To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Falowanie obrotów silnika na jałowym biegu

niziolekk1990 - 13-08-2011, 15:14
Temat postu: Falowanie obrotów silnika na jałowym biegu
Witam serdecznie wszystkich wielbicieli Mitsubishi. Posiadam Mitsubishi Galanta 1989r. 1.8 86KM.
Mam malutki problem z moim Miśkiem. Na jałowym biegu falują obroty, nie przeszkadza to jednak w jeździe.
Odwiedziłem już kilku mechaników i mówili, że misiek musi gdzieś na lewo powietrze ciągnąć, więc wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelkę pod kolektorem ssącym. Wymieniłem także świece i kable.
Nie wiem już co może go boleć.
Dodam jeszcze ze Misiek posiada instalacją gazową, lecz ta przypadłość objawia się na gazie jak i na benzynie.
Prosiłbym o jakąś informację jak można się pozbyć te dolegliwości.

rafii88 - 14-08-2011, 11:38

Witam!!!
Mam taki sam problem tylko że mam gala z 93r. i z silnikiem 2.0 16v też w gazie. Moim zdaniem to walnięta sonda lambda ale jak dowiem się na 100% to dam znać.

Hugo - 14-08-2011, 12:22

Sprawdzić i wyczyścić silniczek krokowy.
rafii88 - 14-08-2011, 12:27

Lepiej sprawdzić wyczyścić i ustawić przepustnicę to szybciej może pomóc :)
jenniferkaaa3 - 14-08-2011, 16:46

Hej:)
Chciałabym się zapytac, czy w Szczecinie jest jakiś dobry warsztat, gdzie naprawiają mitsubishi? Ponieważ mam problemy z silnikiem...

niziolekk1990 - 14-08-2011, 17:21

A może to być jakaś wada elektroniczna ??
rafii88 - 15-08-2011, 10:33

jenniferkaaa3 napisał/a:
Hej:)
Chciałabym się zapytac, czy w Szczecinie jest jakiś dobry warsztat, gdzie naprawiają mitsubishi? Ponieważ mam problemy z silnikiem...

Nie mam pojęcia ale swojego gala niedawno kupiłem w Szczecinie :)

niziolekk1990 - 15-08-2011, 22:38

A może zna ktoś dobrego mechanika w okolicach Gorzowa Wlkp ??
Hugo - 16-08-2011, 01:16

niziolekk1990 napisał/a:
A może to być jakaś wada elektroniczna ??
Może być uszkodzone sterowanie silniczkiem krokowym, ale na razie wyczyść przepustnicę i silniczek krokowy, po czym odłącz klemę ujemną z akumulatora na 2 minuty, podłącz i odpal silnik, na wolnych obrotach niech pochodzi do momentu włączenia się wentylatora przy chłodnicy, wcześniej wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (oświetlenie kabiny, dmuchawa, radio itp.), koła do jazdy na wprost, zgaś, odpal ponownie, niech włączy sie wentylator i zgaś. Jak to nie pomoże to napisz.
rafii88 - 17-08-2011, 16:34

No i nie pomogło właśnie skończyłem zabawę z przepustnicą i silniczkiem krokowym. Wydaje mi się że to wina przepływomierza ponieważ po wypięciu od niego kostki z kabelkami obroty wzrastają ale nie falują, nawet jeśli dodam gazu przy podłączonej przepływce to obroty delikatnie falują. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł :?:
Hugo - 17-08-2011, 18:36

To raczej znaczy, że przepływomierz jest sprawny. Gdyby po odpięciu wtyczki nie było żadnej reakcji to wtedy znaczyłoby, że przepływomierz nie działa, no chyba, że jest, że tak powiem, częściowo uszkodzony...
rafii88 - 18-08-2011, 10:48

To co jeszcze mogę zrobić z tymi obrotami :?: :cry:
Może ktoś ma pożyczyć przepływkę żebym podłączył i sprawdził czy to jej wina :?:

elektryk - 20-08-2011, 13:50

Z własnej praktyki wiem że silniczki krokowe od wolnych obrotów nawet jak wyglądają na sprawne i działające mogą być uszkodzone. U mnie w O1, silniczek uległ uszkodzeniu podczas grzebania pod maską. Wymontowałem, wyczyściłem, odrobinę przesmarowałem, sprawdziłem na stole czy potrafi się kręcić w obie strony (trzeba to robić impulsami na przemian do cewek). Wszystko wyglądało idealnie a samochód i tak gasł na wolnych obrotach. Po wymianie silniczka problem sam się rozwiązał. Jak masz możliwość to spróbuj podmienić z innego samochodu.
temen - 21-08-2011, 18:04

To ja bym się trochę podpiął z moim pytaniem:
po wymianie filtrów i oleju (jeździł conajmniej od 3 lat na mobil1 5W50, zmieniłem na volveline 5W40) - falowanie obrotów zaraz po uruchomieniu silnika przez kilka minut.
Oraz - przed zmianami po starcie chodził na 700-800 obrotów, teraz po starcie od razu około 1200.
To zbieg okoliczności że nagle po wymianie oleju tak się zmieniło jego zachowanie przy starcie.. ?

bobik247 - 06-09-2011, 17:42

Co do tego falowania miałem identyczny problem w colcie.Wyeliminowałem przepływomierz, przepustnice, silniczek krokowy i ustawianie obrotów, nic nie pomagało,obroty na ciepłym silniku falowały a do tego palił dużo paliwa.Dopiero po długim czasie jak zabrałem się za sprawdzenie parametrów pracy sondy i czujnika temperatury sprawa się wyjaśniła. Otóż sonda dawała prawidłowe napięcie, czujnik temperatury(dwupinowy do ecu) także miał prawidłowy opór- rozwiązaniem problemu był niestykający kabelek od tego czujnika, prysnąłem wd-40 i jak ręką odjął. Teraz silniczek chodzi jak nowy a obroty nawet nie dygną. Daję rękę obciąć że w twoim galu jest to samo.
Koszt naprawy=pryśnięcie wd-40



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group