To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] INSTRUKCJA - Wymiana oświetlenia wewnątrz Galanta.

jAZZMAN - 05-08-2011, 21:38
Temat postu: [EAxA] INSTRUKCJA - Wymiana oświetlenia wewnątrz Galanta.
Witam...

Aktualizacja 31.01.2016 - Dodałem wymiany żaróweczki w uchwycie przy pokrętle regulującym wysokość świecenia świateł (autor obcy87).
Aktualizacja 14.09.2011 - Dodałem opis montażu wyłącznika oświetlenia w schowku pasażera (autor Szwagroz).
Aktualizacja 05.09.2011 - Dodałem opis co zrobić, gdy po otwarciu drzwi nie świeci światło w kabinie.
Aktualizacja 01.09.2011 - Dodałem opis demontażu oświetlenia wewnątrz kabiny. Na dniach powinien pokazać się opis co zrobić, gdy po otwarciu drzwi nie świeci światło w kabinie.
Aktualizacja 09.08.2011 - Dodałem opis demontażu klimatronica, klimatyzatora z pokrętłami (autor wasiu89) i drobne poprawki w tekście.


Niechcący natrafiłem na temat z dywagacjami o wymianie żarówek w desce rozdzielczej galanta. Przeglądając Wasze wypowiedzi dowiedziałem się, że przyciski powinny być podświetlane. Okazało się, że u mnie nie działała żadna żarówka (poza zegarami, tam 100% sprawne)

Nie znalazłem na forum jednego miejsca, w którym są wszystkie informacje na temat zabiegu wymiany żarówek podświetlających deskę rozdzielczą i schowki. Kilkukrotnie znalazłem bardzo pomocne informacje na forum, więc postanowiłem się odwdzięczyć i przygotować instrukcję z fotografiami jak wykonać wymianę oświetlenia wewnątrz Galanta.

Nie ponoszę odpowiedzialności za szkody wynikłe w skutek korzystania z mojego opisu. Wszelkie dane tu zawarte mają charakter informacyjny!

Opis wykonałem na podstawie mojego samochodu (EA2A '98r), nie oznacza to, że u was będzie tak samo. Zalecam więc ostrożność i przede wszystkim przeczytanie do końca nim zaczniecie coś robić.


Wszystkie zabiegi wykonałem przy użyciu trzech narzędzi:
Po 1 scyzoryk firmy Victorinox :) ...
...dodatkowo śrubokręt PH2 (długi) i mały precyzyjny śrubokręt krzyżakowy (to wykręcenia płytki z manipulatora do otwierania okien)


Podkreślam, iż:
Zdjęcia oraz teksty w opisie są chronione prawem autorskim. Fotografie są własnością autora, który je wykonał. Ich publikowanie, kopiowanie, przetwarzanie oraz wykorzystanie bez wiedzy i bez pisemnej zgody autora jest zabronione.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)



MENU
    I. Opis żarówek - jakie żarówki siedzą w desce rozdzielczej galanta.
    II. Co jest podświetlane w galancie i jaką żarówką.
    III. Demontaż panelu otwierania szyby - drzwi kierowcy.
    IV. Demontaż pokrętła regulującego wysokość świecenia świateł.
    V. Demontaż włącznika świateł przeciwmgłowych.
    VI. Wymiana oświetlenia w schowku pasażera.
    VIa. Montaż wyłącznika oświetlenia w schowku pasażera - opis i foto Szwagroz.
    VII. Wymiana oświetlenia w podłokietniku - ta sama żarówka podświetla w komorę na napoje.
    VIII. Demontaż schowka okularów - podświetlanie popielniczki i zapalniczki.
    IX. Demontaż zegarów.
    X. Demontaż klimatronica.
    XI. Demontaż panelu klimatyzatora (wersja z pokrętłami) - opis i foto wasiu89.
    XII. Demontaż oświetlenia wewnątrz kabiny.
    XIII. Nie zapala się oświetlenie wnętrza kabiny po otwarciu drzwi.





    I. Opis żarówek - jakie żarówki siedzą w desce rozdzielczej galanta.


Deska rozdzielcza w naszym galancie jest podświetlana kilkoma rodzajami żarówek.
Dioda 12V - Ø3mm
Żarówka T3
Żarówka R3 (żarówka ta sama co T3 jednak z podstawką)
Żarówka T5
Żarówka T10




    II. Co jest podświetlane w galancie i jaką żarówką.


PRZYCISKI
    Podgrzewanie foteli
      2szt - T3
      2szt - dioda LED Ø 5mm - czerwone
      2szt - dioda LED Ø 5mm - zielone

    Przeciwmgłowe przód
      1szt - T3

    Przeciwmgłowe tył
      1szt - T3

    Awaryjne
      1szt - T3 ????? SPRAWDZIĆ

    Regulacja lusterek
      U mnie regulator niepodświetlony

    TCL
      1szt - T3

    Cruise
      2szt - dioda LED Ø 3mm -


PANEL OTWIERANIA SZYB
    Przód kierowca
      1szt - dioda LED Ø 5mm - zielona

    Przód pasażer, tył lewa, tył prawa
      Przełączniki niepodświetlone

    Szyberdach
      Brak danych


KLIMATRONIC
    Wyświetlacz
      2szt - T3

    Gwiazdka, Off, Nawiew mocniej, Wiatraczek, Nawiew mniej
      1szt - T3

    Obieg zamknięty, Regulacja miejsca nawiewu, Nawiew przedniej szyby, Ogrzewanie tylnej szyby, Napis „TEMP”, Pokrętło temperatury, Napis „AUTO”
      1szt - T3


SCHOWKI i INNE
    Popielniczka
      1szt - T5

    Zapalniczka
      1szt - T5

    Podłokietnik wraz z komorą na napoje
      1szt - T5

    Schowek pasażera
      1szt - T5

    Pokrętło wysokości świecenia świateł
      1szt - T3

    Pokrętło oświetlenia deski rozdzielczej
      Regulator niepodświetlony


ZEGARY i KONTROLKI
    Podświetlenie licznika
      4szt - T10

    Podświetlenie licznika - zakres 220-240
      ??szt - T5





    III. Demontaż panelu otwierania szyby - drzwi kierowcy.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży
    - krzyżakowy śrubokręt mały
    - lutownica


1. Wyciągamy plastikową zaślepkę.
2. Wykręcamy śrubę.
3. Wyciągamy cały panel zaczynając od lewej strony.



4. Wypinamy kostkę trzymając wciśnięty zatrzask .



5. Odkręcamy 3 śruby - u mnie ktoś tu był wcześniej bo miałem tylko dwie.



6. Odginamy 3 zatrzaski a następnie rozłączamy górę i dół.



7. Wykręcamy 4 śrubki.



8. Przy pomocy lutownicy wymieniamy diodę.





    IV. Demontaż pokrętła regulującego wysokość świecenia świateł.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży


1. Otwieramy schowek.



2. Wkładamy dłoń do schowka i wypychamy panel z pokrętłem.



3. Odhaczamy zatrzask i taki sam po od spodu a następnie wyciągamy pokrętło.



4. Wypinamy kostkę z przewodami.



5. Wypinamy zatrzaski



6. Wypadnie nam element przełączający. Nie przejmujemy się tym i wymieniamy żarówkę.



7. Wkładamy element, który nam wypadł na miejsce i składamy całość w odwrotnej kolejności.

obcy87 napisał/a:
Czytając post nr. 1 postanowiłem zmienić żaróweczkę w regulacji świateł. Jest z tym trochę zabawy więc postanowiłem dołączyć zdjęcia już po wymontowaniu przycisku i wyjęciu żarówki:)

Po wyjęciu żarówki mamy takie coś



Trzeba poodginać druciki.Najpierw tak


Potem tak



I wymienić żarówkę. Analogicznie postępując odwrotnie należy ją zamontować . Najlepiej użyć do tego wszystkiego igły. Pozdro



    V. Demontaż włącznika świateł przeciwmgłowych.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży


1. Odchylamy nawiew górą do siebie.
2. Wkładamy płaski śrubokręt po prawej stronie przy zawiasie nawiewu.



3. Wkładamy płaski śrubokręt po lewej stronie przy zawiasie nawiewu.



4. Powtarzamy powyższe kroki ciągnąc lekko górę nawiewu do siebie aż kratka obróci się poziomo.
5. Wciąż majstrując przy zawiasach wyciągamy kratkę do siebie.



6. Kciukiem ciągniemy mocno cały panel do góry, nie pozwoli to zatrzaskom na ponowne zatrzaśnięcie.
7. Wciąż mocno ciągnąc ku górze panel nawiewu wkładamy płaski śrubokręt
i odhaczamy nim dwa zatrzaski po lewej i dwa takie same po prawej.



9. Panel powinien drgnąć ku górze, następnie wyciągamy go ku sobie.



10. Wkładamy dłoń od spodu i wypychamy do siebie regulator elektrycznych lusterek.
11. Obracamy go „do góry nogami” i odpinamy kostkę.



12. Wkładamy rękę od spodu i odpinamy kostkę świateł przeciwmgłowych.



13. Wyciągamy cały panel nawiewu, odkręcamy dwie śruby i wyciągamy zespól z przyciskami.



14. Odhaczamy zatrzaski po obu stronach i rozdzielamy części.



15. Ponownie odhaczamy zatrzaski po obu stronach i rozdzielamy części.
UWAGA! W tym momencie zagruchocze w środku, spokojnie to styki przełącznika - tak ma być :)



16. Powyższe zdjęcie ukazuje, co chrupnęło w poprzednim kroku. Te elementy wyskoczyły, nic się nie powinno połamać.



17. Chwytając za białą kostkę (NIE ZA CZARNĄ z napisami bo ją wyrwiemy!), wysuwamy (wystarczy tyle co na zdjęciu) płytkę drukowaną i...
wymieniamy żarówki :) Następnie wsuwamy płytkę na miejsce.



18. Montaż proponuję zacząć od wciśnięcia przycisków a potem umieszczenia na swoim miejscu styków,
które wyskoczyły wcześniej. Następnie przykładamy część obudowy z płytką drukowaną i energicznie wciskamy.



19. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na włożenie kratki nawiewu, Kratkę wkładamy przed zmontowaniem całości.
Zawias oraz gniazdo muszą się spasować, należy dopilnować aby gniazdo zatrzasnęło się na zawiasie (ja musiałem im pomóc).
Dalsza część przebiega odwrotnie do demontażu.




    VI. Wymiana oświetlenia w schowku pasażera.


Narzędzia:
    - niepotrzebne


1. Żarówka znajduje się kilka cm na lewo od zatrzasku, wystarczy się pochylić i będzie ją widać.
Chwytamy za żaróweczkę , wyciągamy i wsuwamy nową.



    VIa. Montaż wyłącznika oświetlenia w schowku pasażera - opis i foto Szwagroz.


Narzędzia:
    - wyłącznik krańcowy o średnicy Ø6mm (wyłącznik w stanie wciśnięty nie przewodzi natomiast w stanie wyciśnięty przewodzi)
    - lutownica
    - nóż
    - taśma izolacyjna bądź koszulka termokurczliwa


1. Zamontowanie jest banalnie proste, przecinamy jeden kabelek od oświetlenia schowka i podłączamy go do wyłącznika krańcowego (kosztu włącznika niestety nie pamiętam, ale to było kilka złotych).



2. Krańcówkę montujemy w miejscu gumki amortyzującej zamknięcie schowka obok zamka jak na fotce.


3. Całość montażu to jakieś 10 minut.





    VII. Demontaż schowka okularów - podświetlanie popielniczki i zapalniczki.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt


Fotografia zrobiona od dołu, z wysokości „biegałki”



1. Wkładamy płaski śrubokręt w szczelinę widoczną na poprzednim zdjęciu..
2. Przesuwamy śrubokręt w lewo - może być ciasno.



3. Gdy dojdziemy do lewej strony, to będziemy mogli wyjąć lewą część schowka.
4. Analogicznie postępujemy z prawą stroną.
5. Wyciągamy schowek.



6. Strzałki pokazują żarówki popielniczki (po lewej) oraz zapalniczki (po prawej).
Żarówki wyciągamy obracając kabel wraz z gniazdkiem żarówki a następnie wyciągając z miejsca zamontowania.




    VIII. Wymiana oświetlenia w podłokietniku - ta sama żarówka podświetla w komorę na napoje.


Narzędzia:
    - niepotrzebne


1. Wyciągamy z podłokietnika całą komorę i ukaże nam się przewód do żarówki.
Małej białej kostki nie ruszamy, macamy po kabelku położonym bliżej pasażera.


2. Zdjęcie wykonane od dołu, strzałka ukazuje gniazdo żarówki, które należy obrócić i wyjąć.




    IX. Demontaż zegarów.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży

1. Opuszczamy kolumnę kierownicy (pod kierownicą na kolumnie jest uchwyt, który nam to umożliwi).
2. Jeśli ktoś słucha radia podczas robótek w Galancie to proponuję wyłączyć stacyjkę na "0". Przy wyciąganiu zegarów będziemy niechcący włączać wycieraczki, spryskiwacz, kierunkowskazy i może nawet światła długie :)



3. Wykręcamy dwie wskazane śruby.


4. Wkładamy płaski śrubokręt we wskazane miejsce i odchylamy w dół zabudowę zegarów.


5. Płaskim śrubokrętem wyciągamy zabudowę zegarów.
6. Powtarzamy poprzednią czynność po drugiej stronie kierownicy.


5. Wypinamy kostkę od regulatora podświetlenia deski rozdzielczej.


7. Przechylamy zabudowę zegarów górą do siebie tak aby czubek zachodził na włącznik klaksonu.


8. Tył zabudowy wyciągamy nad deskę (może być ciasno).


9. Przód zabudowy wyciągamy do góry ponad kierownicę (również może być ciasno). Jeśli punkty 7-9 wykonamy tak jak opisałem to wyjęcie zabudowy zegarów nie powinno nam sprawić większej trudności.


10. Wykręcamy śrubki.




    X. Demontaż klimatronica.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży

1. Wyciągamy radio oraz wypinamy z niego kostki, antenę i ewentualnie inne przewody. Zważywszy na to, że nie jestem specem od wyciągania "Car audio" to nie będę się nad tym rozpisywał. Po zatym moje radio jest niefotogeniczne. Jeżeli będą problemy to wzbogacę tutorial o taki opis.

2. Ściągamy pokrętło regulatora temperatury.


3. Wyciągamy zabudowę naszej "biegałki". Wystarczy wsunąć palec wgłąb i wkładając w to troszkę energii wyjąć całość to góry.



4. Gdy element wyskoczy przesuwamy go w stronę podłokietnika na tyle aby zrobiła nam się szczelina pod popielniczką.



5. Wyciągamy popielniczkę - wystarczy ją wysunąć, nacisnąć palcem blaszkę i wyjąć popielniczkę.


6. Tutaj UWAGA. Czytałem iż co niektórzy wykręcali dwie śruby w miejscu, gdzie była popielniczka. Ja u siebie nie wykręcałem i nic nie połamałem.
Znów UWAGA. Ciągnąc uważajmy aby nie połamać prowadnicy od popielniczki (ciągnijmy mocno ale z głową).
Wkładamy dłoń w miejsce po popielniczce i ciągniemy mocno do góry, gdy całość podejdzie ku górze, to wyciągamy w stronę "biegałki" (jeśli kogoś razi wyraz "biegałka" to nic na to nie poradzę :) ). Dół nam powinien odejść.


7. Teraz wkładamy płaski śrubokręt pomiędzy środkowy panel a tapicerkę na wysokości schowka od okularów odchylamy go (w tym miejscy pomagamy sobie drugą ręką włożoną w gniazdo po popielnice, ciągniemy w stronę drążka zmiany biegów - "biegałki" :) ). Gdy panel nam odskoczy zmieniamy stronę.



8. Rękę z gniazda po popielniczce przekładamy do dziury po radiu, śrubokręt troszkę ponad dziurę po radiu i analogicznie do poprzedniego punktu wyciągamy cały środkowy panel.



9. Wysuwamy cały panel i wypinamy dwie kostki (są różne więc przy składaniu się nie pomylimy) oraz rurkę wiodącą do czujnika od klimatyzacji.



10. Po wyjęciu panelu odkręcamy dwie śruby po lewej stronie i takie same po prawej - odejdą razem z blaszkami.



11. Wypinamy zatrzaski od góry i od spodu a następnie wyciągamy białą obudowę.



12. Wyciągamy płytkę drukowaną (uważając na wyświetlacz klimatronica) i mamy dostęp do żarówek.

13. Wkładając panel na miejsce wkładałem go od góry i na końcu musiałem unieść dół aby można było go na dole wepchnąć na miejsce. Teraz myślę, że można wkładać panel od dołu i to powinno być łatwiejsze rozwiązanie.




    XI. Demontaż panelu klimatyzatora (wersja z pokrętłami) - opis i foto wasiu89.


Narzędzia:
    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży


Uwagi: należy pamiętać, żeby nie robić wszystkiego zbyt szybko i gwałtownie. Zatrzaski puszczają w miarę łatwo, jak nie w jednym miejscu to trochę w bok i puszczą :) uważajcie na śrubki z punktu 4- szukanie ich jak upadną trochę zajmuje.

1. Demontujemy radio wraz z obudową wewnętrzną (tą co przytrzymuje radio w panelu), oraz popielniczkę.


2. Płaskim śrubokrętem podważamy w pokazanych miejscach i wyciągamy panel do siebie ( nie ma potrzeby ściągania mieszka, wystarczy, że będzie on luźny).



3. Następnie od góry podważamy (w pokazanych miejscach mniej więcej) i ściągamy panel przedni.



4. Odkręcamy 2 śrubki pokazane na zdjęciu i wysuwamy metolową oprawę (jeśli w koło przechodzą kable to wystarczy że wysuniemy i odkręcimy ten schowek - jeśli ktoś posiada, jeśli ktoś nie ma tam plątaniny kabli to można całe wysunąć).



5. Następnie pozbywamy się śrubek z panelu podświetlenia i przekręcamy cały panel tak żeby dostać się do jego tyłu.



6. Do podświetlenia służą 2 żarówki, których miejsce pokazane jest na zdjęciu. Żeby je wyciągnąć nie trzeba ich kręcić czy coś, wystarczy płaski śrubokręt i lekko podważyć.




    XI. Demontaż oświetlenia wewnątrz kabiny.


Narzędzia:
    - tępy płaski śrubokręt


1. Wszystkie "szybki" oświetlenia wnętrza ściągamy podhaczając tępym płaskim narzędziem.


2. Oświetlenie wnętrza przód. Wkładamy śrubokręt w szczeliny i delikatnie podhaczamy.



2. Oświetlenie wnętrza przód. A tak to wygląda w środku.



3. Oświetlenie wnętrza tył. W miejscu wskazabym na powyższej fotce wkładamy śrubokręt w szczeliny i delikatnie podhaczamy.


SPIDER-ek zauważył iż, można w łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób wyciągnąć cały klosz tylnego oświetlenia kabiny.
SPIDER-ek napisał/a:
Podpowiedz z mojej strony do pkt XI. Demontaż oświetlenia wewnątrz kabiny
demontaż tylnych lampek w całości jest łatwiejszy i mniejsze ryzyko uszkodzenia klosza, wystarczy po prostu pociągnąć za całą lampę od strony drzwi i wyjdzie cała.







4. Oświetlenie wnętrza tył. A tak to wygląda w środku.



5. Oświetlenie w drzwiach.



    XII. Nie zapala się oświetlenie wnętrza kabiny po otwarciu drzwi.


    - płaski śrubokręt
    - krzyżakowy śrubokręt duży
    - nóż z czubkiem


Uwagi:
Problem dotyczy również braku brzęczyka gdy zgasimy silnik, mamy włączone światła i otwieramy drzwi.
Najczęstszym powodem jest brak masy. Stycznik nie działa jeśli nie ma masy, więc aby go sprawdzić należy zamontować na swoim miejscu i przykręcić.

1. Sprawdźmy czy włączony jest włącznik przy lampce oświetlenia :) . Z doświadczenia wiem, iż urządzenie elektryczne podłączone do źródła zasilania wykazuje zdecydowanie wyższą aktywność :)

2. Wykręcamy krańcówkę (fotka na dniach) :) .


3. Wypinamy kostkę.



4. Jeśli jest rdza to należy ją usunąć. jeśli jest rdza na styczniku przy otworze na wkręt, to również ją skrobiemy.
Wpinamy kostkę, wkręcamy wkręta i patrzymy czy działa. Jeśli tak to po sprawie jeśli nie to postępujemy jak poniżej.


5. Uwaga, w tym kroku może nam się wysypać zawartość stycznika. Nożem odhaczamy plastik i rozpoławiamy stycznik.


6. Na powyższej fotografii widać jak ro wygląda w środku Czyścimy (skrobiemy) wszystkie żelazne miejsca zaznaczone strzałkami.
Żółte blaszki (oznaczone strzałką drugą od prawej) można delikatnie rozgiąć.


7. Składamy wszystko.


WIĘCEJ ZDJĘĆ, DALSZY OPIS I KOLEJNE PUNKTY NIEBAWEM...
Tak samo jak dokończenie opisu wyciągania zegarów.

Arturro-86 - 05-08-2011, 21:56

Kawał dobrej roboty, tylko nie ma jak dać "pomógł", bo sam jesteś autorem postu :biggrin:
jAZZMAN - 06-08-2011, 01:51

Do ukończenia pomysłu sporo brakuje. Jednak z tak zwanym wolnym czasem nie jest najlepiej....
Jeśli ktoś znajdzie błąd to proszę o informację na PW i będę starał się na bieżąco poprawiać.

Postaram się jak najszybciej rozwinąć opis i poszerzyć materiał o kolejne fotografie. To niestety może zająć kilka/naście ładnych dni. Tym czasem mam nadzieje, że powyższy materiał okaże się użyteczny.

"Pomógł" nie-pomógł... forum pomogło mi więc to taki mały rewanż. :)

SPIDER-ek - 06-08-2011, 19:36

Bardzo fajny pomysł i kibicuję Ci dalszego rozwijania tego tutorialu, bo dużo brakuje.

Musiałbyś skontaktować się z m6riano to jest nasz mazowiecki specjalista od światełek w samochodzie.

Ale ogólnie DUŻY PLUS, bo mało tego typu tutoriali z fotkami takimi jak ty zamieszczasz.

m6riano - 07-08-2011, 23:42

Ja to mogę wrzucić tutka jak i co sie wymienia na ledy lub taśmy ledowe...;-)
Owczar - 08-08-2011, 00:08

jAZZMAN, profi robota :)
Anonymous - 08-08-2011, 01:46

Świetna robota. Na dniach skorzystam. :)

PS. może i będę wybredny, ale brakuje opisu wymiany podświetlenia klimatronika. ;)

m6riano - 08-08-2011, 02:20

Tak samo nie ma opisu wymiany żarówek w panelu manualnym..;-)
(ostatnio wymieniałem;już któryś raz..;-)

robertdg - 08-08-2011, 08:34

kuzi napisał/a:
PS. może i będę wybredny, ale brakuje opisu wymiany podświetlenia klimatronika. ;)


P.S. czytamy dokładnie ze zrozumieniem

jAZZMAN napisał/a:
WIĘCEJ ZDJĘĆ, DALSZY OPIS I KOLEJNE PUNKTY NIEBAWEM...


jAZZMAN bardzo pięknie jest za co chwalić :thumbleft:

Anonymous - 08-08-2011, 10:19

robertdg napisał/a:
kuzi napisał/a:
PS. może i będę wybredny, ale brakuje opisu wymiany podświetlenia klimatronika. ;)

P.S. czytamy dokładnie ze zrozumieniem

O takiej porze? Odpada. ;)

Ja więc czekam na climatronic... :) :roll:

jAZZMAN - 08-08-2011, 20:59

Dziękuję za pozytywne słowa, motywują one do dalszej pracy.

Teraz po kolei :)

m6riano napisał/a:
Ja to mogę wrzucić tutka jak i co sie wymienia na ledy lub taśmy ledowe...;-)

Dobry pomysł, jednak zwykłe diody 12V poświęcą nie za długo - ze 2 miesiące? Zastanawiałem się nad wymianą na ledy, aczkolwiek nie wiedziałem jak rozwiązać problem ograniczenia zasilania (czy opornik a jeśli tak to jaki).


kuzi napisał/a:
PS. może i będę wybredny, ale brakuje opisu wymiany podświetlenia klimatronika.

Fotki mam, jednak mam również nawał pracy - ostatni dzień wolny miałem ze 3 niedziele temu :( Swój opis robiłem przez dwa późne wieczory. Postaram się w najbliższą niedzielę wrzucić opis wymiany oświetlenia w klimatronicu.

m6riano napisał/a:
Tak samo nie ma opisu wymiany żarówek w panelu manualnym..;-)

A już tłumaczę :) ... nie posiadam takowego panelu. Jeśli masz fotki a nie chcesz robić osobnego toutka to służę pomocą :)


Dodatkowo będę chciał wrzucić fotki żarówek... :) ... Ogólnie to jest jeszcze sporo do napisania :)


Tym czasem pozdrowionka i czekam na opis problemów, na które natrafiliście przy w/w pracach.

m6riano - 08-08-2011, 21:54

jAZZMAN napisał/a:
Jeśli masz fotki a nie chcesz robić osobnego toutka to służę pomocą :)

No właśnie przy ostatniej wymianie się troche spieszyłem a nie było też komu robić fotek więc nie mam...;-(
ps. dziś wyjmowałem tą kratkę nawiewu z lewej strony od kierowcy i wcale tak łatwo nie poszła..;-)

[ Dodano: 08-08-2011, 21:59 ]
jAZZMAN napisał/a:
Dobry pomysł, jednak zwykłe diody 12V poświęcą nie za długo - ze 2 miesiące? Zastanawiałem się nad wymianą na ledy, aczkolwiek nie wiedziałem jak rozwiązać problem ograniczenia zasilania (czy opornik a jeśli tak to jaki).

Ogólnie chodzi o żarówki na bazie ledów..lub ew. w niektórych miejscach taśmy jak np. w podświetleniu drzwi/spodu.

jAZZMAN - 08-08-2011, 23:34

Mi kratka nawiewu również się lekko nie p_oddała.

Z ledami pomysł ciekawy. Przyznam iż myślałem, aby założyć takie podświetlenie w nogach kierowcy i pasażera, aby włączało się (niezależnie od górnego światła) podczas otwarcia drzwi. Dzięki czemu nie świeciło by nam w oczy gdy wysiada/wsiada pasażer/pasażerka :)
Zważywszy jednak na cenę taśm z ledami to muszę się wsztrzymać. W pierwszej kolejności rozrząd a potem stukające popychacze bo jeszcze trochę i Miś będzie mi klekotał jak Puchatek.


P. S.
Nie mogę spać, zważywszy na zainteresowanie i sugestie wrzuciłem opis demontażu klimatronica. Jeden z forumowiczów zaoferował się iż podeśle materiały do opisu demontażu panelu klimy z pokrętłami - dodam podczas najbliższej bezsennej nocy :)

[ Dodano: 09-08-2011, 12:39 ]
Dodałem opis demontażu panelu klimatyzacji z pokrętłami.

emilok - 31-08-2011, 08:49

Dzięki za tutorial, pomógł mi bardzo.
Pieraś - 31-08-2011, 21:03

jAZZMAN .. wielki szacun !!!! :arrow: :downtown: :wav:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group