L200 Techniczne od 2006r - oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej
pablol200 2009 - 12-08-2011, 18:46 Temat postu: oleje do mostów i skrzyni redukcyjnej zbliża się wielkimi krokami przegląd w mojej Elżbiecie HP, wyczytałem w instrukcji, że na 80tys. należy wymienić olej w mostach przednim i tylnym oraz w skrzyni redukcyjnej. Idąc dalej za tropem pogłębiłem wiedzę chcąc ustalić jakie oleje muszą się tam znaleźć.
W książce serwisowej tylko krótka informacja do mostów przód i tył 80W90(nie wiadomo czy minerał czy syntetyk?) API GL-5, a do sk.redukcyjnej 75W90 API-3(o wiele gorszy olej ze słabą normą , syn. czy minerał?również nie wiadomo). Trochę poszperałem w necie i tu zdziwienie otóż większość firm podaje różnie i tak np.:
Mobil Mobilube 1 SHC 75W90 Fully Synthetic GL-4 i Gl-5,
Castrol EPX 80W90 mineralny z dodatkami syntetycznymi,
Quaker 75W90 synthetic itd.
Pamiętam też jak gdzieś(nie mogę znaleźć tego wątku teraz) na tym forum czytałem , że użytkownik L200 wymienił olej w mostach z mineralnego na synthetic i efekt był taki, że auto mniej paliło(chyba 1litr/100km). Z rozmowy z serwisem(moim zdaniem mają to gdzieś) dowiedziałem, że oni leją do mostów i skrzyni jeden i ten sam olej tj. mineralny shella 85W90. Tak więc jak widzicie co głowa to inna koncepcja! Osobiście chciałbym zmienić w mostach(przód i tył) na full synthetic API GL-5(to obecnie najwyższa norma dla olejów przekładniowych), a sk.redukcyjnej jeśli tylko można to przynajmniej jedną klasę wyżej z API GL-3 na 4 lub nawet na 5.
Proszę o rady, wymianę doświadczeń, może uwagi. Zaznaczam, że cena jest drugoplanową sprawą. W serwisie zgodzili się na własną dostawę oleju potrzebnego do wymiany.
Arapaho - 15-08-2011, 22:02
Co klasyfikacji jakościowej nie będę się wypowiadał. Nie kombinuje. Leję taką klasyfikację, jaką zaleca instrukcja obsługi. Do skrzyni redukcyjnej SAE 75W85 API GL-3, do mostów SAE90 lub SAE80W API GL-5
Natomiast mała uwaga co do ilości oleju. W mojej książce stoi jak byk, że do tylnego mechanizmu różnicowego wchodzi 2,6 litra..... a weszło prawie 4 litry - więc przygotuj się na taką ewentualność i nie kupuj oleju na styk.
Pozdrawiam,
pablol200 2009 - 01-09-2011, 20:41
czy nikt w szanownym gronie mitsumaniaków L200 nie wymieniał oleju w mostach? czy temat zupełnie nie ważny?
piotr-stihl - 01-09-2011, 21:14
temat ważny
właśnie elkę ogarniam po zakupie ale po kolei
najpierw rozrząd , układ kierowniczy/hamulcowy
zawieszenie/poduszki silnika i skrzyni
a kolejne to płyny
pablol200 2009 - 29-09-2011, 08:43
Drodzy forumowicze ponawiam pytanie o oleje. Jeśli ktoś wymieniał w mostach lub w skrzyni redukcyjnej, to napiszcie na jaki olej?
piotr-stihl - 29-09-2011, 19:07
powinna być rozpiska co i ile na forum 4x4 w dziale mitsubishi
namotore - 01-10-2011, 21:10
Mobilube 1 shc 75W90 ok. 37 zl za litr i zima lato lux malina . Na 85W90 mialem problemy zima przy -18 w dol ale mimo oporow chodzilo. 75W90 nie nadaje sie do rajdow i ciagniecia plugu ale do jazdy szosowej od -25 do +40st C mi pasuje, niech sie wypowiedza koledzy co sadza, pozdro
pablol200 2009 - 03-10-2011, 14:19
dziękuję za opinie. W końcu zdecydowałem się na Mobil 75/90 shc. Ze wstępnych obserwacji spalanie spadło o ok. 1l. Mniejszego hałasu nie zaobserwowałem. Większość tras u mnie to asfalt, więc myślę że będzie dobrze. Do dziś nie wiem dlaczego serwis w skrzyni redukcyjnej wskazuje na oleje z grupy GL-3. Gdyby ktoś wiedział to proszę o komentarz. Dziękuję i pozdrawiam.
jajacek - 22-10-2011, 21:46
Wszystkim z podobnymi dylematami polecam wątek:
www.forum.subaru.pl/viewt...w=unread#unread
A ponadto wyszukiwarkę olejów:
opieoils.co.uk (rożne oleje)
lub
millers.pl (tylko millers).
Pozdrawiam
Arapaho - 12-11-2011, 00:43
Witam, na jednym z for znalazłem link do opracowania - "Oleje przekładniowe - poradnik".
Oleje przekładniowe - poradnik
Jest tam z grubsza objaśnione dlaczego należy stosować oleje danej klasyfikacji API zalecanej przez producenta. Mam nadzieję, że rozwieje to wszelkie wątpliwości.
jacek z płocka - 07-12-2011, 20:31
Ja po 70 tys. dyfry i rozdzielacz zalałem shell sf 5288 w lepkości 75w80 GL4 . Spojrzałem na tabelkę ze strony milersoil, gdzie stoi, że przekładniowy jest jeden rodzaj. W instrukcji jest inaczej, ale już było za późno i nie chciało mi się zmieniać. Pozytywem tego było, że lżej mi się przepycha wajchę od napędów w pozycje 4x4 podczas ruchu pojazdu.
Spadło zużycie paliwa - średnio 1 - 1,3 litr, ale to pewnie przez założony termostat automatu i nowy atf milermatic atf sp III .
pozdr
Lukas82 - 17-10-2013, 15:40
no już człowiek głupieje trochę ... planowałem zalać MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5, ale co widzę:
Cytat: | Specjalnie zaprojektowany do skrzyń biegów, w których ciężko zmienia się biegi. Wszystkie skrzynie biegów i hipoidalne tylne mosty bez blokady mechanizmu różnicowego. W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu, należy stosować MOTUL 90PA. |
jak jest różnica? Półsyntetyk MOTUL MOTYLGEAR 75W90 GL-4 GL-5 kosztuje około 40zł za litr, natomiast mineralny Motul 90PA jest tańszy - bo około 50zł za 2 litry. Cena oczywiście nie gra tu dla mnie roli, liczy się dobro auta. Poradźcie coś ... czy olać sobie ten Motul i poszukać czegoś innego? Iść za "instrukcyjną" GL-3, czy wziąć GL-5? Syntetyk, półsyntetyk, mineralny ...
[ Dodano: 02-10-2014, 23:32 ]
podbijam temat - ma ktoś jakieś konkretne rady i propozycje?
thekingisback - 15-01-2015, 19:19
Witam odświezam temat odnośnie skrzyni i reduktora to w instrukcji podany jest 75w85 gl-3 , a czy moze byc gl-4 bo gl-3 ciezko znalezc , w instrukcji pisze tez ze do tylnego mostu miesci sie 2,6 litra a kolega Arapaho zmieścił 4l to czy mam wlewać ile sie zmiesci czy tylko do tego korka? tym temacie jestem zielony
orzel720 - 13-01-2016, 20:19
Minął rok a tutaj cisza...
Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.
BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał...
Zuzia - 13-01-2016, 21:30
orzel720 napisał/a: | Minął rok a tutaj cisza...
Podpinam się z pytaniem: jakie z doświadczenia wlewaliście/wlejecie oleje (spec. producent) i gdzie i ile należy wlać tyle co mówi instrukcja czy więcej?
Czy skrzynia rozdzielcza to reduktor?
Wg inst. oleje wymienia się właśnie w skrz rozdzielczej, mostach przód i tył oraz skrzyni biegów.
BTW jako że pierwszy raz mam już ustalony termin to chciałbym wiedzieć w którym dokładnie miejscu są te korki/spusty do olejów... aby mi mechanik jakichs bajek nie pociskał... |
Wymieniałem w zeszłym roku , weszło tyle ile w instrukcji.Oleje kupiłem u siebie w sklepie motoryzacyjnym,wymieniał mi zaprzyjaźniony serwis 4x4. Skrzynia rozdzielcza potocznie jest nazywana reduktorem. Ile i jakie oleje znajdziesz w instrukcji.
|
|
|