To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Awaria

krst - 13-09-2011, 17:14
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Awaria
Witam,
niespodziewanie powstał problem z moją cari i proszę o pomoc forumowiczów.
Na początek opis sytuacji:
po zatankowaniu auta (eurosuper 95 orlen) pojechałem do pracy wszystko ok jak do tej pory. Spiesząc się do domu wsiadam w auto odpalam - zgasło, zdarzało to się wcześniej raz czy dwa więc odpaliłem ponownie gaz i jadę - wszystko ok.
Pierwsze światła - zgasł, i kilkukrotnie syt. się powtórzyła. Przytrzymanie gazu pomogło jakoś doturlałem się do domu. Odłączyłem aku lecz nic nie pomogło. Po odpaleniu silnik spada do 0 obrotów tylko przytrzymanie gazu mu pomaga.
Zanim dam do mechanika chciałbym poznać Wasze opinie może sam sobie poradzę z tym problemem...

luk_szc - 13-09-2011, 22:18

Witam,
czy był resetowany komp lub czy odłączny był akumulator ?

krst - 13-09-2011, 22:33

Tak, odłączyłem na 10min i niczego to nie zmieniło. Wydaje mi się, że padł silniczek krokowy czy też element który wykonuje jego zadania. Orientuje się ktoś ile może kosztować ta część i gdzie ją można znaleźć?? Przepustnica też zawalona ale to raczej nie ma wpływu.
luk_szc - 14-09-2011, 11:39

Jeżeli odłączałeś komp od zasilania to daj jemu się teraz "nauczyć" trzymania wolnych obrotów . U mnie po resecie kompa "uczy" się trzymać obroty, zmieniać biegi i trwa to nawet dwa dni . Być może jest coś faktycznie uszkodzone?
krst - 14-09-2011, 15:35

Nie mogę go nauczyć niczego gdyż od razu gaśnie, wskazówka obrotomierza spada tak jak w przypadku gaszenia auta nie zatrzymuje się nie falują obroty, po prostu gaśnie.
Wyjąłem przepustnice i wyczyściłem ale za nic nie mogę wykręcić silniczka krokowego, 3 śrubki, które go mocują nie chcą puścić. Kolega wziął dzisiaj do pracy cały element ma dać mechanikom może im się uda.

plecho1 - 14-09-2011, 16:46

Zaświecała ci się może kontrolka silnika? Warto było przed odłączeniem akumulatora wymrugać błędy, chociaż jeśli awaria dalej występuje to błędy też pewnie się pojawią.
Tu masz opis jak to zrobić:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Proponuję jeszcze zapoznać się z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Sprzęt do diagnostyki do naszych aut kosztuje około 50zł na alledrogo.

wazu - 14-09-2011, 23:05

Padł Ci silniczek krokowy. Być może wystarczy tylko przesmarować łożyska, a jeżeli to nie pomoże to tylko wymiana, najlepiej na używkę, popatrz na alledrogo lub na szrotach. Co do śrubek ten typ tak ma. Japońce chyba specjalnie zrobili je z miękkiego metalu, żeby nie rozkręcać tego elementu. Ja po rozebraniu natychmiast wymieniłem na stalowe (tamte zresztą już się nie nadawały do użycia).

[ Dodano: 14-09-2011, 23:37 ]
Kliknij na to: silniczek z przepustnicą w dobrej cenie

krst - 15-09-2011, 15:44

Krokowiec padł, udało się rozebrać całość. Kumpel skorzystał z pomocy bardziej doświadczonych osób oraz materiałów, zrobił mi nawet nową uszczelkę. Po założeniu silnik pracuje lepiej niż wcześniej obroty nie falują i ku mojemu miłemu zaskoczeniu nie trzeba było uczyć go obrotów. Dzięki wszystkim za pomoc!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group