Carisma - Techniczne - [Cari 1.9 DID] Dziwne pyrkanie/telepotanie z okolic paska
Anonymous - 18-08-2011, 22:21 Temat postu: [Cari 1.9 DID] Dziwne pyrkanie/telepotanie z okolic paska Witam
Od kilku tygodni zmagam się z dziwną przypadłością (Cari DID 2001 rocznik, 230 tyś. km przejechane). Mianowicie z okolic paska wielorowkowego i znajdujących się tam kół dochodzi dźwięk przypominający wibrowanie/telepotanie się jakiegoś luźnego plastiku - ale to nie to. Dźwięk jest słyszalny tylko na wolnych obrotach. Zostało zrobione:
1. Wymiana napinacza bo pasek drgał. Niestety po wymianie po przejechaniu kilkunastu kilometrów dźwięk wrócił.
2. Wymiana koła dwumasowego na wale bo wyglądało na krzywe - fakt, guma była już kiepska, ale po wymianie i przejechaniu kilkunastu kilometrów dźwięk wrócił.
Czytałem jeszcze o problemach z łożyskiem w kole alternatora, ale wątek dotyczył silnika F8Q, a ja mam F9Q. Czy ktoś miał podobny przypadek i wie co to może być, nie uśmiecha mi się wymiana kolejnych elementów w ciemno.
Pod linkiem znajduje się nagranie - pierwsza część z kabiny, druga z komory silnika - słychać wyraźnie w tle wibrujący dźwięk.
Link do pliku mp3 około 1 MB
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Arthus
Krzyzak - 19-08-2011, 06:54
ad.2 - chodzi o koło pasowe wału? - to zwulkanizowane gumą pośrodku?
bo to ta guma się rozpada i koło zaczyna wibrować
robertdg - 19-08-2011, 07:44
Mechanik zmieniał pasek wielorowkowy, mógł sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora, tymbardziej, że ani samo kółko ani jego wymiana nie jest tania, to kółko na wolnych pbrpotach potrafi wydawać dzwine dźwięki, sprawdź jeszcze czy jak wciśniesz sprzęło czy zmienia to jakoś postać rzeczy.
Anonymous - 19-08-2011, 10:11
też stawiam na koło pasowe alternatora ze sprzęgłem, jego koszt około 170-200 zeta, natomiast wymiana jest prosta i mechanior nie powinien wziąć wiecej niż 40 zeta pozdro
Anonymous - 19-08-2011, 14:25
Krzyzak - tak chodzi o to koło, jak pisałem mam nowe
robertdg, carisma1 - dzięki za sugestię. Robert, dźwięk jest uzależniony tylko i wyłącznie od obrotów - mogę stać, jechać, wciskać sprzęgło - nie zmienia się jeśli to są wolne obroty. Jedyne co zauważyłem, to jak stojąc zaczynam kręcić kierownicą czyli obciążenie całego układu paska zwiększa się, to dźwięk ustaje. Dzisiaj rano na zimnym silniku też nie był słyszalny, po przejechaniu paru kilometrów pojawił się.
Pozdrawiam
robertdg - 19-08-2011, 16:44
Na zimnym nie będzie klekotało, bo silnbik chodzi na trochę wyższych obrotach, jak się zagrzeje i obroty spadną wtedy dźwięk sie przygłośni, powinien także ucichnąć przy delikatnym pobudzeniu pedału gazu, identyko jak z dwumasowym kołem zamachowym
Anonymous - 15-09-2011, 07:53
Witam
robertdg, carisma1 - trafna diagnoza. Sprzęgło sie zatarło i kręciło się całe w obie strony.
Pozdrawiam
Arthus
|
|
|