[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Płyn do układu wspomagania
rzulf - 01-09-2011, 12:03 Temat postu: [E57A 2.0D] Płyn do układu wspomagania Czy mógbły ktoś mi powiedzieć, gdzie znajduje się wlew płynu do układu wspomagania?
Wszyc - 01-09-2011, 12:35
ten czarny zbiorniczek po prawej jak otworzysz maskę to zbiorniczek płynu wspomagania
Taki nie duży tuż przed nadkolem i mocowaniem silnika, czarny ze srebrną nakrętką na której jest nalepka z napisem Power Steering Fluid o ile jeszcze tą nalepkę masz
rzulf - 01-09-2011, 14:31
Na allegro znalazłem zdjęcie
Jeszcze się chcę upewnić czy to na pewno to.
A jaki płyn najlepszy jest dla galanta?
Wszyc - 01-09-2011, 14:47
dokładnie to jest to
Serwisówka podaje specyfikacje ATF Dextron lub dextron 2 ( nie wiem czy takie są bo to serwisówka z 93 roku ) a ja jeszcze nie wymieniałem go
a jakiej firmy to racze bez większego znaczenia sądzę to jest tylko płyn do wspomagania
Wchodzi litr w cały układ z tego co serwisówka podaje
rzulf - 01-09-2011, 21:32
Widziałem tutaj temat o piskach przy skręcaniu kierownicy i ja mam właśnie to samo. Mam nadzieje, że samo dolanie płynu wystarczy.
Wymiana całkowita płynu jest skomplikowana?
Wszyc - 02-09-2011, 00:57
Jeszcze tego nie robiłem więc ciężko mi powiedzieć spuścić płyn nie problem ( tylko nie na syfić pod maską to sztuka heh bo ciężko trochę gdzieś tam miseczkę podłożyć czy coś )
Nie jestem pewien bo jeszcze się nie interesowałem ale układ chyba jest samo odpowietrzający się tylko po zalaniu trzeba odpalić auto i skręcić kołami na max w lewo a potem w prawo najlepiej kilka razy a potem uzupełnić braki w zbiorniczku coś tak kiedyś słyszałem ale najlepiej niech wypowie się ktoś z doświadczeniem ja dopiero pod koniec miesiąca będę montował układ wspomagania kierownicy u siebie w samochodzie ( jestem po swapie silnika)
rzulf - 02-09-2011, 22:14
Zajrzałem i zobaczyłem, że płynu jest dużo w zbiorniku.
Czym mogą być spowodowane piski? Coś z paskiem od pompy?
jacek11 - 02-09-2011, 22:39
Może wystarczyć naciągnięcie paska
rzulf - 16-09-2011, 11:39
Piszę znowu, bo problem wrócił a nawet jest gorzej. Teraz jest duży pisk od razu po włączeniu silnika a przy kręceniu kierownica pisk się nasila i zaczynają migać prawie wszystkie kontrolki.
Jaka może być przyczyna ?
Wszyc - 16-09-2011, 14:53
Jak wszystkie kontrolki świrują to może być problem z ładowaniem czyli problem z alternatorem lub paskiem alternatora
Pierwsze co sprawdź naciąg i stan paska alternatora nie ma tutaj żartów z paskiem alternatora bo masz diesla który jest wrażliwy na przegrzanie a na pasek alternatora prócz alternatora napędza też pompę wody więc pasek nie może się ślizgać
Jak to nie to będziemy myśleć dalej ale najpierw sprawdź go
rzulf - 23-09-2011, 17:59
Okazało się, że faktycznie pasek alternatora był poluzowany, ponieważ cały alternator się ruszał. Zobaczyłem, że nie mam śruby tej, która trzyma alternator od dołu. Nie wiem jak to się stało, że jej nie ma.
Nakrętka z lewej strony się wysunęła i nie mogę z powrotem jej wsadzić przez ten otwór od alternatora. Co powinienem zrobić, aby się udało?
|
|
|