To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] instalacja gazowa i tlumik

nurasek5 - 30-08-2011, 19:58
Temat postu: [CA1A 1.3] instalacja gazowa i tlumik
witajcie misiaczki :lol:
mam dwa pytania :
1. posiadam od niedawna miska 1,3, 75km, autko sprawuje sie sympatycznie i jestem z niego zadowolony , ale jak wyglada instalacja gazowa do tego silnika, wiem ze jest malo miejsca w bagazniku na butle ale jak silnik na to reaguje bo slyszalem ze na gazie zaczynaja sie z nim problemy.
2. mam zapchany katalizator i pekla mi rura przed katalizatorem od kolektora. i moje pytanie, czy moge wyciac kata i wstawic strumienice bez konsekwencji? rozne opinie slyszalem od mechanikow i mowia ze to duzy wydatek i ze sie nie da. czy ktos wie jak to obejsc i czy sie da?

mario mario - 01-09-2011, 09:45

W sumie to nawet nie wiem co to za silnik ale domyślam się że wtrysk, więc instalka podciśnieniowa, koszt bardzo dobrej to 2000 zł, zwykłej 1300 zł. Nie określa się jaka instalacja ponieważ nie ma kompletnych instalacji, no może BRC, i holenderskie produkują kilka komponentów ale reszta to zbieranina innych producentów. Ja polecam Staga firmy AC i po problemie, to oczywiście sama elektronika, jeszcze reduktor i pozostałe mniej ważne zabawki.
Co do kata to można śmiało go wywalić i wstawić zwykłą imitację kata ze strumienicą w środku lub zwykłą przelotką. Pozostaje kwestia sondy. Jak już wspominałem nie znam silnika, ale jak sonda jest przed katem, a zanim nie ma drugiej to wszystko będzie hulało, ale jak za katem jest sonda to będzie mały problem. Stosując tuleję ograniczającą przepływ spalin wokół sondy powoduje się że dostaje ona taką samą ilość tlenu jak po przejściu spalin przez kata i jest wszystko oki.

avangarda - 01-09-2011, 13:07

nurasek5, co do awaryjności silnika po zagazowaniu, wszystko w zasadzie zależy od tego w jakim stanie ten silnik jest teraz. No i regularne wymiany filtra (co 10 tys. km) regulacje i dbanie o to by w baku zawsze było paliwko ( :wink: ) pomaga uchronić przed niechcianymi skutkami ubocznymi hehe. Wiele osób ma to gdzieś i potem jest płacz, że instalacja gazowa zniszczyła silnik... :roll:
nurasek5 - 01-09-2011, 17:22

dzieki bardzo za odpowiedzi. ustalilem co do kata ze ma dwie sondy ale jeszcze nie na 100% wiec chyba bedzie maly problem, chyba ze dowiem sie jak to zrobic bo zaklady w ktorych bylem chca cale wymienic ale za niezla kase,
a co do lpg to jest to silnik na wtrysku wielopunktowym, i nie mam jeszcze 100.000 zrobionych. silnik smiga jak szalony, udalo sie znalesc od milej rodzinki.ale slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy, ale jak sie dba to chyba troche wytrzyma ;)

pozdrawiam :D

KaWu - 02-09-2011, 08:11

nurasek5 napisał/a:
ale slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy


To od tych co słyszałeś, to zapytaj dlaczego. Chętnie się dowiemy.
Nie ma tu żadnej regulacji płytkami luzów zaworowych Nie jest to także GDI, itp.

Hugo - 02-09-2011, 10:28

nurasek5 napisał/a:
slyszalem ze te silniki nie lubia gazu nie wiem ile w tym jest prawdy
Jest w tym zero prawdy.
mario mario - 03-09-2011, 20:49

No właśnie silnik nie lubi gazu, ale nikt nie powie dokładnie dlaczego. Żaden silnik nie lubi gazu jeżeli instalacja jest źle wyregulowana, albo zbudowana na komponentach, które po wyregulowaniu i wyjechaniu z warsztatu zaraz nadają się do ponownej regulacji. Same silniki jako część mechaniczna wszystkie znoszą gaz jak i benzynę, czasami problem tkwi w elektronice, ale na to też są sposoby. Jak wspominałem nie znam silnika, ale jak da się do niego sekwencje wsadzić to napewno będzie śmigał, ale dobrą sekwencję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group