Problemy techniczne - 4G15 Zapłon i kąt wyprzedzenia - jak ustawić?
Artii - 30-04-2005, 21:39 Temat postu: 4G15 Zapłon i kąt wyprzedzenia - jak ustawić? Jak sprawdzic kat wyprzedzenia zaplonu i jak sie go ewentualnie ustawia.
Wiem ze cos trzeba zmasowac podczas ustawiania. Chodzi mi glownie o silnik 4G15.
Chce to sprawdzic poniewaz czasem czuje ze od ok 4000obr/min autko jest jakby slabsze. Dzieje sie tak tylko i wylacznie na dobrze rozgrzanym silniku.
Bledów w ecu nie mam, obroty ustawione, przepustnica wyczyszczona, kopolka nowa, palec rozdzielacza nowy, kable stare (nie ma na nich zadnego przebicia bo sprawdzalem czy jest disco i nie ma), swiece nie sa moze super nowe ale nie maja wiecej niz 10000km przebiegu. Dzieje sie tak od dluzszego czasu.
Bartek - 30-04-2005, 22:38
Kat wyprzedzenia zaplonu sprawdzisz lampa stroboskopowa. Po zmasowaniu zlaczki do ustawiania zaplonu (przewod zolto-czerwony podlaczony do 12 nogi ECU) powinie kat byc 5 st. na wolnych obrotach.
Mulenie ponad 4000 rpm moze byc spowodowane konczeniem sie pompy paliwa - test cisnienia w listwie paliwowej rozwiewa watpliwosci - test do wykonania w wiekszosci warstatow....
Artii - 30-04-2005, 22:44
Nie wydaje mi sie aby to byla pompa paliwowa bo:
Dzieje sie tak od kiedy pamietam czyli jakies 5 lat nie dzieje sie tak zawsze, ale nie ma na to reguly).
Mam LPG a wtedy chyba pompa nie ma chyba nic do gadania.
Ile ten test moze kosztowac, i czy za stacji diagnostycznej moze ktos to sprawdzic?
Hubeeert - 01-05-2005, 20:32
No to za późny zapłon może być odpowiedzią na pytanie dlaczego. Ustaw/sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu - powinno być -5 stopni a jeżeli to nie pomoże - to po kolei - ciśnienie na listwie paliwowej a jeśli za niskie to
1. Pompa
2. regulator ciśnienia paliwa - tu przyczyną mogą być również podciśnienia - są wredne, ewentualnie sam regulator przepuszcza ale tyle lat??
Powodzenia i opisuj po kolei co robisz i jakie daje efekty
Artii - 01-05-2005, 20:40
Moze sie zdecydujecie czy to ma byc 5st (Bartek) czy -5st (Hubeeert)
Moglby mi ktos napisac jeszcze gdzie i jak mam sprawdzic te podcisnienia? Tak po chlopsku najlepiej jak sie da.
Hubeeert - 01-05-2005, 20:59
5 (PIĘĆ) stopni przed GMP (GÓRNYM MARTWYM PUNKTEM) czyli przed punktem w którym tłok jest najwyżej.
Artii - sama nazwa - kąt wyprzedzenia zapłonu wyjaśnia wszystko
josie - 02-05-2005, 17:45
Ja zamierzam skontorlować u siebie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Co do masowania złączki to nie wiem za bardzo jak to zrobić nawet po opisie Bartka... Wiem że ta złączka jest gdzieś na górze przegrody silnika - jak porobię zdjęcia dokładne to pokaże mi ktoś?
Hubeeert - 02-05-2005, 20:58
w środę/czwartek wkleję z service manuala procedurę.
josie - 09-05-2005, 20:54
Jaki to dzień tygodnia dziś mamy?
Hubeeert - 09-05-2005, 20:55
O qrrrcze zapomniałem dzi eki za pamięć - już się poprawiam zajrzyj za 20 minut
Hubeeert - 09-05-2005, 21:33
proszę bardzo i od razu do 4G61
|
|
|