Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Szarpniecia, odcinka przy 4000 tys. obr. lift
MichuGdy - 26-08-2011, 18:36 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Szarpniecia, odcinka przy 4000 tys. obr. lift Witajcie,
Ostatnio w mojej Carismie po liftingu pojawił się nurtujący mnie problem, mianowicie podczas normalnej jazdy w mieście pojawiają się ciągłe, nieregularne szarpnięcia. Dodatkowo, auto nie chce ciągnąć powyżej 4000 tyś obrotów. Nie pojawia się kontrolka check engine (lampka prawidłowo funkcjonuje).
Sytuacja ma miejsce na ciepłym silniku. Na zimnym również szarpie.
Na filtrze powietrza (knecht) zrobiłem ok 15 000 km, ma niespełna rok, czy on może być winowajcą ?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Budrys - 26-08-2011, 19:40
Może to wina cyklicznie załączającej się sprężarki klimatyzacji ? U mnie jak jest gorąco to "ktoś" zabiera mi połowę mocy. W przypadku jazdy na klimie automatycznej szarpanie to normalka.
mlun - 26-08-2011, 20:51
Ja bym zbadał pompę wc.
fenix872 - 26-08-2011, 21:47
może przepustnica??
i takie pytanie poza konkursem, 15kkm jeździsz na tym samym filtrze??
MichuGdy - 27-08-2011, 18:45
Przepustnica jest czyściutka, wymieniłem dzisiaj filtr - dalej to samo. Spróbuje nauczyć obrotów od początku ale wątpię, aby coś to pomogło.
Wydaje mi się, że problem nie występuje na zimnym silniku, gdy się stopniowo rozgrzewa ale może to złudne.
Spróbuje zamieścić w najbliższych godzinach logi z evoscana.
Bismarck - 27-08-2011, 19:23 Temat postu: Re: Szarpniecia, odcinka przy 4000 tys. obr. lift
MichuGdy napisał/a: | Witajcie,
nieregularne szarpnięcia. Dodatkowo, auto nie chce ciągnąć powyżej 4000 tyś obrotów. |
Miałem takie same objawy i u mnie winowajca był Przepływomierz powietrza mechanik wymył w go denaturacie wysuszył i wszystko wróciło do normy
MichuGdy - 28-08-2011, 19:59
Bismarck, dzięki za pomysł. Przeczyściłem przepływomierz, wyglądał na czysty. Być może wydaje mi się, ale jakby mniej szarpie. Jak powinno czyścić się przepływomierz (w środku jest elektronika, za plastrem widoczna dioda).
Bismarck - 28-08-2011, 23:27
Może dokładniej Ci opisze jak było u mnie: jak silnik pracował na jałowym bylo OK,jadac do 3,5 tys Ok lecz powyzej przy zmianie biegu lub przyspieszniu zamulalo nie chcial przyspieszyc i zwalnial
qumpel mechanik zdemontowal przeplywomierz rozebral co dalo sie rozkrecic polal denaturatem cala elektornike przedmuchal sprezonym powietrzem tak 2 razy i na koniec opalarka wysuszyl tak mi powiedzial mnie przy tym nie bylo bylo to jakies 9 miesiecy temu od tamtej pory jest elegancko
MichuGdy - 16-12-2011, 12:52
Witam ponownie, odkopuję trochę temat, gdyż dotychczas problem nie ustał.
Jak startuje na zimnym silniku, efektu szarpnięć praktycznie nie ma, przy 4 tyś też nie ma odcinki. gdy po jeździe zgaszę rozgrzany silnik, oraz odpalę auto ponownie - problemy zaraz wracają - szarpnięcia przy przyśpieszaniu oraz odcinka przy 4 tyś.
Na tą chwilę wymieniłem przepływomierz, wymieniłem filtr powietrza na nowy JP Premium, jednak problemy nie ustąpiły.
Z tą odcinką to sprawa wygląda tak, że wkręcam auto na obroty na pierwszym biegu i przy 4 tyś odcina, czasami również poszarpie 2-4 razy przy tych 4 tyś i wejdzie wyżej.
Wszelkie sugestie oraz pomoc mile widziana.
Pozdrawiam,
Michał
gigant87 - 16-12-2011, 13:55
trzeba pojeździć z podpiętym EvoScan'em i sprawdzić jak się w tych momentach zachowuje pompa WC
MichuGdy - 16-12-2011, 14:06
Na forum volvo wyczytałem, że rozwiązaniem może być też wymiana cewki, świec.
Świece niedawno wymieniałem. jest możliwość sprawdzenia cewek ?
Załączam logi z evoscana:
1. Pierwszy log znajdujący się poniżej to trasa przez miasto z odpalenia na zimnym silniku i w drogę. Były momenty, w których przekroczyło 4 tyś. Nie zanotowałem wtedy szarpnięć ani odcinki w okolicach 4 tyś.
link: Link
2. Drugi log, start z rozgrzanego silnika po 5 min postoju. Po 1 kilometrze chciałem przekroczyć 4 tyś ale niestety odcinka, później tego efektu już nie było. Wszystko grało.
Link: Link
Ktoś mógłby rzucić okiem na logi ?
Pozdrawiam.
mitcari - 27-12-2011, 19:46
Witam serdecznie, podpinam sie pod temat. Swoj zamiescilem tutaj
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69128
. Dzisiaj wyczyscilem przepustnice, swiece wymienialem 2 miesiace temu. Dalej nic, szukam rozwiazania.
Podobnie jak u Ciebie - zimny silnik - wszystko ok ( czasami sie dziwie ze tak leci;) )
Troszke sie nagrzeje - klapa
Co prawda spokojnie wkrecam go powyzej 4tys ,chociaz zauwazalnie widac slabsze osiagi.
Carisma 98' GDI
MichuGdy - 27-12-2011, 19:52
mitcari, Może jakieś logi ? ja zaobserwowałem, że u mnie zaczyna się problem dopiero gdy zgaszę silnik, czyli odpowiednio: odpalam zimny silnik przejadę x kilometrów - wszystko ok. Zgaszę silnik i odpalę silnik, przy przyśpieszaniu już trochę szarpie, zdarza się odcinka przy 4 tyś.
mitcari - 27-12-2011, 20:08
Co do logow - podesle Ci jutro ( posataram sie podpiac u fachmana) , nie mam kabli.
Tzn jest tak. Zimny silnik, wchodze do samochodu , odpalam i jest ok. Czy to "ladnie" ruszyc, czy przejechac przez miasto - nie ma problemu.
Problem zaczyna sie gdy silnik sie nagrzeje( wyjade za miasto)...Nie wazne czy to jest 70kmh czy 90 czy 110. Dlawienie, szarpanie nie ustaje - oczywiscie przy wcisnietym gazie.
Podobnie jak u Ciebie, zimny silnik ok- ponowne uruchomienie ( gdy jest nagrzany) zaczyna sie moja udreka.
Co robilem : Swiece - myslalem ze troszke sie poprawilo ( ale dzisiaj mysle ze to bylo tylko zludzenie) , przepustnica wyczyszczona.
Masz jakies bledy ?
MichuGdy - 27-12-2011, 20:19
błędów żadnych. na logach widać, że na pierwszym odpaleniu silnika z zimnego ciśnienie na pompie ws stopniowo zaczyna spadać z powyżej 5 MPa do 3,5 MPa. Po zgaszeniu ciepłego silnika i odpaleniu go ciśnienie na pompie utrzymuje się już w granicach 3,5 MPa - okolice 2000 obrotów, za wyjątkiem przy-gazowania (4562 obrotów)gdzie to ciśnienie skacze do np 4,7 MPa.
Pompa ewidentnie nie trzyma stałego ciśnienia, a czym to może być spowodowane to już nie wiem.
[ Dodano: 27-12-2011, 21:08 ]
Właśnie zabrałem sie za czytanie tematu na niemieckim forum: Link
[ Dodano: 27-12-2011, 22:52 ]
czytając temat, wychodzi na to że pomogła wymiana pompy WC - oczywista sprawa, pytanie tylko czy taką starą można regenerować ? bo na rynku to i tak same używki. Więc równie dobrze mogę swoją zregenerować.
[ Dodano: 28-12-2011, 00:17 ]
Ciekaw jestem czy zaznaczona śruba może być do jakiejś regulacji ciśnienia ?
Zdjęcie:
|
|
|