011, 17:36
Na początku bym sprawdził czy nie siadła elektro przepustnica
gumibersik - 06-08-2011, 10:33
Świece i cewki są podobno ok. A jak sprawdzić przepustnicę??
robertdg - 06-08-2011, 10:57
Zajrzeć do niej i sprawdzić czy się płynnie otwiera bez oporów
gumibersik - 06-08-2011, 12:47
A ona się ruszy na wyłączonym silniku?? Bo kiedyś chciałem ją ruszyć to tylko trochę się ruszyła.
mlun - 06-08-2011, 13:15
A może napisz na regionalnym czy ktoś z okolicy nie ma kabla i evoscana?
gumibersik - 16-08-2011, 16:08
Kupiłem kabel i mam evoscana ale nie potrafię się zbytnio nim obsługiwać:(
Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i inaczej pracuje ale niestety w dalszym ciągu na dwóch garach. Chodzi na 1 i 2 cylindrze a na 3 i 4 nie chodzi w ogóle. Świece i cewki są dobre. Ma ktoś pomysł co to może być?? Bo ja już nie mam pomysłu i aż żal mi jak patrze na auto jak stoi i nie śmiga:(
fito123 - 17-08-2011, 20:51
gumibersik napisał/a: | na 3 i 4 nie chodzi w ogóle. Świece i cewki są dobre. Ma ktoś pomysł co to może być?? |
Czy na tych cylindrach na których nie chodzi są mokre świece?.
Pozdrawiam.
gumibersik - 17-08-2011, 21:30
Z tego co pamiętam to są mokre. Wiesz co to może być??;>
aren195612 - 17-08-2011, 21:56
Podejdź jakoś normalniej do problemu.
Kabel Vag KKL piszesz że masz. Mostek jest?, jak nie ma to go zrób, wetknij wtyk do gniazda obdII w aucie, klucz na ON i sczytaj te cholerne błędy. Przy takich problemach muszą jakieś być być.
GDI ma całkiem fajną autodiagnostykę. Twój rocznik da się wymrugać.
Jak nie wiesz o co chodzi to nagraj całą sekwencję mrugania kontrolki ECU, wstaw filmik na jakiś serwer, zamieść link na forum, popatrzymy, poczytamy- dopiero wtedy będzie można rozmawiać.
Z tego co opisałeś to niestety niewiele wynika.
Pozdrawiam
PS. Ważne żeby byly tylko aktualne błędy, jak ściągałeś jakieś wtyczki na uruchomionym silniku to może być ich być w pamięci ECU dość dużo- cała historia. Na wszelki wypadek zrób reset ECU, /zdejmij minus z aku na kilkanaście sekund, podłącz/. odpal silnik na parę minut i wtedy diagnozuj.
gumibersik - 21-08-2011, 21:01
Wczoraj podstawiłem auto mechanikowi. Jak będę wiedział co jest to się "pochwalę", bo to może być jakiś punkt zaczepienia dla innych.
[ Dodano: 24-08-2011, 16:42 ]
Problem rozwiązany. Padły dwa wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia. Po wymianie autko działa super. Jeszcze tylko obroty falują chwilami a przepustnica nie chce się zaadaptować przez komputer ale będę kombinował:)
|
|
|