To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - rozruch did

tompol34 - 05-09-2011, 18:53
Temat postu: rozruch did
Od 2 dni mój misiek protestuje, zanim zapali trzeba zabełtać ze 3,4 obroty ciągnie jakby było minus 25, nie wiem czy zapali. Najdziwniejsze jest to, że po nocy napięcie spoczynkowe aku wynosi 13,1V, a napięcie mierzone na alternatorze 15.2V, a napięcie na aku podczas pracy silnika 14,4V. Aku Varta, kable do rozrusznika ok, więc chyba tak pada rozrusznik?
dziękuję

[ Dodano: 06-09-2011, 11:11 ]
jednak padł akumulator, mimo tego,że ma napięcie spoczynkowe 13V, to nie trzyma ładunku,próba pomiaru gęstości elektrolitu po 12 godz, ładowaniu pokazała, że nie przyjmuje ładunku i teraz zagwozdka, czy alternator podając napięcie 15V nie uszkodził aku?

[ Dodano: 06-09-2011, 19:42 ]
jednak to nie aku :shock: :shock:

toldi - 06-09-2011, 20:55

mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.

[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi

tompol34 - 07-09-2011, 20:37

właśnie ładuje aku, jestem na etapie demontażu rozrusznika, bo zaczął głośniej pracować tak jakby pisk, a więc raczej jest suchy i trzeba przesmarować.
toldi - 07-09-2011, 21:23

jak pomoże to pochwal się to i ja do swojego zajrze
zbyszekm2 - 07-09-2011, 21:39

toldi napisał/a:
mam, to samo, a dokładnie dziś rano to zaobserwowałem, rano tem może około 12°C, a on strasznie męczył się przy rozruchu, potem już było oki, jeszcze dziś w nocy pójdę zobaczyć co z nim, ale jutro się okaże czy to był tylko przypadek czy nadal będzie się problem powtarzał. Mierzyłem napięcia, to mam tak samo, 13,2 V na spoczynki, 14,4V podczas pracy silnika.

[ Dodano: 07-09-2011, 20:03 ]
dziś rano bez problemu, odpalił, i przed chwilą celem sprawdzenia, też nie miał oporów, ale w ciągu dnia zdażyło mu się trochę pokrecić zanim odpalił, nie mam pojęcia o co mu chodzi

Trzeba zacząć od stanu aku i rozrusznika, często dają takie objawy. Druga sprawa to filtr paliwa.

tompol34 - 08-09-2011, 11:42

rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR :lol: Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ?
zbyszekm2 - 08-09-2011, 17:09

tompol34 napisał/a:
rozebrałem rozrusznik i okazało się, że są wypalone szczotki i komutator, z komutatorem sobie poradziłem, ale szczotki są razem z uzwojeniem stojana !!!!! rozwiązanie rodem z ZSSR :lol: Dlatego muszę kupić nowy rozrusznik, chyba że ktoś posiada nowy stojan ze szczotkami ? Jeszcze pytanie czy rozrusznik od Pajero IV będzie pasował obojętnie z manuala czy automatu, czy to jakaś różnica ?

pasuje

tompol34 - 14-09-2011, 10:02

Po wymianie rozrusznika na nowy pali na dotyk.
toldi - 27-09-2011, 21:14

u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik?
zbyszekm2 - 27-09-2011, 21:28

toldi napisał/a:
u mnie znowu się pogorszyło, ma problemy z odpaleniem, np. z rana muszę trochę pokręcić zanim odpali, potem dla sprawdzenia, zgasze go i ponowie staram się odpalić to już normalnie kręci, a dziś wymieniłem aku, bo poprzedni po przetestowaniu wyszło że aku nie nadaje się do użytku, wiec misiek dostła nowy, ale problem pozostał, to co teraz kolejno popstrawdzać? filtr paliwa, rozrusznik?

Rozrusznik, filtry, paliwo, Czasem elektrozawór, Ale najczęściej to wiesz co!

toldi - 27-09-2011, 22:40

o najgorszym nie bede na radzie myślał, jutro sprawdze filtr paliwa

[ Dodano: 28-09-2011, 11:04 ]
a jeśli to elektrozawór, to który, jak go zlokalizować no i jak sprawdzić jego prawidłowe działanie

tompol34 - 28-09-2011, 11:42

cześć, kolego w pompie zexel w pajero masz 3 elektrozawory:
1. Timer Piston Sensor tzw TPS - pomiar nastawy kąta wtrysku znajduje się na dole pompy taka bańka z 3 kabelkami (pomiar omomierzem pomiędzy stykami ok. 80 i 160 omów)
2. Timing Control Valve tzw TCV- zawór kontrolny kąta wtrysku "ustawia" ? znajduje się na górze pod kątem około 45 Stopni do korpusu pompy ( pomiar omomierzem do 10,6 oma)
3. Pulse Electromagnet tzw. PE- zawór odcinający paliwo znajduje się pod przewodami paliwowymi wychodzącymi z tyłu pompy.

[ Dodano: 28-09-2011, 11:44 ]
P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty?

toldi - 28-09-2011, 11:55

wielkie dzięki za te obszerne informacje

[ Dodano: 28-09-2011, 13:22 ]


w celu sprawdzenia to te zawory, a tego 3 widać tutaj?

tompol34 - 28-09-2011, 14:17

P.S. prośba do Zbyszka o uzupełnienie jakie objawy daje uszkodzenie poszczególnych zaworów, bo pomiary mogą być ok ale zawór jest padnięty.
toldi - 30-09-2011, 13:48

auto naprawione, przyczyna był rozrusznik, a w nim stojan i szczotki. Koszt 250zł. W sumie to autko dostało nowy aku 440 i filt paliwa 30zl. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group