To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Zawór EGR

Anonymous - 18-11-2006, 15:32
Temat postu: Zawór EGR
Mam pytanka:
1 - czy w moim silniku jest zawór EGR?? bo nie moge go znaleźć a sie doczytałem, że tylko amerykańskie wersje COLT-ów go miały. Jeżeli jest to napiszcie gdzie bo już siły nie mam :(

2 - wężyki od pokrywy zaworów (odma) mogą być obydwa "puszczone w asfalt" Czy tylko jeden a na drugim filterek..?? P.S - i prosze nie piszcie że to głupi pomysł (wiem to) ;)

90r 4G15 1,5 GLXi 8V

josie - 18-11-2006, 16:30

promil69 napisał/a:
czy w moim silniku jest zawór EGR


EGR w europejskich 4G15 był montowany w latach 88 i 89 więc go nie masz.

promil69 napisał/a:
wężyki od pokrywy zaworów (odma) mogą być obydwa "puszczone w asfalt" Czy tylko jeden a na drugim filterek


A co to za pomysł?? :?
Ten z lewej strony pokrywy (stojąc przed maską) powinien iść do rury powietrza.
Ten z prawej do kolektora. W pokrywę jest wkręcony zawór PCV - ważna jest jego sprawność - na stronie Krzyzaka znajdziesz.

Anonymous - 18-11-2006, 19:13

zaślepiając wężyk w kolektorze ssącym (ten od zaworu PCV) polepsza się spalanie i do komór spalania dolatuje tylko czyste powietrze. Doczytałem się tego na jedym z forum - oczywiście proszę o Wasze opinie czy wogóle warto robić takie przeróbki i czy one coś dadzą (mam na myśli lekki przyrost mocy)
josie - 18-11-2006, 19:57

Normalnie to powietrze zasysane jest pod pokrywę zaworów lewym wężykiem (z węża powietrza). I po zabraniu par oleju zabierane przez PCV do kolektora i spalane.
Nie wiem czy to co chcesz zrobić ma jakiś sens i jakie będą konsekwencje (nie koniecznie pozytywne)

Anonymous - 18-11-2006, 21:40

Odme ta co idzie do chwytu powietrza mozna zatkac. Tzn zalozyc na nia filterek, a dziure w chwycie powietrza pozadnie zaslepic.
Anonymous - 22-11-2006, 20:50

promil69 napisał/a:
zaślepiając wężyk w kolektorze ssącym (ten od zaworu PCV) polepsza się spalanie i do komór spalania dolatuje tylko czyste powietrze. Doczytałem się tego na jedym z forum - oczywiście proszę o Wasze opinie czy wogóle warto robić takie przeróbki i czy one coś dadzą (mam na myśli lekki przyrost mocy)

ciekaw jestem :mrgreen:
może ktoś to rozwinie czy jest sens-kto sie zna rzecz jasna.

dylson napisał/a:
Odme ta co idzie do chwytu powietrza mozna zatkac. Tzn zalozyc na nia filterek, a dziure w chwycie powietrza pozadnie zaslepic.

do kolektora czy od dolotu?? jak od dolotu to nic nowego nie robisz :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group