To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny

Gordon - 30-08-2011, 08:23
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Sterownik turbiny
Witam.
Zaobserwowałem w mojej Cari rok 2004 1.9 did 102km dość znaczny spadek mocy.
W serwisie na komputerze powiedzieli że to sterownik turbiny padł. Próbuję znaleźć taką część w sieci, ale jest bardzo trudno. Czy ktoś z forumowiczów może wie jaki numer ma ta część. Znając numer byłoby mi pewnie łatwiej.
Przeszukałem forum pod kątem sterownika turbiny i nic na ten temat nie znalazłem, a w ASO śpiewają 500 zł za wymianę.
Pozdrawiam.

Student - 30-08-2011, 08:39

A jak to wygląda?
Bo turbina nie ma żadnej części elektronicznej więc tylko mechanika, czyli zaworek ciśnienia pozostaje.
Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony.

robertdg - 30-08-2011, 17:28

Student napisał/a:
Chyba że mówimy o elemencie który steruje właśnie ciśnieniem do zaworka mechanicznego który jest na grodzi czołowej przyczepiony.
i
Gordon napisał/a:
ASO śpiewają 500 zł za wymianę.
To byłaby Gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuba przesada, zakładając, że turbina jest bez zmiennej geometrii, to jedyny knif jaki tam może się popsuć od sterowania, to:
- to co wspomniał Student
- zawór upustowy
- czujnik pomiaru ciśniena doładowania,

Poza elektryką pozostaje mechanika i nieszczelności.

Gordon - 30-08-2011, 22:51

ja to szczerze mówiąc trochę się nie znam. Człowiek w ASO powiedział, cytuję: "moduł sterowania turbiną". Z tego co już sam szukałem to w ogóle nic pod taką nazwą nie występuje. Więc nie mam pojęcia co miał na myśli. Według tego co znalazłem w sieci to może chodzić faktycznie o zawór ten z membraną co steruje ciśnieniem (czy jakoś tak). Może coś pokręciłem. Nie wiem czy chodzi tu o zawór EGR?
Rozumiem, że w ASO mówią tak aby człowiek się nie zorientował o co chodzi. Ale oni nawet świece żarowe NGK chcą sprzedać za 100 zł od sztuki plus robocizna 150 zł. Czyli 550 zł za coś co sobie sam zrobię bez ASO za koszt świec równy 120 zł. Ale ASO jak wiadomo to rozbójnicy. No i niestety nie łupią bogatych by dać biednym.
Pozdrawiam.
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi mimo iż dalej nie wiem co człowiek z ASO mógł mieć na myśli. Chyba się go zapytam przy okazji o numer tej części, która się zepsuła a nie o nazwę.

Student - 31-08-2011, 06:28

Jak nie zapomnę to zrobię dla ciebie zdjęcie dwóch części które mogły paść.
Stawiam na :
-czujnik pomiaru ciśniena doładowania,
lub nieszczelność przewodów.

Gordon - 02-09-2011, 13:15

No i tak jak mówiłem, spytałem się w serwisie o numer części i jest to M618057 - czyli zawór.
Jak wymienię to opiszę czy faktycznie.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

slawek st - 03-09-2011, 20:23

To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny. (ciśnienia doładowania)Uszkodzenie to brak mocy, mozna to obejść łącząc odpowiednio węzyki które z niego wychodzą i do niego dochodza ale może to spowodować uszkodzenie silnika. Tak powiedzieli w serwisie, wymiana na nowy to około 500zł. Moc wraca do normy.Pozdr.
Gordon - 03-10-2011, 08:56

Sorki, że odświeżam temat, ale to jest ta część.

W takim razie jak to się nazywa po polsku i co muszę kupić w kiosku z częściami?
Pozdrawiam.

docencik87 - 03-10-2011, 10:18

W grupie VW jest to zawór N75, czyli zawór regulacji ciśnienie doładowania.
pawelsonx - 03-10-2011, 11:13

slawek st napisał/a:
To jest ten sterownik co jest na grodzi. Steruje chyba ilością paliwa w zależności od pracy turbiny.


Zaden sterownik tylko elektrozawór zadnej ilosci paliwa tylko jezeli ciśnienie jest zaduże w kolektorze to odcina podciśnienie na WG w turbinie i zalezy od konstrukcji albo przekierowuje spaliny do wydechu lub układ kierowniczek w zmiennej geometri

Gordon - 03-10-2011, 12:17

Dzięki chłopaki, ale jak ta część się nazywa? Bo chcę iść do sklepu i powiedzieć: Poproszę .... Bo nie wiem jak mnie zrozumieją gdy powiem: Poproszę elektrozawór , taki co to jeśli jest ciśnienie za duże w kolektorze to.... itd...
W taj chwili nawet nie wiem jak wyszukać to coś np na allegro.
Pozdrawiam.
I naprawdę dziękuję za odpowiedzi, mimo iż można wyczuć sarkazm w tym poście.

pawelsonx - 03-10-2011, 17:56

może elektorzawór turbiny
Gordon - 07-10-2011, 08:22

wygląda na to że to faktycznie elektrozawór turbiny.
teraz już się trochę tego znalazło na google.
też występuje pod nazwą elektrozawór podciśnienia turbiny.
ale do carismy ciężko znaleźć, a ta część od renault 1.9 dci jest jednak nieco inna.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

I jeszcze szybkie pytanie w temacie.
znalazłem dwie aukcje na zawór EGR i zdębiałem zerknijcie i zobaczcie sami:
http://allegro.pl/mitsubi...1837228433.html
http://allegro.pl/mitsubi...1814803464.html

Więc który z nich to EGR?

pawelsonx - 07-10-2011, 11:21

http://allegro.pl/listing...+dci&category=0
slawek st - 07-10-2011, 16:43

To nie jest EGR. Faktycznie jest to regulator ciśnienia .wymiana i koszt tak jak opisałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group