To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Silnik krokowy - kółko zębate

slawekdr - 07-08-2011, 09:07
Temat postu: Silnik krokowy - kółko zębate
Cześć,
wczoraj zdemontowałem silniczek krokowy i okazało się, że koło zębate (to które zostaje przy kolektorze po zdjęciu silniczka) ma uszkodzoną zębatkę.

Czy ktoś przerabiał już temat i podpowie czy to można gdzieś kupić? A może ma ktoś do sprzedania nienaruszone koło zębate?

Z góry dziękuję za pomoc.
Slawek

wojtas - 07-08-2011, 10:23

Zapewne chodzi tobie o zębatkę od VIC(silniczka sterującego przepustnicami w dolocie), a nie od silniczka krokowego.

VIC:



Silniczek krokowy:


slawekdr - 08-08-2011, 10:27
Temat postu: Silniczek
Wybaczcie niewiedze...
tak wlasnie - o tą zębatkę, która zostaje w dolocie po zdjęciu silniczka VIC (ze zdjęcia 1). Kurcze, ale ze mnie....

Mozna jakos ją kupić?

wojtas - 08-08-2011, 11:58

Zadzwoń do krzysiek65 609839961, powinien coś mieć.

[ Dodano: 08-08-2011, 12:00 ]
PS: Jakby nie miał, to popytam w regionie.

ppkss4_ - 26-12-2013, 14:16

witam,

posiadam podobny problem jak slawekdr zębatka od VIC zostala uszkodzona. wytarła się w jednym miejscu po zablokowaniu przepustnicy przez "plastokowe kanały" które sie zerwały w dolocie powietrza i zablokowały przepustnice. z tego co zauważylem zębatka ma zeby na całym obwodzie 360' a tak naprawde przepustnica pracuje na kącie max 90'

moje pytanie brzmi:

w jakim położeniu ma sie ustawić przepustnica gdy silnik nie pracuje badz przy odpaleniu silnika

czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki.

mazda10000 - 28-12-2013, 15:33

ppkss4_ napisał/a:
czy mozna obrócić zębatkę aby wytarta część nie była używana podczas pracy przepustnicy po usunięciu ogranicznika z drugiej strony zębatki.

Nie śmieję sie z Ciebie, po prostu mi się tak skojarzyło z tym: http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/

ppkss4_ - 28-12-2013, 20:08

mazda10000 napisał/a:

Nie śmieję sie z Ciebie, po prostu mi się tak skojarzyło z tym: http://www.zlomnik.pl/ind...inek-wigilijny/


pocieszny jestes :)

W moim kolektorze był zerwany jeden kanał i narobil bałaganu. rozłożyłem cały kolektor ssacy bo klapy od przepustnicy były zniekształcone. w pewnym momencie zerwany "kanał" zablokował przepustnice i zębatka na silniczku VIC zostala uszkodzona.

czy ktoryś z kolegów podpowie w jakim ustawieniu powinna sie znajdować przepustnica na zgaszonym silniku (zimnym), oraz jak wygląda sytuacja z zębatka.

wojtas - 28-12-2013, 21:21

Klapy powinny być zamknięte, otwierają się dopiero po 4tyś/obr. Zębatki nie obracałem, ale do odważnych świat należy.
ppkss4_ - 29-12-2013, 11:58

Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane.
lukasz12 - 31-12-2013, 12:22

ppkss4_ napisał/a:
Dzięki za podpowiedz Wojtas. Nie wiem po co jest ogranicznik (ząbek) na kółeczku ale jutro przyjże sie dokładniej i byc moze obróce kóleczko skoro zużyte jest w jednym miejscu przez to, ze klapy były zablokowane.


W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy ;)

ppkss4_ - 31-12-2013, 21:09

lukasz12 napisał/a:
W nowszej odmianie - 3.5 DOHC z Pajero II - poszli po rozum do głowy i zrobili siłownik podciśnieniowy ;)


Z tego co mi wiadomo stosowanie pneumatyki (w tym pdzypadku podcisnienie) umożliwia większa sprawność, szybszą reakcje wiec poszli w dobrym kierunku :) do tego mniejsza awaryjność niz układy mechaniczne.

Odnśnie zębatki zaryzykowalem i ją obrocilem o 180', zlikwidowałem ogranicznik i wkleiłem nowy z blaszki stalowej. ( ogranicznik na kółku blokuje przepustnice w pozycji max otworzonej, klapy ustawione w poziomie (w moim przypadku w pionie)). w praktyce sie okaże czy zębtatka zda egzamin.

Jeżeli ktoś mial wczesniej podobny problem z uszkodzoną zębatką to polecam sprawdzić czy kanały w dolocie kolektora ssacego nie sa zerwane "kanały". w moim przypadku to one zablokowały klapy i uniemożliwiły poprawna prace w efekcie - uszkodzona zębatka.

[ Dodano: 08-08-2014, 20:11 ]
Kółeczko odwrócone o 180 stopni, klapy się otwierają poprawnie więc jak widać można :lol:

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group