[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - "Przedwczesny" przegląd a utrata gwarancji
Izold - 13-08-2011, 13:32 Temat postu: "Przedwczesny" przegląd a utrata gwarancji Dzisiaj natknąłem się na taki artykuł:
Uważaj na przebieg. 1 km i po gwarancji
Dotyczy konieczności robienia przeglądów okresowych w terminach zaleconych przez producenta - w kontekście zagrożenia utratą gwarancji.
I o ile nie miałem nigdy wątpliwości co do tego, że tak właśnie byłoby w przypadku przekroczenia tych terminów, to opadła mi szczęka, że to samo dotyczy zrobienia przeglądu wcześniej, niż zaleca to producent.
A tak wynika z treści powyższego artykułu:
"Serwis trzeba zaplanować w dokładnie wyznaczonym przez producenta czasie. Jeśli w ASO mamy się zjawić przy przebiegu 25 tys. kilometrów, najlepiej gdybyśmy trafili dokładnie w taki właśnie przebieg. Oczywiście jest tolerancja, ale gdy przekroczymy jej widełki z gwarancji nici. I nikogo nie interesuje, że zaplanowaliśmy sobie urlop, mamy wyjazd służbowy, albo zwyczajnie nie mamy czasu na przegląd. Co więcej, chcąc być zapobiegliwym i zrobić przegląd przed wyznaczonym przez serwis lub komputer pokładowy auta przebiegiem też mamy związane ręce. Tolerancja działa bowiem w dwie strony."
No i wygląda na to, że być może straciłem gwarancję - nic o tym nie wiedząc. Bo zrobiłem przegląd jakieś 3 tysiące km. i ponad miesiąc wcześniej niż wynikało ze wskazań komputera.
Ale jaja. Muszę to zaraz we wtorek wyjaśnić.
Uki_NH - 16-08-2011, 09:53
ja zrobiłem przegląd prawie 2 miesiące i kilka tysięcy kilometrów po terminie, a ostatnio zgłaszałem na gwarancję amortyzator wylany i wymieniono mi bez problemu,
mjsystem - 28-08-2011, 22:23
Ja tez przejechałem 2koła więcej a wizyta tydzień po terminie i gwarancja działa jak trzeba
lichy - 02-09-2011, 13:54
Oto cytat z książki gwarancyjnej rozdział 1. Ewidencja okresowych prac serwisowych oraz przeglądów nadwozia, strona 1-4:
"Regularne przeglądy serwisowe są niezbędnym warunkiem utrzymania Państwa pojazdu w jak najlepszym stanie i kondycji. Zalecamy, aby Państwa autoryzowany serwis Mitsubishi przeprowadzał planowane przeglądy we wskazanym czasie i/lub po przejechaniu określonej liczby kilometrów (1 rok ± 1 mies. lub 15.000 km / 20.000 km ± 500), w zależności co nastąpi wcześniej."
Wynika z tego, co następuje:
1. Regularne przeglądy są niezbędnym warunkiem utrzymania pojazdu w jak najlepszym stanie i kondycji, a nie warunkiem koniecznym utrzymania gwarancji.
2. Przeglądów wogóle można nie robić, gdyż gwarant tylko zaleca ich wykonanie, a nie zobowiązuje właściciela do ich wykonania.
W rozdziale 2. Ogólne warunki gwarancji, strona 2-6, jedynym obowiązkiem, jaki gwarant nakłada na właściciela jest kontrola elementów blacharki nadwozia oraz spodu samochodu co 12 miesięcy. Tu z kolei nie jest wspomniane kto taką kontrolę powinien wykonać.
Równie dobrze można sobie samodzielnie pojazd pooglądać.
Nigdzie w Ogólnych warunkach gwarancji nie znalazłem zapisu uzależniającego utrzymanie gwarancji od przeprowadzenia przeglądów.
Prawnik chyba tego nie pisał
mjsystem - 02-09-2011, 14:17
lichy napisał/a: | Prawnik chyba tego nie pisał |
Może i nie pisał, ale zeby im to udowodnić w sprawie, to musiałbyś miec naprawdę dobrego prawnika
lichy - 02-09-2011, 15:25
mjsystem napisał/a: | zeby im to udowodnić w sprawie |
A co tu udowadniać?
Wszystko jest napisane w książce gwarancyjnej, która jest obowiązującym obie strony dokumentem.
Wystarczy zacytować.
|
|
|