To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] wysoka temperatura

slm8 - 14-09-2011, 19:27
Temat postu: [E57A 2.0D] wysoka temperatura
Dzisiaj galancik złapał temperaturę w mieście po przejechaniu 100km na trasie. Gorącego galancika zaparkowałem i poszedłem załatwić swoje sprawy. Wróciłem ok. po 3h i zobaczyłem pod maskę, w zbiorniku wyrównawczym nie było prawie wody, Do chłodnicy i zbiornika dolałem ok 1-2 l. wody, no i wracam do domu po przejechaniu 50km na trasie temperatura kilka razy trochę podskoczyła po czym wróciła do normy. 30km dalej w mieście temperatura wzrosła tak jak za pierwszym razem ( wskazówka była w połowie miedzy 90 stopni a końcem skali) temperatura by rosła pewnie jeszcze wyżej ale zatrzymałem się i sprawdzam co pod maską:

-woda w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje,

-przewody od chłodnicy gorące(dolny i górny),

-układ szczelny nie zauważyłem wycieków,

-nie zauważałem by włączył się wentylator,

-woda w zbiorniku wyrównawczym brudna (jasno brązowa) pewnie po jakimś koncentracie tylko nie wiem jakim. Miesiąc temu wymieniałem rozrząd i pompę wodną i od tamtej pory w całym układzie mam wodę ,

-wypluwa wodę przewodem od zbiornika wyrównawczego,

Po ostygnięciu silnika dolałem wody ok. 1l. i bez problemu dojechałem do domu (20km) temperatura była w normie. Ale problem na pewno został.Dodam że od wymiany pompy wodnej wodę dolewam co jakiś czas i pierwszy raz byłem w trasie. Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem jak włączył się wentylator to kręcił się tylko jeden wiatrak ten po lewej.

Ja uważam że to wina wentylatora, jeśli ktoś miał podobne przygodę lub się po prostu zna na mechanice to proszę o rady.

Andrew - 14-09-2011, 19:50

Przewody do chłodnicy masz twarde tak, że się nie da ugiąć?
Wygląda mi to na dmuchniętą uszczelkę...

slm8 - 15-09-2011, 11:17

Przewody są miękkie. Jaką uszczelkę? chodzi ci o uszczelkę pod głowicą?
Andrew - 15-09-2011, 11:20

Tak o uszczelkę pod głowicą.
A przed wymianą pompy wodnej nic się nie działo?

slm8 - 15-09-2011, 14:45

Przed wymianą było to samo ale wtedy to w pompie wodnej puścił simering i łożysko było już zużyte. A może to uszczelka pod pompą wodną? uszczelkę dorabiałem z brystolu (szarego) i dałem też silikon. Po czym rozpoznać popsutą uszczelkę? Jedno jest pewne układ ciągle się zapowietrza tylko gdzie, może ktoś ma schemat układu chłodniczego?
Andrew - 15-09-2011, 14:48

Który rok Twojego gala? To będzie niestety wg mnie uszczelka pod głowicą :roll:
slm8 - 15-09-2011, 15:31

w dowodzie jest 1997 ale to chyba data pierwszej rejestracji, galant sprowadzony z niemiec.
Wszyc - 15-09-2011, 15:54

Andrew ma takie przypuszczenia gdyż jest to najbardziej popularna usterka silników 4D68T przeważnie pierwsze co się dzieje zawsze to wywala uszczelkę pod głowicą albo nawet samą głowice stąd jego podejrzenia ja też raczej na to bym stawiał....

Jest rdzawy nalot pod korkiem chłodnicy i w koło niego w wodzie występuje rdzawy nalot, lub nawet plamy w odcieniu kawy z mlekiem? (chodź ich brak jeszcze nie wyklucza że to nie uszczelka wszystko zależy od wielkości przedmuchu )

slm8 - 15-09-2011, 16:54

Rdzawy nalot jest w zbiorniczku wyrównawczym i przy korku do chłodnicy :(

zdjęcie zbiorniczka
zdjęcie chłodnicy

jacek11 - 15-09-2011, 17:01

slm8 napisał/a:
wywala głowice zrywając gwint w bloku mocujący śruby?

nie wywala głowicy,tylko ciśnienie wydmucha uszczelkę pod głowicą :wink:
jest też możliwe pęknięcie głowicy :roll:

slm8 - 15-09-2011, 17:08

Ile mniej więcej może kosztować naprawa u mechanika?
Andrew - 15-09-2011, 20:35

Zależy co będziesz robił. Sama robota do 300 zł powinna wyjść. Uszczelka deko ponad 100 zł. Sprawdzenie głowicy 100 zł. Szpilki też lepiej zmienić, też lekko ponad 100 zł, w sumie zbierze się ponad 500 zł... Przy założeniu, że głowica cała.
mitsuarka - 16-09-2011, 10:32

Jedną z przyczyn przedmuchu uszczelki w 4D68 jest zapchana przez sadzę strumienica(katalizator)-przyczyna to najczęściej jakość tankowanego paliwa.
Wymieniałem uszczelkę sam koszt oczywiście niższy bo odchodzi robocizna mechanika.
Można obniżyć koszty np.nie wymieniać śrub na nowe tylko wyczyścić gwint obecnych i podłożyć twarde podkładki.Głowicę splanowałem w zwykłym warsztacie ślusarskim - koszt 35zł. Miałem wcześniej niemiłe przejścia z innymi głowicami w zakładach specjalizujących się w naprawie głowic.Szczelność głowicy sprawdziłem sposobem "domowym".
W miejsce strumienicy wstawiłem rurę - faktycznie po wykręceniu w środku była zapchana sadzą.Koszt naprawy - uszczelka głowicy /100/,uszczelka kol.wydech./25/uszczelniacze zaworów/30/-w sumie ok.200zł.
Objawy opisane powyżej -głównie dmuchanie w zbiorniczek-wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Można jeszcze sprawdzić korek chłodnicy być może nie utrzymuje ciśnienia , ale objaw uszkodzenia korka byłby troszeczkę inny.

slm8 - 16-09-2011, 18:17

Dziś zauważyłem ze pod samochodem jest ślad po kapaniu wody z prawej strony gdzieś między nadkolem a tą małą chłodnicą od klimy. Korek od chłodnicy jest raczej dobry.W zbiorniczku wyrównawczym jest gumowy wąż nie jest on zbyt dobrze przymocowany do korka zbiorniczka, może ma to jakiś wpływ.
Jeśli przyczyną może nie być uszczelka to skąd by się wziął ten osad w zbiorniczku i woda w kolorze kawy przy korku od chłodnicy no i te dmuchanie w zbiorniczek

Andrew - 16-09-2011, 19:50

Może to kapanie, to płyn, który idzie przez przelew...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group