To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi

Drapichrust - 22-08-2011, 09:20
Temat postu: Powtarzające się problemy z hamulcami tylnymi
Od praktycznie zakupu mojego samochodu tj. już dobrego roku, mam problem z tylnymi hamulcami. Zaczęło się od hamulca prawego, po zaciągnięciu ręcznego i ponownym spuszczeniu go, hamulec nie wracał na swoją pozycję, hamował i grzał się. Rozebrałem cały układ, przeczyściłem, nawet klocki wymieniłem i przez jakiś czas było ok. Teraz z lewym ten sam problem oraz prawy grzeje się strasznie i ociera. Te hamulce to jakaś pięta Achillesa tego samochodu, ponieważ ciągle mam z nimi problemy, które wracają jak bumerang.
Teraz mam pytanie, co mam z tym fantem zrobić, jak się za nie zabrać i co ewentualnie wymienić aby problem znikł?
Dodam, że gdy auto podniosę na podnośniku to koło prawe ma opory i nie kręci się lekko. I za chiny ludowe nie mogę hamulca ustawić tak aby nie robiło oporów.

Student - 22-08-2011, 09:59

A czy jak rozbierałeś hamulce to także rozbierałeś cały zacisk łącznie z wyjęciem tłoczka i wymiana gumek?
W tych hamulcach zbiera sia rdza na trzpieniu pomiędzy cięgnem mechnicznym a obudową.
Trzeba rozebrać, wyczysić, dac nowe zestawy naprawcze i złożyć.

Do zdjecia tłoczka wewnętrznego potrzebne są szczypce zegera proste długie ok. 70mm

Pamietaj o średnicy tłoka, są trzy rodzaje , 32, 35 i 38mm

Ja mam 38mm z 2002r. w DID

Jest to wada tych hamulców w Ceri łącznie z VOLVO 40

Sxizo - 22-08-2011, 10:40

Mam to samo, co prawda nie często, bo narazie tylko 2 razy od roku ( na prawym i lewym tylnym) Byłem u mechanika i stwierdził,że zaciski są do wymiany. Szukam właśnie warsztatu gdzie je w pełni regenerują.
mheniek - 22-08-2011, 13:13

a moze poprostu linka recznego jest do wymiany?
jakies 1,5 roku temu mialem problem stale hamujacych kol tylnych,
po wymianie linek hamulca recznego problem sie skonczyl,
wymiana jest dosc pracochlonna gdyz linka przebiega wewnatrz kabiny

Student - 22-08-2011, 13:21

To nie jest linka
Dokłanie chodzi o trzpień tłoczka wewnętrznego do kórego przykręcone jest cięgno za które szarpie linka.

Patrzcie wyżej post.

Było wiele razy na forum o tym problemie , ropa pomaga na ok. 6miesiecy.

robertdg - 22-08-2011, 16:05

Zrób kompleksowa regeneracje albo zmień zaciski na nowe w sensie nowe ze sklepu motoryzacyjnego, jeżeli decydujesz sie na regeneracje to slyszalem dużo dobrych opinii o http://motoallegro.pl/reg...1773325397.html

Oczywiście pod warunkiem, że linka pracuje porawidłowo a wina lezy po ośce dźwigni ręcznego

Drapichrust - 23-08-2011, 09:45

W dniu wczorajszym zakupiłem zestaw naprawczy,tj. wszystkie uszczelnienia i gumki do obu kół. Zacząłem od lewego. Guma osłaniająca wycisk była w kiepskim stanie, natomiast ta która osłania ręczny nawet dobra, ale dosyć miękka. Na tym trzpieniu który steruje ręczny pod gumą było dużo rdzy i brudu. Wyciągnąłem całość, przeczyściłem, wymieniłem praktycznie wszystkie uszczelnienia i gumki. Ręczny ładnie odbija. Dziś po powrocie z pracy drugie koło.
Linka pracuje dobrze. Jak skończę to napiszę co było w drugim kole.

Co ważnego zauważyłem i o czym pisałem w innym moim temacie. Zastanawiały mnie stuki dobiegające jak mi się wydawało z przodu, podczas szybszej jazdy (szczególnie bieg 4,5). Byłem nawet u mechanika, gdyż po przeczytanych postach tutaj na forum wynikało, iż jest to któryś wewnętrzny przegub. Mechanik sprawdził i orzekł, że przeguby są w dobrym stanie i odradza cokolwiek robić a co lepsze ani mi w drodze do niego ani jemu podczas sprawdzania nic nie stukało. Okazuje się że stuki były spowodowane nie odbijającym hamulcem w tylnym kole. Tarcza stukała o okładziny i stąd ten dźwięk. Gdy hamulec odbijał - wszystko wracało do normy.

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam!

Anonymous - 25-08-2011, 09:20

Ja słyszałem, że regeneracja na długo nie starcza a tym bardziej naprawa zestawem naprawczym. Kupiłem więc cały zacisk TRW, koszt 275zł
plecho1 - 25-08-2011, 13:19

U mnie też przycinał się mechanizm ręcznego w lewym kole, rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem, założyłem nowe gumki i jak na razie 1,5 roku mam spokój.
Drapichrust - 25-08-2011, 20:52

No właśnie, dziś skończyłem drugi hamulec. I mam dylemat. Te dwa tłoczki, czy prowadnice na które są założone osłony gumowe i które rozszerzają się i zwężają pod wpływem zużycia klocków. Strasznie kiepsko pracują. Tzn. wygląda mi na to iż one jak by były krzywe i się klinowały, przez co hamulec się blokował i nagrzewał się. Myślę i widzę, że nadal tak będzie mimo wyczyszczonego tłoczka. Będę się musiał zastanowić nad używką bądź nówką.
Chyba, że macie jakieś inne pomysły?

robertdg - 25-08-2011, 21:13

Są dostępne w zamienniku takie prowadnice
Drapichrust - 26-08-2011, 09:49

Robertdg jednak będę musiał się rozglądnąć za zregenerowanym zaciskiem. Ten jest w kiepskim stanie. Szkoda się z nim bawić.
Lewy chodzi dobrze, ale wizualnie między oboma jest duża różnica.

robertdg - 26-08-2011, 09:52

Poszukaj na allegro pod hasłem regeneracja zacisków woj.podkarpackie miejscowość Mielec, ponoć robią bardzo dobrze ;-)

Trzymaj:
Telefon
510-416-422
888-788-335

E-mail
san.car.mielec@interia.pl

AUT0-NAPRAWA
SAN-CAR
Sanecki Rafał
Wola Mielecka 60
39-300 Mielec

Drapichrust - 26-08-2011, 11:04

Dzwoniłem tam. Wszystko fajnie tyle tylko, że ja nie mogę sobie pozwolić aby auto stało rozebrane. Pozostaje mi tylko zamówić zregenerowaną a oddać starą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group