LPG - CA0 na gazie-problemów cała masa
Anonymous - 12-08-2011, 19:39 Temat postu: CA0 na gazie-problemów cała masa Jakiś czas temu w moim Colcie zamontowano taką instalację gazową:
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: Tomasetto AT-09
Elektronika: Stag 4
Ale auto szarpało, gasło i świeciła kontrolka CE. Po jakimś czasie zmieniono wtryskiwacze i teraz są Magic Jet'y. Co się zmieniło? Nie szarpie i nie gaśnie, a przynajmniej nie tak często. Jak z wysokich puści się na luz to zgaśnie i na to nic nie byli w stanie panowie poradzić. Oczywiście CE świeci nadal. Ale podobno to normalne...
Ponieważ zużycie gazu mam bardzo niskie (nawet poniżej 8 litrów) to olałem sprawę. Ale zachciało mi się przetestować Colta. Jakież było moje zdziwienie, gdy wskazówka prędkościomierza dotarła to pewnej wartości i dalej jakby nie chciała iść...Dodam, że nie była to wartość nawet zbliżona do tej, którą producent podaje jako prędkość maksymalną. Co może być przyczyną u gdzie dorwać kabelek do diagnostyki? Z góry dzięki za pomoc.
mt60 - 13-08-2011, 17:27
Witam.Co do porady to po pierwsze zmień gazownika.Według mnie masz za małą dawkę gazu i dlatego świeci kontrolka silnika.Przyczyn może być cała masa od małego ciśnienia na reduktorze do źle dobranych średnic dysz ,złego ustawienia mapy wtrysków-za ubogo,poprzez lewe powietrze do kolektora.Moja dobra rada wejdź na forum AC wytwórcy Staga tam jest całe oprogramowanie do sterownika, są przykładowe mapy ,zalecane średnice dysz,no i maniacy Staga którzy na pewno pomogą.
Pojedź do innego gazownika i niech obejrzy tą instalacje .
Pozdrawiam
Anonymous - 14-08-2011, 11:50
Póki co to jest na gwarancji, więc grzebać sam nie mogę. Dzięki za radę, już szukam tego forum.
mt60 - 14-08-2011, 21:51
Witam.Przyszła mi jeszcze jedna myśl.Sprawdź sondę lambda czy ona nie robi problemów gdyż z niej sterownik bierze jeden z sygnałów.
Pozdrawiam
Owczar - 16-08-2011, 11:14
mt60, sterownik staga nie korzysta z sygnału sondy. Ona jest podłączana tylko informacyjnie dla operatora.
geckon, bez podpięcia, sprawdzenia ustawień, map, mnożnika nie można nic powiedzieć...
Sylwia - 16-08-2011, 11:49
tylko pytanie czy jak podepniesz się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne)
a jeśli naprawde nie daje rady to ostatecznie można zdemontowac ze zwrotem kosztów za montaż,
jeślli chcesz powalczyć z tym co masz to zadzwoń do doradcy technicznego -(strona AC,zakładka doradcy techniczni)
wskaze gdzie możesz się udać (do innego warsztatu,) lub umówi się z Tobą,.
Anonymous - 19-08-2011, 14:34
Sylwia napisał/a: | tylko pytanie czy jak podepniesz się z kompem czy nie utracisz gwarancji? - zapytaj swojego gazmena.. (wszelkie podłącznia są widoczne) |
Podobno nie. Tylko jak wprowadzasz jakieś zmiany-wtedy tracisz. Ale będę wdzięczny za info...chociaż już dziś się podłączyłem.
O coś takiego chodziło?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Owczar - 19-08-2011, 17:14
Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie.
Skasuj mapę PB i LPG a potem pojeździł trochę na PB w pełnym zakresie obrotów, następnie na LPG w tych samych warunkach i zrób screen. Jeździj z podpiętym laptopem. Po zatrzymaniu naciśnij też czerwone kółeczko i zapisz oscylogram. Pamiętaj żeby je nacisnąć jak już skończysz jeździć, a nie przed. To inaczej działa niż w magnetofonie
Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie. Mapa PB jest dziwnie rozjechana na dole, dlatego zbierz punkty od nowa.
Anonymous - 19-08-2011, 17:22
Owczar, zrobię to, ale nie dziś-najpierw trzeba zatankować Pb, żeby więcej było.
Owczar napisał/a: | Wygląda na to, że jest za bogato. Dodatkowo dysze są za duże. Mnożnik poniżej 1 i przy schodzeniu z wysokich obrotów czasy są tak małe, że gaśnie. |
Owczar napisał/a: | Sonda lambda nie podpięta, więc nie da się dobrze ustawić instalki w pętli otwartej, czyli przy maks bucie. |
Czyli z cytatów powyżej wynika, że coś zepsuło tak?
Jeszcze co mi się nie podoba to czasy wtrysku. Między benzyną a LPG jest różnica 0,3 ms. Czy to nie jest aby trochę do kitu?
No i jeszcze to-maksymalne obroty na gazie na poziomie 5600...to auto przy 5000 ma maksymalny moment obrotowy przecież. To jest norma, że gaz nie lubi takich obrotów, czy też nie?
Edit: Wulgaryzm.
wyderka - 19-08-2011, 17:59
reduktor jak nie będziesz ostro deptał powinien wyrobić , ogólnie bieda z nędzą
instalka do ponownej regulacji
[ Dodano: 19-08-2011, 18:17 ]
mniej więcej tak to powinno u Ciebie wyglądać
Anonymous - 19-08-2011, 21:55
Na przeglądzie pewnie ją wyregulują-ale co z tego? Albo są tak ciency, albo im się tak nie chce, albo cała ta instalacja do tego auta jak pięść do oka pasuje.
A co do wykresu-to się mocno od mojego różni
Owczar - 21-08-2011, 00:44
Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok. Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy.
Anonymous - 21-08-2011, 08:25
Owczar napisał/a: | Dodatkowo dysze są za duże. |
Owczar napisał/a: | Większe dysze, ponowna regulacja i powinno być ok. |
Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś...
Owczar napisał/a: | Ten silnik nie jest aż tak wymagajacy. |
Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie.
wyderka - 21-08-2011, 10:20
ponowna dobra regulacja wystarczy , sprawdz jeszcze czy nie ma gdzieś nieszczelności przy kolektorze ssącym, ogólnie zrób zdjęcia instalki i nawiertów w kolektorze ,
Owczar - 21-08-2011, 11:16
geckon napisał/a: | Tutaj sam sobie zaprzeczyłeś... |
Chciałem napisać mniejsze dysze.
geckon napisał/a: | Ja tam odnoszę zupełnie inne wrażenie. |
Chcesz powiedzieć, że silnik 1,6 jest bardzo wymagający co do instalacji? Gdyby to było turbo to i owszem...
wyderka napisał/a: | ponowna dobra regulacja wystarczy |
Gdyby miał lepsze wtryskiwacze to może i tak. Mnożnik poniżej 1, a i tak ma za bogato. Wtryskiwacze nie dają rady przy zejściu z obrotów.
|
|
|