To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Wyciek oleju silnikowego - ale skąd? (rozrząd?)

Charlie - 05-09-2011, 01:49
Temat postu: [Cari 1.6] Wyciek oleju silnikowego - ale skąd? (rozrząd?)
Witam, a więc od jakiegoś czasu mam dość spory wyciek oleju silnikowego - dolewam ok. 1 litr tygodniowo. Olej wycieka tylko wtedy jak silnik pracuje. Myślałem, że jest to z miski olejowej, byłem u mechanika - powiedział, że nie. Musiałbym umyć trochę, żeby dojść do tego skąd to jest. Miejsce wycieku to tak idealnie pod rozrządem, dlatego na czuja wydaje mi się, że to może być z rozrządu - nie zmieniałem go od 70k km a dziś zaczęło już coś poważnie tam huczeć - stawiam na pompę wody.
Uszczelka głowicy - poci się trochę, ale na pewno nie jest to spod niej...
Przebieg - 308 000km. Olej to już dolewam używany, nowego mi się nie opłaca do tego wlewać...

Jakieś sugestie mile widziane:). Szukałem jak zdjąć pokrywę rozrządu, ale nie znalazłem (na forum i w worksheecie).

Saqu - 05-09-2011, 07:29

obstawiałbym uszczelniacz wału korbowego, jak pompa wody huczy to nie jest to dobry znak
Bismarck - 05-09-2011, 07:32
Temat postu: Re: Wyciek oleju silnikowego - ale skąd? (rozrząd?)
Charlie napisał/a:
Musiałbym umyć trochę, żeby dojść do tego skąd to jest.



w zasadzie to sam juz sobie odpowiedziales

zalezy ile masz wiedzy na temat silnikow oraz narzedzi poroskrecac to nie bedzie problemu ale poskladac po naprawie obawiam sie ze skonczy sie to tym ze zaniesiesz miske do mechanika w reklamówce dlatego musisz powaznie sie zastanowic i wybrac mniejsze zlo

Charlie - 05-09-2011, 10:20

Sam chcialbym tylko podejrzeć skąd to może być, nie wszystko potrafię sam naprawić i to zostawiam mechanikowi na pewno. No ale chodzi o to, żeby coś zobaczyć więcej samemu...:)
Saqu - 05-09-2011, 22:33

autu zrobić najazdy jakieś i wjechać na nie albo na kanał czy coś, grunt żebyś mógł dojść od dołu do miski i koła pierwszego od dołu, pędzelek, denaturat albo benzyna ekstrakcyjna i to przemyć ładnie.
odpalić auto i patrzeć gdzie kapie.
ja tam obstawiam na któryś uszczelniacz wałka, albo i wszystkie;)

Charlie - 05-09-2011, 23:08

Saqu napisał/a:
ja tam obstawiam na któryś uszczelniacz wałka, albo i wszystkie;)


Byłem dziś u mechanika i on obstawia dokładnie tak samo ;) Zastanawiam się tylko czy przy okazji tego robić rozrząd czy nie... powiedzmy, że jeśli jest 90k km żywotność, to jeszcze 20k mi zostało... No ale z drugiej strony i tak to już będzie rozbierane

Saqu - 06-09-2011, 07:05

Charlie, przy wymianie uszczelniaczy płacisz jak za wymianę rozrządu, masz wersje 1.6 t rozrząd nie będzie kosmicznie drogi, a przynajmniej tylko raz zapłacisz za robotę, a robota to pewnie lekko będzie wynosiła połowę ceny części :P

wymieniaj nie czekaj ;)

Charlie - 06-09-2011, 10:31

Za robociznę mechanik mi powiedział 250zł - nie pamiętam ile płaciłem kiedyś za to samo u innego - dobra cena?
sniegu - 06-09-2011, 12:46

Charlie Mi padła pompa wody bo poprzedni mechanik ( jak kupiłem auto) zmienił tylko rozrząd bez pompy wody i nawet łaskaw nie był powiedzieć że pompę się też wymienia po 2 latach i przejechaniu 25 tysi pompa padła i zaczeła kapać o zgrozo przed wypadem nad morze
szybko myśląc telefon do japaneze kosztorys i pompa 160 rozrząd (pasek i napinacz) ok 130 plus kumpel 100 + flaszka robocizny ( nie wiem o co chodzi z uszczelniaczami ale jeżeli roboty tyle samo co przy rozrządzie jak napisał Sagu to kwota z lekka chora u mnie na stacji diagnostycznej powiedzieli 150 do 180
a swoją drogą to ty masz oryginalny pasek i resztę że zakładasz ze ma przejeździć 90 tysięcy z tego co Ja wiem co 60 wymiana ewentualnie jak w moim przypadku co 6/7 lat bo ze starości może szczelić ( tak miał ojciec od nowości tikacz ma nalatane 60 tysi a już 12 rok chodzi :twisted: )

mlun - 06-09-2011, 16:20

Cena wydaje się normalna.
sniegu a jak Ty byś inaczej chciał zmienić uszczelniacz na wałku rozrządu bez zdejmowania paska? Jak ma części takie jak zakładają w oryginale to można spokojnie 90k km zrobić.

sniegu - 06-09-2011, 16:57

mlun napisał/a:
Cena wydaje się normalna.
sniegu a jak Ty byś inaczej chciał zmienić uszczelniacz na wałku rozrządu bez zdejmowania paska? Jak ma części takie jak zakładają w oryginale to można spokojnie 90k km zrobić.


przecież napisałem
Cytat:
nie wiem o co chodzi z uszczelniaczami ale jeżeli roboty tyle samo co przy rozrządzie jak napisał Sagu to kwota z lekka chora u mnie na stacji diagnostycznej powiedzieli 150 do 180

czyli wynika z tego że????
ze nie wiem jak zrobić uszczelniacze więc się nie wypowiadam, wypowiadam się odnośnie ceny roboty za rozrząd
następnie powątpiewałem że
Cytat:
a swoją drogą to ty masz oryginalny pasek i resztę że zakładasz ze ma przejeździć 90 tysięcy
ale wiedziałem że tak może być z przebiegiem więc nie wiem o co Ci chodzi i po co była ta krytyka mojego posta wystarczy go przeczytać ze zrozumieniem.

[ Dodano: 06-09-2011, 17:01 ]
a cena zależy jak dla kogo ok

i jaki region polski
i następnie czy bierze fakturę na usługę ( za rozrząd polecałbym wziąć ) za drogi biznes żeby się potem mogli wyprzeć



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group