ASX Techniczne - [1.6] stukot przy włączonej kimie
ASXuser - 08-08-2011, 12:45 Temat postu: [1.6] stukot przy włączonej kimie Na początek witam wszystkich - ASX użytkuje od jakiś 3 tyg. i jak na razie jest w nim 1 rzecz która mnie lekko osłabia ... Postaram się opisać pokrótce:
Przy włączonej klimie kiedy stoję w korku /prawdopodobnie w czasie jazdy jest to samo ale nie słyszę/ cyklicznie następuje "stuknięcie" (jak dla mnie dość głośne i wnerwiające). Fachowcy z ASO stwierdzili, że to normalne bo załącza się elektromagnes (który pracuje cyklicznie) i stąd ten dźwięk ale choć jestem laikiem jeśli chodzi o budowę aut to mnie jakoś nie przekonuje ta ich odpowiedź ponieważ:
1. ASX jest 3 autem z klimą które mam i w żadnym z poprzednich (Fabia, Auris) czegoś takiego nie było, a przynajmniej nie słyszałem tego siedząc w aucie;
2. temu "stukotowi" towarzyszy wahanie obrotów w przedziale mw. 800-1100 i dźwięk pojawia się zawsze gdy obroty przyduszają się do minimalnej wartości, po nim rosną;
3. z poczynionych obserwacji stukania nie ma jedynie w pozycji nawiew - na szybę a temp ustawiona na auto - stąd nie bardzo pasuje mi teoria ASO, że ten typ tak ma skoro akurat w tej 1 pozycji wcale nie ma.
Tak więc prośba do Was - czy to normalne? /jeśli udało mi się na tyle czytelnie przedstawić problem żeby ocenić / cz Wasze ASXy też tak mają?
pozdr i z góry dzięki za wszelką pomoc
krzychu - 08-08-2011, 13:29
Normalne. Stuk jest bardziej lub mniej głośny albo użytkownik mniej lub bardziej wyczulony.
1. Możliwe że poprzednie auta jak załączyłeś klima to sprężarka działała non stop. W nowych samochodach działa z przerwami jak jest potrzeba zwiększenia ciśnienia w układzie klimatyzacji - przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię.
2. Ponieważ po załączeniu klimatyzacji rośni obciążenie na silniku i elektronika podbija obroty - normalne (kręcąc kierownicą w miejscu, pobaw się szybami elektrycznymi i włącz wszystkie świtała też zobaczysz że obroty podskoczą).
3. możliwe że przy ustawieniu na szybę aby maksymalnie szybko odparować wilgoć sprężarka działa w trybie maksymalnej wydajności i się nie odłącza.
Mają to wszystkie Mitsubishi łącznie z moim więc podejrzewam że gdzieś od 2000 któregoś roku (możliwe natomiast że w niektórych mniej to słychać). Dodatkowo mam wrażenie że dźwięk wydaje też przekaźniki o wentylatorów które się równoczesne załączają ze sprężarką (ale tylko na postoju i przy małej prędkości). Zresztą mnie bardziej denerwuje to wyrcenie wentylatora bo wygląda jak by się mi auto przegrzewało... A jak wysiadam podczas pracy wentylatora to bucha na mnie gorące powietrze...
ASXuser - 08-08-2011, 17:07
krzychu napisał/a: | ... Stuk jest bardziej lub mniej głośny albo użytkownik mniej lub bardziej wyczulony... |
hehe znaczy widać ja z tych wyczulonych - a poważnie, że normalne szkoda bo jak dla mnie spory "defekt" ten dźwięk ;/
krzychu napisał/a: | ... 1. Możliwe że poprzednie auta jak załączyłeś klima to sprężarka działała non stop. W nowych samochodach działa z przerwami jak jest potrzeba zwiększenia ciśnienia w układzie klimatyzacji - przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię... |
Tu ciężko mi się odnieść ale możliwe, ze chodziła non stop bo po załączeniu obroty na luzie podskakiwały o jakieś 100 i tak zostawały do momentu jej wyłączenia. Z drugiej strony Auris był z 2008 r. więc żadna staroć
krzychu napisał/a: | ... przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię... |
no w tym konkretnym przypadku do mnie osobiście ta ekonomia jakoś nie przemówiła jeśli dostaje takie coś za coś - z ciekawości duże oszczędności paliwa (bo rozumiem, że o nim mowa?) są w ten sposób?
krzychu napisał/a: | ... 3. możliwe że przy ustawieniu na szybę aby maksymalnie szybko odparować wilgoć sprężarka działa w trybie maksymalnej wydajności i się nie odłącza... |
to by pasowało chyba - w tej pozycji wolne obroty "nie wachlują" jak w każdej innej a są na stałym, podwyższonym poziomie ... nic chyba w korkach widzę pozostaje używać opcji "na szybę"
W każdym razie dzięki za info, że to nie żadna wada ... choć w sumie miałem nadzieję, że jednak tak i że uda się tego pozbyć
krzychu - 08-08-2011, 18:04
ASXuser napisał/a: |
no w tym konkretnym przypadku do mnie osobiście ta ekonomia jakoś nie przemówiła jeśli dostaje takie coś za coś |
Hhahahahahhaa Jak zgłębisz temat to się okaże że dostałeś wiele rzeczy bo chcieli tak ekolodzy, a nie Ty
ASXuser napisał/a: | z ciekawości duże oszczędności paliwa (bo rozumiem, że o nim mowa?) są w ten sposób? |
No oszczędności jest tyle ile kompresor nie działa, a klima jest włączona. Oczywiście ogólnie różnica między jazdą z klimą i bez zależy też od silnika i wielu różnych czynników np. tego ile masz czynnika w układzie (z czasem ulatuje w atmosferę).
ASXuser - 08-08-2011, 19:43
krzychu napisał/a: |
No oszczędności jest tyle ile kompresor nie działa, a klima jest włączona... |
tiaa znaczy reasumując oszczędności dla mnie osobiście praktycznie żadne (nie licząc ekologii ) a stukanie pozostanie ehhhh życie ...
krzychu napisał/a: | .... Jak zgłębisz temat to się okaże że dostałeś wiele rzeczy bo chcieli tak ekolodzy, a nie Ty |
wolę chyba tego nie zgłębiać bardziej wystarczy to co odkryłem już w Aurisie a jak czytam w ASX będzie identycznie tj. lipne lakier i szyby, w sensie podatności na rysowanie
ok jbc można zamknąć chyba, wiem już że się będę z tym męczył do końca moich dni z ASXem
krzychu - 08-08-2011, 19:55
Znaczy z tą ekologią to miałem na myśli ciekawsze rzeczy jak sądy lambda, katalizatory, DPF-y, recyrkulacja spalin, wycofanie paru silników bo nie spełniały normy EURO itd itp. Lakier i szyby mam jeszcze z tym mocniejszych więc mnie nie boli.
Ale z tą klimą są też dobre strony. Klima się odłącza po przekroczeniu pewnej wartości wciśnięcia pedału przyspieszenia. Dlatego nie czuć takiego zamulenia np. przy wyprzedzaniu i włączonej klimie (chodź niektórzy wyczuwają lekki opóźnienie odłączenia). W starszych samochodach niektórzy przed manewrem wyprzedzania wyłączali klimę.... Z drugiej strony chyba powyżej 180km/h (oczywiście zależy od samochodu i silnika) klimy nie działa.....
pablo diablo - 10-08-2011, 22:01
Witajcie ja w swoim lancerze też zaobserwowałem te ,,stuki" samochód na podjedzie 10 minut ciągłe włączanie i wyłączanie. Rzeczywiście nie są to fajne odgłosy, myślałem że to coś nie tak z tą klimą ale okazuje sie ze to tak zaprojektowane. Podejżewam że takie ciągłe załanczanie i odłanczanie nieprzekłada sie na żywotnoś układu klimatyzacji, ale może sie myle
Luk - 10-08-2011, 23:24
pablo diablo napisał/a: | ciągłe włanczanie i wyłanczanie |
włączanie i wyłączanie
pablo diablo napisał/a: | Podejżewam |
podejrzewam
Przepraszam, nie bierz tego do siebie, ale przecież człowiek uczy się przez całe życie...
Polecam Firefoxa, ma sprawdzanie pisowni.
Koniec OT
P.S. U mnie też stuka. Ale słychać tylko na zewnątrz.
jaca71 - 11-08-2011, 08:29
Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka czyli u mnie?
Z moich obserwacji wynika że klima manualna w Lancerze "trzyma" stałą temperaturę nawiewu - więc może dlatego?
pablo diablo - 11-08-2011, 09:58
Przepraszam za pisownie jestem dyslektykiem i korzystam z programów co pomagają mi dbać o poprawną pisownie. Czasem chce coś na pisać bo jestem na urlopie i korzystam z małego telefonu. Postaram sie bardziej na przyszłość.
A co do stukotu jaki dochodzi z klimy to w czasie jazdy jest on nie odczuwalny i tylko w czasie gdy sie stoi i słychać go owszem tylko na zewnątrz, ja sie tylko boje że te czeste stuki szybciej wyeksplatują cześci, porównuje tu sytłacje do starych klim gdzie raz włączone i raz wyłączone
ASXuser - 11-08-2011, 15:10
jaca71 napisał/a: | Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka czyli u mnie? |
dla jasności u mnie ta "dolegliwość" występuje zarówno w pozycji auto jak i manual (oprocz wspomnianej pozycji "nawiew tylko na szybę" )
krzychu - 11-08-2011, 17:54
jaca71 napisał/a: | Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka czyli u mnie?
Z moich obserwacji wynika że klima manualna w Lancerze "trzyma" stałą temperaturę nawiewu - więc może dlatego? |
No ale dla mnie to jest normalne. Sprężarka nie załącza się wtedy kiedy trzeba chłodzić tylko wtedy kiedy trzeba podnieść ciśnienie. Więc w manualu czemu miała by nie działać z przerwami?
A co do zużycia... To po prostu jest swego rodzaju sprzęgło które dołącza lub odłącza sprężarkę... Pewnie kiedyś wysiądzie, ale z tego co wiem to w europejskich wozach częściej jest problem z klimą niż w japońcach więc nie przejmował bym się. Parę razy pisano o problemie z tym że trzeba jakieś tam dystanse wywalać jak się to sprzęgło wytrze i znowu działa.
joachim69 - 23-08-2011, 22:18
tylko że żaden inny samochód z klimą ,który do tej pory miałem nie wydawał takich dźwięków jak Outlander ,było to strasznie denerwujące
kgod - 14-08-2013, 21:54
Witam Wszystkich, U mnie w ASX 1.6 takze wystepuje ten bardzo denerwujacy stuk. Na poczatku dodam ze posiadam ASX-a od ponad 1,5 roku i glowy nie dam sobie obciac ale wydaje mi sie ze wczescniej tego stuku nie bylo, przynajmniej nie bylo go tak slychac jak teraz, szczegolnie na postoju. W czasie jazdy powyzej 100km/h jest praktycznie nie slyszalny dla osob ktore o tym nie wiedza, ja wiem i czuje to kiedy sprezarka sie zalacza i wylacza moze teraz jestem przewrazliwiony na tym punkcie. Chcial bym sie dowiedziec czy u innych tez tak jest taka przypadlosc i czy jest sens jechac do serwisu z tym stukiem i np porownac go z autem z jazdy testowej.
bart210 - 15-08-2013, 12:22
W moim Lancerze jest tak od nowości. Nie ma się czym przejmować, te typy tak mają
|
|
|