To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG

polaff - 12-08-2011, 09:54
Temat postu: [EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG
Witam, jakie moga być przyczyny powyższego zjawiska.

Nowe świece i przewody WN (NGK - platyna).

Wczoraj podczas jazdy przy około 2000rpm pod górkę strzelił w dolot gdzie i czego szukać...?

Hugo - 12-08-2011, 12:55

Ustawienie zapłonu.
polaff - 12-08-2011, 12:57

byłem podłączyć się pod kompa i jedyne co pokazał to kody błędów czujników ABS
kod 24, 23, 22, 21 - odpowiednio czujnik: TL, TP, PL, PP zwarcie.

Dziś zamawiam kopułkę i palec może to pomoże.

Nikt nie jest w stanie nic podpowiedzieć???

[ Dodano: 12-08-2011, 12:58 ]
Hugo napisał/a:
Ustawienie zapłonu.


niemalże jednocześnie napisaliśmy.

Co masz na myśli [pisząc o ustawieniu zapłonu?

Kąt wyprzedzenia? czyli na lampę trzeba pojechać...

Owczar - 12-08-2011, 18:12

W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU.

Strzał może być spowodowany wieloma czynnikami. Może być tak, że jakiś wtryskiwacz nie trzyma i do kolektora dostał się gaz przy zamkniętym zaworze. Ew może jest włączone upuszczanie ciśnienia...

Przydałaby się konfiguracja lpg i ustawienia. Może być prozaiczna przyczyna, o której napisałeś, czyli układ WN.

Hugo - 12-08-2011, 21:20

Owczar napisał/a:
W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU.
Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu?
Owczar - 12-08-2011, 22:12

Ale jego nie da sie nawet przekrecic :) Jest jedno ustawienie.
deejay - 12-08-2011, 22:20

Hugo napisał/a:
Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu?


to nie stare Golfy i Passaty gdzie aparat obracał sie wokół wlasnej osi prawie :wink:

polaff - 13-08-2011, 07:45

dziś ma być do odbioru palec i kopułka.

Dam znac jak zachowuje się auto po wymianie.

mam nadzieję, że znikną również pozostałe problemy z autem.
czyli spadające wolne obroty, o których wspominalem, wypadające zapłony podczas szybkiej jazdy i zmuła w zakresie 2-4kRPM

[ Dodano: 13-08-2011, 11:26 ]
kopułka wymieniona, palec niestety nie - miał za mały otwór na oś aparatu i co ciekawe w sklepie powiedzieli mi, że był tylko jeden typ tej części...(?)

auto zmieniło sie nie do poznania.
Zniknęły drgania nadwozia na biegu jałowym i znacznie lepiej sie garnie.
W starej kopułce grafit byl wypalony do zera praktycznie - wcale nie wystawał z gniazda więc może to był powód calego zamieszania...

dzięki za sugestie.

Owczar - 13-08-2011, 23:35

polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec?
polaff - 14-08-2011, 08:56

Owczar napisał/a:
polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec?


kopułka 240 - z tym, że od lat kupuję w jednym sklepie graty i mam rabaty :P

palec 25 - palec wyglądał jak by prosto z chin przyjechał...

Krzyzak - 15-08-2011, 12:37

Owczar napisał/a:
Jest jedno ustawienie.
a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka...

polaff - 15-08-2011, 19:29

Krzyzak napisał/a:
Owczar napisał/a:
Jest jedno ustawienie.
a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka...


z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór:


Krzyzak - 15-08-2011, 21:28

polaff napisał/a:
z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór

dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10*

polaff - 16-08-2011, 09:58

Krzyzak napisał/a:
polaff napisał/a:
z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór

dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10*

ale nie pytaj co autor miał na myśli stosując taki manewr... ja nawet nie mam cienia pomysłu na to...

a czy istnieje jaka kolwiek mozliwość modyfikacji ustawień zapłonu???

Generalnie to chciał bym się z kimś z okolicy umówić na porównanie osiągów aut bo wydaje mi się, że mój misiek w zakresie 0 - 100km/h jest lekko przymulony...

Owczar - 16-08-2011, 10:29

polaff, a mierzyłeś go do setki? Mój też wydawał się przymulony bo nie czuć tego przyśpieszenia, ale wskazówka idzie zdrowo w górę :) Poza tym robi się już OT....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group