Grandis Techniczne - POMOCY MITSUBISHI GRANDIS
marcin3000333 - 06-09-2011, 14:31 Temat postu: POMOCY MITSUBISHI GRANDIS Potrzebuje pomocy,niedawno stałem się właścicielem Mit.Grandis 2.0DID 2005 r i wymieniłem rozrząd,pompe wody,koło pasowe alternatora,filtry i olej żeby nie było!!!Ale co jaki czas systematycznie zapala mi się kontrolka żółta symbol silnika znajomy podpiął pod komp. i jest bład P0487 ale nie ma opisu co on oznacza czy ktoś się orientuje?Wykasował mi go ale co pare dni on znowu wyskakuje!!!Proszę o pomoc
robertdg - 06-09-2011, 19:08
Obwód sterowania klapą mieszalnika w układzie recyrkulacji spalin - zaobserwuj w jakich warunkach to się dzieje
marcin3000333 - 06-09-2011, 21:53
ok a tak prościej to o co chodzi ostatnio zapaila sie kontrolka jak jechalem w trasie na Mazury tylko.że samochód jechał i zachowywał sie normalnie a wczesniej potrafil nie miec mocy tzn,kontrolka sie zapalala i auto tak jakby przechodzilo w tryb serwisowy tzn,ciazko go bylo rozpedzic powoli obroty sie zalaczaly a teraz kontrolka tez sie zapalila i auto jechala normalnie o co chodzi?
[ Dodano: 06-09-2011, 21:55 ]
i co zrobic jezeli to wyjdzie ze to ten obwód co mówisz ,jakie mam poczynic kroki?
patrycjuszek - 07-09-2011, 21:04
Witam,
Bład o którym piszesz jest taki sam dla wszystkich diesli z EGR - zawór recylkulacji spalin. Pierwsza rzecz to trzeba go wyczyścić razem z dolotem bo jak wyczyścisz sam EGR może błąd sie pojawić znowu po kilku tys km.
Jest w internecie sporo o tym błędzie: na forum renault itp.
Niektórzy pisza że jak sie to im na trasie przytrafia to odłączają kostkę przy EGR i samochód znowu ma moc nie wiem czy to działa w Grandisie.
W ASO za diagnoze zapłacisz 100 pln, bo może to też być jakaś pierdółka w stylu elektromagnes czy cóś.
slawek1001 - 12-01-2013, 10:23
Jak ju wyczycisz to powiedz mechanikowi by zaslepił dostęp recyrkulowanych spalin do silnika spowrotem. Ekologia zabija :/ Twój silnik jednym słowem.
patrycjuszek - 12-01-2013, 14:24
Grandis ma sterownik EDC 16 więc nie można zaślepić EGR bez ingerencji w oprogramowanie bo będzie wyskakiwał check engine. Poza tym w zimie dzięki egr silnik się szybciej nagrzewa.
slawek1001 - jakbyś poczytał to problemy w 2,0 tdi BKD,BSY, nie są częste. Podstawowa rzecz to to że PD-ki odmą wyrzucają olej w dolot przy wysokich obrotach pow 3800. Ten olej osadza się w dolocie i IC i później miesza się ze spalinami które wpuszcza egr i robi się smoła i ona jest przyczyną awarii.
Dlatego dużo osób montuje OCT (oil catch tank).
Niema oleju w dolocie to nie ma problemu z egr.
slawek1001 - 12-01-2013, 15:02
nic kolego drogi nie wyskakuje co do odmy to chodzi o http://www.tdi-tuning.pl/....0tdicd/14.jpg. Co do oczytania troszkę na foum audi i vw widziałem na ten i inny temat. Kłócić się nie zamierzam mój egr jest w pozycji zamknij i tyle brak podcisnienia na egr oznacza brak jego otwarcia. Co do słuszności zaślepiania też temat woda wręcz ocean nie rzeka na kadym forum można poczytac za i przeciw.
otre79 - 13-02-2013, 14:03 Temat postu: Re: POMOCY MITSUBISHI GRANDIS
marcin3000333 napisał/a: | Potrzebuje pomocy,niedawno stałem się właścicielem Mit.Grandis 2.0DID 2005 r i wymieniłem rozrząd,pompe wody,koło pasowe alternatora,filtry i olej żeby nie było!!!Ale co jaki czas systematycznie zapala mi się kontrolka żółta symbol silnika znajomy podpiął pod komp. i jest bład P0487 ale nie ma opisu co on oznacza czy ktoś się orientuje?Wykasował mi go ale co pare dni on znowu wyskakuje!!!Proszę o pomoc |
naprawione / nie ?
jak nie to ja obstawiam wymianę klapy gaszącej / reguluje też podciśnieniem w układzie recyrkulacji spalin
wiem z autopsji!
swoją drogą ja na odmie mam zainstalowany odolejacz z ....Lublina i polecam bo działa!
|
|
|