To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Poszukuję ECU/kopmutera silnika/sterownika silnika

timonteropico - 28-08-2011, 12:19
Temat postu: Poszukuję ECU/kopmutera silnika/sterownika silnika
Poszukuję komputera/sterownika silnika do Hundaia Pony 1.5 z '91r. Model z MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa). Silnik G4DJ (montowany był w Pony, Lantra, S-Coupe).

Na nalepce sterownika jest:

HMC
39110-24550
9 050 930 007
106716X
KEFICO KOREA

pasuje również z nr 39110-24553 lub 39110-24A10

Można dopasować z Colta, Lancera, Galanta (z odpowiednikami silnika G4DJ - silnik ten opracowało Mitsubishi dla Hyundaia), niestety nie mam pojęcia jakie musiałby mieć oznaczenia.. Gdzieś wyczytałem, że jak wtyczki i pojemność się zgadza to nie powinno być problemów - choć mogą być (nie działający obrotomierz lub mulący silnik z powodu innej mapy wtrysków niż oryginalnie była zaprojektowana).

foto wtyczek (są to trzy wtyczki wpinane obok siebie):



Nr procka wewnątrz: MH6111
Z boku kompa nr: FE0M1



Tak, słyszałem, że można to naprawić poprzez wymianę kondensatorów. Niestety to nie wiele pomogła.

Zdjęcia wnętrza kompa: https://picasaweb.google.com/110148268449698494216/ECU?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLuNivnS0oyHoQE&feat=directlink


Czy ktoś obeznany w temacie mógłby mi podpowiedzieć z jakimi oznaczeniami szukać kompa jeżeli chciałbym go wziąść od jakiegoś modelu Mitsubishi? :)

Starałem się opisać wszystko jak najdokładniej, ale jakby ktoś mial jakieś pytania to śmiało.

Anonymous - 05-09-2011, 03:08

słuchaj ja jutro sprawdze swoje ECU z Lancera i Mirage'a 1.5 8V z 90' i 91' roku
Bartek - 06-09-2011, 21:48

Generalnie najbliższy byłby ECU z Colta/Lancera 1.5 88-92, ale musiałbyś dołożyć czujnik spalania stukowego, bo będzie okropnie mulił i wywalał CE. Można dopasować ECU z Eclipsa 1g z silnikiem 1.8 - tu duża szansa na brak czujnika spalania, ale trudniej taki znaleźć i obudowa będzie inna, ale to nie problem....

Ze zdjęć nie widzę strasznej masakry w Twoim - może udałoby się go naprawić ;)

timonteropico - 18-09-2011, 12:54

ECU zakupione, dziękuję za zainteresowanie.

Moje było naprawiane - wymiana kondensatorów + mostkowanie ścierzek, ale nie pomogło.


Nurtuje mnie tylko jedno małe pytanie. Zakupiłem ECU o numerach:

39110-24550
9 050 930 007E

I nurtuje mnie to E na końcu - silnik chodzi bez zarzutu, CE się nie świeci, trzyma obroty, które ledwo drgają na biegu jałowym. W środku procek ten sam co umnie (zarówno większy jak i mniejszy choć wprawdzie zawartość ECU wygląda trochę inaczej.. - Jest jeszcze jakaś kość oznaczona Mitsubishi E.. coś tam.

Ktoś wie co oznaczać może to E? Mam cichą nadzieję, że Economy :roll:

rosomak1983 - 18-09-2011, 15:29

timonteropico napisał/a:
Ktoś wie co oznaczać może to E? Mam cichą nadzieję, że Economy

jest to wersja z E-promem czyli mozesz programowac komputer. Czyli masz nawet ,,lepszego'' kompa.
Przynajmniej w kompach eclipse tak własnie oznacza.

timonteropico - 18-09-2011, 22:47

Czyli tak praktycznie nic mi to nie zmienia?

Kiedyś słyszałem, że komp za każdym razem po podłączeniu akumulatora "uczy" się pracy silnika, a odpięcie aku = utracie tych ustawień i skasowaniu błędów, wyzerowaniu kontrolki CE.. Dlatego przy pierwszym odpaleniu silnika powinno się poczekać aż włączy i wyłączy się wiatrak chłodnicy. Trochę działaniem przypomina mi to RAM w kompach..

Ile w tym prawdy? (Nawet jeśli nie jest to prawdą, choć brzmi logicznie, to na pewno nie zaszkodzi).

rosomak1983 - 19-09-2011, 02:28

tak jak pisesz komp uczy sie wolnych obrotów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group