To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - Rwanie silnika

Anonymous - 06-08-2011, 16:16
Temat postu: Rwanie silnika
Pojawił sie problem z silnikiem. Od jakiegoś misiu zaczął się buntować - rwie w czasie jazdy -szczególnie odczuwalne jest przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. Jadę na 1 lub 2 wolno i zaczyna tak rwać jakby silnik chciał wyskoczyć, puszczam gaz i ustępuję. Kable nówki, świece nówki, czysta przepustnica. Co to może być??

Kopułka?? Palec?? Jak sprawdzić czy działają właściwie?

[ Dodano: 07-08-2011, 00:54 ]
rozkreciłem aparat zapłonowy. Przeczysciłem palec i usterka ustapiła. Dla pewnosci zamowie sobie nowyk aby nie miec niemiłych niespodzianek w przyszłosci.

lancerjaro - 07-08-2011, 14:43

Ja tak maiałem i po wymianie kabli przestało,ale piszesz że kable nowe, :roll: to dziwne
Anonymous - 13-08-2011, 00:31

palec wymieniony. Jest lepiej ale nie odealnie. Chyba jeszcze wywale kopułke, tym bardziej ze chyba jest pekniecie. Uszczelmiacz kopułki tez sie chyba kwalifikuje na wymiane.

[ Dodano: 20-09-2011, 23:38 ]
kopułka wymieniona, uszczelka i palec też i samochód jak rwał tak rwie.
Przestał jeździć, nowy aparat zapłonowy i dalej jeździ i rwie.
Wymrugałem dziś błędy na ecu

BŁĘDY

wg mnie to
14-czujnik położenia przepustnicy
41 ?? są cztery dziesiątki i jakby była przerwa i dziesiątka czy jeden??

Krzyzak - 21-09-2011, 07:16

41 masz od gazu - pewnie kefny emulator wtrysków
a 14 - jeśli to jednak TPS, to możesz spróbować podmienić - używkę kupiłem od Trawora kiedyś za 20 czy 30 zł...
przy okazji wyczyścić przepustnicę i ustawić

Anonymous - 21-09-2011, 08:45

Darku u mnie przepustnica sie błyszczy:)

Skoro to bład 41 czyli wtryski to czemu mi rwie na lpg(jedne wtryski) i PB (drugie wtryski)?? nie powinno byc tak ze rwie tylko na lpg?

[ Dodano: 21-09-2011, 19:39 ]
dzień spędzony na poszukiwaniu usterki.
1. Rano po rozmowie z Krzyżakiem i Jego cennej uwadze skasowałem błędy ecu -zniknął błąd 14 ale pozostał 41.
2. Wizyta i zakładzie lpg -emulator ok, komp, ok, wszystko podmieniane i sprawdzene, podpięcie do kompa i na gazie wszystkie parametry ok.
3. Powrót do domu i ustawienie zaworów -dalej rwie.
4. Ustawienie TPS- zgodnie ze wskazówkami Krzyżaka i Perkiego (dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość ) -po ustawieniu wyszedł w tej samej pozycji co był.--> dalej rwie.
5. Sprawdzone miernikiem wtryskiwacze -wszystkie po 17.

Na koniec wszystkiego skasowałem ponownie błędy -teraz już dioda cały czas pulsacyjnie mruga bez końca i przerw, a samochód dalej rwie.

Brak pomysłów co dalej--> baypas?? kompresja?? cała przepustnica?? może coś z aparatem? może, może...

Bartek - 21-09-2011, 20:57

Rwie tez jak jest zimny?

Elpidżi której generacji?

Anonymous - 21-09-2011, 22:12

hehehe elpidzi :) sekwencja, jak pisałem dosc dobrze sprawdzona włącznie z podłączeniem serwisowego kompa całkowicie odcinającego instalacje. Tez dwie podmianki kompa i zawsze rwie. Instalacja tomasetto, komp Staga.

Rwie na zimnym i na ciepłym. Zazwyczaj na jeździe wolniejszej lub rozpędzaniu. Dodam ze jak wcisnę sprzęgło lub dam mu "w palnik" to przestaje.

Obroty idealne, ssanie na 1500, potem na 900, nie falują tylko przy szarpaniu wskazówka sie "przycina". Światła nie mrugają, w środku oświetlenie tez nie mruga.

[ Dodano: 21-09-2011, 22:42 ]
Dodam jeszcze że najbardziej rwie na 2 i 3.

Że właśnie wróciłem z pracy i postanowiłem raz jeszcze odczytać błędy i znowu się świeci błąd 41.

Myślałem że może wtryski nie "domykają się" i zalewa no ale czemu rwie na pb i na lpg. Z drugiej strony jakby zalewało silnik na N nie utrzymywałby idealnych i stałych obrotów.

Krzyzak - 22-09-2011, 07:01

dm17 napisał/a:
może coś z aparatem?

na Twoim miejscu bym spróbował go podmienić - depcząc mocno gaz zmieniasz kąt wyprzedzenia zapłonu, więc to może być trop...
wiem, że palec i kopułka są nowe, ale podejrzewam, że warto byłoby się im jeszcze raz przyjrzeć

Anonymous - 22-09-2011, 09:01

Zapomniałem wczoraj napisac ze jak jest zle ustawiony zapłon to prawie w ogole nie rwie tylko auto mega zmulone.

Darku aparat jest podmieniany -wielkie dzieki Perkiemu! - moj mi zdechł. Auto rwało jak teraz, raz zgasło potem po chwili dało sie odpalic. Tak 2 razy i juz nie odpaliło nigdy. Dostałem aparat, probowałem odpalic nastarym i nic,włozyłem nowy i odpalił od razu- nie rwał bo był zle ustawiony zapłon. Po ustawieniu rwie jak stary. No i taka to zabawa jest.
Jedyne co zauwazyłem to blaszka na palcu jest mniejsza od oryginału ale Malik powiedział ze to nie ma znaczenia bo to tylko o blaszke chodzi. Dzis wymienie jszcze na stary palec i kopołke zobaczymy co bedzie. Ale mysle ze od tego bład 41 nie wyskakuje.

Bartek - 22-09-2011, 09:30

W którą stronę był przestawiony zapłon?
robertdg - 22-09-2011, 09:38

Ja bym sprawdził czy pokrywają się markery na rozrządzie
Krzyzak - 22-09-2011, 11:10

robertdg, sprawdzane - jest OK
Anonymous - 22-09-2011, 15:07

Bartek - w stronę chłodnicy w dół. Jeżeli jest kreska na aparacie i silniku to kreska na aparacie przesuwa się w stronę chłodnicy.
Silnik nie rwał przed ustawieniem zapłonu z Darkiem. Już myślałem że podmieniony aparat i wszystko działa. Okazało się że był zapłon na zero i nie rwało, ustawiliśmy i rwało. Pytałeś czy na zimnym czy na ciepłym. Bardziej rwie na zimnym na niskich obrotach (czasami na ciepłym też da czadu).

Teraz przypominam sobie jak zimą na zimnym silniku z pracy mam pod dość stromą górkę i wtedy przy takim obciążeniu zdarzało się że rwało. Wystąpiło to kilka razy.

Palec podmieniony ze starym i kopułka, bez zmian.

Czasami mam wrażenie że wyskoczy mi silnik.... :evil:

Krzyzak - 23-09-2011, 07:19

tak to wygląda na słabą wydolność zasilania paliwem - jakby wtryski albo pompa paliwa
na początek bym wtryski podmienił, bo łatwiej...

znów gdybanie

Bartek - 23-09-2011, 08:59

Krzyzak, raczej nie, bo dzieje się tak na benzynie i gaziurze...

Takie głupie pytanie - CK na przepływomierz, czy tak jak CA 1.3 map sensor? Jażeli MAP, to proponuję podmiankę.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group