[96-02]Colt CJ0 - Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok
fochmistrz1899 - 04-09-2011, 11:29 Temat postu: Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok Witam wszystkich. Mam mały (a raczej duży) problem z moim coltem
Gdy samochodzik postoi pod blokiem dłużej niż 48 godzin pada akumulator. Jedyną rzeczą którą moge zrobić to opuszczenie szyb... Do góry już nie pójdą. Światła oczywiście świecą ledwo ledwo, nie wspominając o próbie odpalenia silnika... typowe objawy rozładowania aku... wszystko by było oczywiste gdyby nie...
1. Akumulator w bardzo dobrym stanie (sprawdzany przez dwóch różnych sprzedawców przy pomocy ich mierników)---- ładowanie z alternatora też bez zarzutów...
2. gdy odkręcam kleme "-" na dwa czy trzy dni samochodzik odpala bez zarzutów... jednym zdaniem wszystko ok
3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi)
nie za bardzo wiem co robić!! problemy z elektroniką, zatarte przewody? jak to spradzić... samochód chodzi bez zarzutów jednak każde odpalenie samochodu po dłuższej przerwie zaczyna sie od dokręcanie klemy do aku... który i tak był już w przeciągu miesiąca ładowany 5 razy...
wszystko zaczęło się od drogowej stłuczlki! dostałem porządny cios w tylni zderzak... wysiadło podswietlenie tablicy rejestracyjnej... pozostałem lampy świacą bez zarzutów, oswietlenie bagażnika gaśnie przy jego zamknięciu... z góry dziex za rade
mkm - 04-09-2011, 12:28
Sprawdź dokładnie klemy, bo może być brak styku na klemie.
Jak wsiądziesz i będzie aku „wyczerpany”, poluzuj klemy i delikatnie je „porusz” (bez ściągania) i dobrze dokręć – jak odpali to masz winnego - jak nie to szukamy dalej .
elektryk - 04-09-2011, 19:44
A nie masz czasem tak że światła zapalają się same?
Opisałem to tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61800
KlaudiuszBdg - 04-09-2011, 22:01
Na 100% nie - mitsu w tych latach nie mialo takich bajerow.
Bizi78 - 04-09-2011, 22:10
może brak podświetlenia tablicy robi jakieś zwarcie i stąd problem z rozładowanym aku.
krzysieg - 04-09-2011, 22:41
Miałem kilkumiesięczny aku który miał prawidłowe napięcie prąd rozruchu i odpalałem z niego bez problemu .
Ale wystarczyło że półgodziny pograło radio lub paliło się światło wewnętrzne i już nie mogłem odpalić , po 1 dniu stania też siadał .
elektryk - 04-09-2011, 22:55 Temat postu: Re: Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok
fochmistrz1899 napisał/a: | 3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi) | Kilka mA to nic, prosty rachunek, akumulator ma min 40Ah, więc można hipotetycznie pociągnąć 40A w godzinę, 1A przez 40h, 100mA przez 400h (ponad 16dni). Ja bym sprawdził też alarm czy przypadkiem się nie wzbudza, może masz funkcję powiadamiania o tym czy się wzbudził, np niektóre inaczej reagują przy rozbrajaniu, np pikają raz więcej, albo dioda miga. Sam alarm jako taki nie powinien pobierać prądu, ale np kierunkowskazy już dużo pobierają, 4x21W = ok 7A w cyklu przerywanym, powiedzmy 50% tego, daje 3.5A.
A może w czasie uderzenia w tył uszkodził się czujnik otwarcia klapy i np z powodu wiatru alarm się wzbudza.
plecho1 - 04-09-2011, 23:10
Ja stawiam podobnie jak napisał mkm lub nie łączy któraś masa, albo pomiędzy akumulatorem a silnikiem lub pomiędzy akumulatorem a karoserią. Mój teść miał podobne objawy w maździe 626, okazało się że nie łączy masa przykręcona do rozrusznika i główna przykręcona do karoserii. Akumulator ciągle był niedoładowany. Można to łatwo sprawdzić mierząc ładowanie na zaciskach akumulatora a następnie na alternatorze. Jeśli na alternatorze będzie ok czyli około 14,4V, czyli właściwie a na akumulatorze około 13V to znaczy, że któraś z mas bądź dodatni przewód ładowania nie łączy.
mani4c - 05-09-2011, 08:19
Miałem tak samo z Coltem 1.3. Przeczyściłem wszystkie możliwe masy i problem się rozwiązał... Szukaj kabelków, które idą od silnika do karoserii. Spiłuj też papierem ściernym klemy i elektrody aku. Pomoże na 100%.
KlaudiuszBdg - 05-09-2011, 11:30
I jak bedziesz skrecal wszystko spowrotem mozesz uzyc specjalnego preparatu do klem - spowalania sniedzenie i chroni przed korozja
fochmistrz1899 - 07-09-2011, 19:22
dziex za rady dzis zająłem się masami i klemami (bo alarmu w mojej gwieździe nie mam)... aku skręcony zobaczymy czy odpali w piatek. pozdrawiam
darksunbeam - 29-11-2011, 13:44
mam podobny problem--> pobór prądu w "spoczynku" dochodzi az do 120mA.....dużo! nie wiem od czego zacząć poszukiwania! Moje autko juz po dwóch dniach postoju wogle nie odpala! :/
Akumulator jest nowy - w tamtym roku wymianieny....alternator niby troche niedoładowywuje....ale taki pobór prądy przy bezruchu to dużo za dużo (nawet przy całkowicie sprawnym alternatorze. prawda? :> )
Miroslaw1305 - 29-11-2011, 18:48
jakie radio masz zamontowane .jeśli forda to mogą być problemy,ponieważ one pobierają prąd nawet jak są wyłączone.dlatego prąd do nich musi iść po przez włączoną stacyjkę .
xluki - 29-11-2011, 19:04
Sprawdź w jakim stanie są klemy i kable do nich dochodzące.
darksunbeam - 30-11-2011, 10:05
radio mam troche stare - kupione kiedys na allegro -sony (na płyty). w sobote zajme sie klemami i kabelkami masy (ale one chyba nie sa przyczyna pobory pradu w bezruchu?). Potem zmierze sobie pobor pradu po odpieciu radia (bo jeszcze tego nie robiłam).....mam nadzieje,ze cos znajde....inaczej bede musiała oddac autko do elektryka...a to juz chyba troche czasochłonna i kosztowna zabawa
|
|
|