To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] drgania kierownicy

slm8 - 29-08-2011, 18:04
Temat postu: [E57A 2.0D] drgania kierownicy
Witam,
Drgania na kierownicy pojawiają się na niskich obrotach-na luzie obroty silnika spadają do 700 obr. i się zaczyna szarpanie z kierownicą.Gdy podkręcę obroty do 800 drgania są mniejsze ale wciąż dobrze widoczne i odczuwalne, dopiero gdy obroty dochodzą do 1tys. drgania ustają. Przy delikatnym hamowaniu także powstają drgania na kierownicy lecz po mocniejszym wciśnięciu pedała hamulcowego kierownica przestaje drgać. Dodam że ostatnio wymieniłem pasek rozrządu, pompę wodną i rolki, podczas wymiany tych części silnik był odkręcony na łapie od strony rozrządu więc silnik mógł się lekko przechylić (był podparty od spodu) i uszkodzić poduszki mocujące silnik. Drgania były przed wymiana rozrządu, ale po wymianie są trochę mocniejsze. Od dłuższego czasu można zauważyć jakby z 2 wtrysków i 1 świec żarowej wylewało się paliwo,są mokre przy gwincie z głowicą. Może to też ma wpływ na drgania kierownicy. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie w czym leży problem to proszę o wskazówki i rady.

Wszyc - 29-08-2011, 19:51

Najprawdopodobniej któraś z poduch silnika ma dość diesel ma większe wibracje niż benzyna i szybciej je wyrabia
slm8 - 29-08-2011, 22:51

A po czym mogę rozpoznać że taka poduszka jest uszkodzona, uszkodzenie jest widoczne ? i jeszcze jedno pytanie- ile obrotów powinien mieć dobrze pracujący silnik na postoju?
Wszyc - 29-08-2011, 23:22

nie pamiętam ile obrotów powinien mieć masz napisane na tabliczce od dołu maski chyba 750 ale nie pamiętam otwórz maskę i zobacz na niej

Poduszki spękane są jak zaczynają mieć dość najczęściej winna jest przednia poducha skrzyni tą co masz zaraz za chłodnicą na dole i to ją podejrzewam o te drgania najlepiej ją wykręcić by było i sprawdzić jest sztywna czy się obraca lekko w środku góra dół i na boki jak tak to źle nie wiem jak inaczej sprawdzić stan poduszki nie jestem mechanikiem może są sposoby nie wymagające wykręcania poduchy ( jak co silnik śmiało trzyma sie na 3 a nawet na dwóch więc bez strachy że spadnie )

http://www.youtube.com/watch?v=iTmbgClL2UU u mnie jak widzisz wibracje z powodu zerwanej poduchy są dość duże ale u mnie przednia poducha jest doszczętnie zdewastowana można jej rdzeniem obracać prawie o 90 stopni

slm8 - 30-08-2011, 12:02

Wszyc, na tabliczce nic nie pisze o obrotach ale mniejsza z tym, muszę wykręcić te poduszkę bo z wyglądu żadna nie podaje na zepsutą. Mam jeszcze pytanie trochę nie do tematu, a mianowicie: jak wymienić płyn chłodniczy? w którym miejscu można spuścić cały płyn i jak odpowietrzyć nowy? Wiem że przez kranik w dolnym prawym rogu chłodnicy nie spuści się całego płynu jak i też przez przewód najniżej położony, wiem to bo spuszczałem ostatnio płyn przez kranik na samym dole chłodnicy, a następnie po odkręceniu pompy wodnej wylało się go sporo z bloku. W układzie chłodniczym ma teraz wodę więc muszę ją dobrze spuścić.
stripi - 31-08-2011, 16:29

ilu urzytkownikow tyle opinii a tak sie składa ze jak włączysz ogrzewanie nawiew lub klime i nacisniesz pedał hamulca drgania sie zwieksza dlaczego ... dlatego ze alternator sobie nie radzi z zasileniem tego wszystkiego niestety w 1.8 silnikach jest tak samo i nic na to nie poradzisz tak juz w niektorych modelach tak bywa
Wszyc - 31-08-2011, 18:04

stripi chodzi o przypadek jak wszystko jest wyłączone i też drga.... koledze po wciśnięciu hamulca nawet przestaje drgać więc to nie to co Ty odpisujesz że tak ma być :) bo wiem że u mnie po włączeniu wszystkiego na sprawnych poduchach nie ma drgań :)
slm8 - 22-09-2011, 18:42

Może jest ktoś w stanie stwierdzić czy ta poduszka jest dobra?
k@rol - 22-09-2011, 21:01

tą poduchę najłatwiej wykręcic i sprawdzic w rękach po fotce ciężko stwierdzic, ja ostatnio ją wymieniałem i ogólnie dopóki się jej "ręcznie" nie sprawdziło nie było widac że jest zerwana... u Japaneze nowa chyba 60 czy 50 zł
Wszyc - 23-09-2011, 00:03

Tak samo ja napisałem że polecam zdjąć bo ciężko stwierdzić nie jest to trudne 2 śrubki 14stki od dołu nie widać ich bo są w otworach w belce silnika ale dostęp jest bez problemowy z klucza nasadowego :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group