Carisma - Techniczne - F9Q1, czy F9Q2
Anonymous - 20-11-2006, 20:35 Temat postu: F9Q1, czy F9Q2 Mam pytanie do użytkowników Carismy z silnikiem DI-D. Otóż zauważyłem dzisiaj, że w komorze silnika obok tabliczki znamionowej mam taką nakjlejkę z opisanym typem silnika na której umieszczono oznaczenie F9Q2, czyli silnik 115 KM. Natomiast zgodnie z numerem VIN odczytanym na podstawie manuala silnik w mojej Cari to F9Q1 102 KM. Zresztą we wszystkich papierach mam 102 KM. Zastanawiam się, czy w waszych Carismach też naklejono błędną naklejkę a swoja drogą jeśli sie orientujecie to napiszcie, czy wizualnie można te silniki w jakiś sposób odróżnić. Oczywiście bez wyciągania turbiny
A tak wogóle to znalazłem ostatnio na allegro coś takiego http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=143520798
CARISMA DI-D+ MOTION PLUS 130 kM. Ciekawe jak śmiga z takim silnikiem.
saphire - 21-11-2006, 08:48
Może ktoś wcześniej zrobił swap silnika np. po dzwonie... Masz tą Cari od nowości?
Student - 21-11-2006, 11:37
Na forum jest cari 130KM tylko nie pamiętam kto ja ma, a ta z linku piękna szkoda ze nie czarna , jak bym sprzedał swoją to własnie cos takiego.
Anonymous - 21-11-2006, 18:20
saphire napisał/a: | Może ktoś wcześniej zrobił swap silnika np. po dzwonie... Masz tą Cari od nowości? |
Moja Cari przyjechała z Niemiec, ale swap silnika to raczej mało prawdopodobne wyjaśnienie tej sytuacji. Dostałem z nią jakieś papiery jeszcze z Holandii i tam wyraźnie napisane 102 KM. W tej chwili patrząc na to co mam pod pedałem to też raczej 102 KM a nie 115. Zresztą podobno ten 115 konny silnik wszedł do oferty trochę później a moja Cari to 2000 rok jedna z pierwszych z silnikiem DI-D.
Matejko - 21-11-2006, 21:52
kris_S napisał/a: | Zresztą podobno ten 115 konny silnik wszedł do oferty trochę później a moja Cari to 2000 rok jedna z pierwszych z silnikiem DI-D. |
oba weszly rownolegle
emszu - 22-04-2009, 22:20
Muszę rozdrapać ten temat, ponieważ borykam się z podobnym problemem co kris_S.
Z tym faktem że u mnie jest na odwrót, w papierach 116 (PS) 85KW, a naklejka F9Q1.
I coś mi tu nie pasuje, zamiana silnika nie wchodzi w rachubę. Na pewno jej nie było. Samochód z Niemiec, ale z salonu Mitsubishi. Chciałbym tylko zobaczyć fotkę silnika 102 i 116 km. Czy są jakieś różnice w budowie. Bo z tego co wiem to są (nie w korpusie ale w układzie wydechowym i turbolotka jest inna). Sam nie sprawdzę, bo nie mam nikogo znajomego w pobliżu, który by posiadał 102 lub 116.
Po nr VIN też g.wno można wywnioskować, a na tabliczce tylko F9QT.
A może nie ma żadnej różnicy w budowie, po prostu mapa wtrysku jest inna , a osprzęt w obu wersjach ten sam. I stąd w bardzo prosty sposób robi się ze 102 koników 116.
Anonymous - 23-04-2009, 08:17
130 kucy to carisma miala ale po chipie producenta, nie bylo wersji 130KM, sprawa druga to carisma byla skladana w Holandi wiec nie dziwi mnie fakt ze mogli pomylic naklejki
mlun - 23-04-2009, 11:39
Różnica w budowie jest bo turbiny są inne. Nie wiem jak reszta. Zrób fotki swojego silnika i je wrzuć i może ktoś jeszcze tak zrobi i porównamy.
cns80 - 23-04-2009, 11:58
Turbina 115 KM ma kierownicę powietrza. Spróbuję zrobić zdjęcia 102 KM w swoim MSS i wrzucić, a Ty wrzuć swoje. Szczególnie interesuje mnie zdjęcie tyłu silnika (zawory EGR i wydech), frontu i boku (turbina i dolot). Oczywiście wszystko ze zdjętą osłoną
emszu - 23-04-2009, 15:32 Temat postu: fotki 1 egr
2 widok z góry
3 silnik z góry
4 tył silnika z prawej strony
5 tył silnika z lewej strony
6 widok ogólny
Jeśli coś będzie trzeba więcej, się zrobi się hehe
Przypadkiem zauważyłem, że czeka mnie rozbiórka zaworu EGR i uszczelnienie tego badziewia, bo są wycieki. Przy okazji wszystkie rury się wyczyści łącznie z tymi od turbo.
Pytanie, czy w tym karbowanym, przewodzie jest olej jeżeli silnik nie pracuje, czy doprowadzany jest po uruchomieniu silnika ?
cns80 - 24-04-2009, 08:05
Ja wrzucę zdjęcia po weekendzie, bo idę na wesele, a dziś już nie zdążę
|
|
|