To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Różnice między amerykanem i europejczykiem

Motofreak - 15-09-2011, 15:07
Temat postu: Różnice między amerykanem i europejczykiem
Zastanawiam się nad kupnem tego samochodu http://moto.allegro.pl/mi...1815489541.html i tak sobie myśle czy były jakieś różnice między amerykanem a europejczykiem jeśli chodzi o kwestie techniczną?
Wszyc - 15-09-2011, 15:46

Samochód ma coś z przodem bo ma zderzak diamond edition razem z "nerkami" światła też w specyfikacji eu i jdm więc przód zmieniany wygarnij z bomby to właścicielowi i spytaj się czy to dlatego że bity czy dlatego ze wolał taką wersje od razu będzie wiedział z kim ma do czynienia i nie będzie owijał w bawełnę

- amerykańce tylko w automacie i z silnikiem 2,4 litra 4G64 ( prawie 90% części eksploatacyjnych wspólnych z 4G63) wychodziły w wersji SOHC i DOHC polifcie amerykańskim po 96 roku aż do 98 roku z garbem na masce jak eclipse 2 generacji ten taką widzę że ma hmmm może jednak były przed liftem też

- w środku niektóre posiadają przycisk do otwierania bramy garażowej taki patent amerykański po za tym amerykaniec nie ma głośników przednich w desce rozdzielczej tylko w drzwiach

- większe zderzaki z obrysówkami na tylnym zderzaku

- brak przeciwmgłowego w lampach i w zasadzie tyle

rafii88 - 15-09-2011, 17:09

Witam!!!
Niedawno padł mi silnik 2.0 16v w moim galu i przez pomyłkę kupiłem silnik z amerykańca i jest całkiem inny inaczej poprowadzoną ma wodę rozrząd inaczej położony jest i inny alternator inna jest pompa wspomagania.

Nie wiem jak jest z silnikiem 2.4 ale uważaj bo moze być ciężko z częściami.

Wszyc - 15-09-2011, 17:29

w amerykańcu jest tylko 2.4 litra -_- i nawet głowice z 4G63 DOHC możesz przeszczepić -_- ten sam blok na 101% więc pompa wody ta sama będzie bo nawet widzę że jest ta sama na zdjęciu alternator sobie można zamontować jaki się chce ( ale też widzę że jest taki sam jak u mnie w 4G63) byle by był na ten sam rodzaj paska pompa wspomagania ta sama jest bo maglownicą się nie różnią ale nawet zakładając już nawet że jest jednak inna to jak się mu popsuje może sobie pompe wspomagania nawet z diesla wrzucić nie ma znaczenia...

Woda jest trochę inaczej poprowadzona podobnie jak w 4G63 turbo ale jakie to ma znaczenie ? przewody gumowe są inne ale zawsze można coś dopasować ja np. mam górną rurę chłodnicy z jelcza i? pasuje mi idealnie bo mam trochę przerobiony układ chłodzenia a tak to guma jak guma -_-'
Pasek rozrządu może rzeczywiście mieć inną długość ale nie jest to raczej aż taki problem znaleźć ten pasek bo nie w jednym samochodzie ten silnik siedzi a pozostałe części rozrządu wspólne z 4G63 nie róbmy scen o problem z częściami części jest dużo

Motofreak - 15-09-2011, 19:41

Wszyc dzięki za info! Ten sam silnik był chyba też później montowany w EAxx? Zawieszeniowo jest to samo? Bo rekin amerykaniec ma chyba mcpherson'a?
Wszyc napisał/a:
amerykaniec nie ma głośników przednich w desce rozdzielczej

I tak robiłbym audio 3-drożne na przód :mrgreen:
Diamond Edition było tylko na europę?

Wszyc - 15-09-2011, 21:11

Diamond Edition był na europe i na japonie

Amerykaniec wychodził tylko w dwóch wersjach wizualnych wersja przed liftem i po liftcie
przed lift jest bodajże od 94 roku to 96 ( przed 94 nie było galantów E5 w USA )

Wersja przedliftowa (94-96)
http://cache2.artprintima...nt-es-sedan.jpg

Wersja poliftowa (96-98 czyli po zakończeniu produkcji 7generacji w europie i japonii)
http://www.theautochannel...ishi_galant.jpg


Amerykańce mają takie same zawieszenie jak te galanty u nas

W EA wersji amerykańskiej też był montowany ten sam silnik 2.4 litra ale nie myl tej jednostki z Europejskim GDI. GDI to zupełnie co innego.
Ten amerykaniec to to samo co w Eclipse 3g i paru innych autach mitsu już dokładnie nie pamiętam gdzie jeszcze siedział

co do audio: ale już przynajmniej masz ładne oryginalne maskowinice :) no chyba że te głośniki co chcesz nie wejdą bez przeróbek :)

Amerykańce mają lepsze blachy i nie są podatne na korozje tak jak europejskie gale i japońskie czemu jeszcze nie wiem ( i nie chodzi wcale o klimat mam znajomych za oceanem co mają te galanty i wiem jak u nich jest też mają kupę śniegu zimą i tony soli na drogach :P )

Motofreak - 16-09-2011, 07:48

Wszyc napisał/a:
Amerykańce mają lepsze blachy i nie są podatne na korozje tak jak europejskie gale i japońskie

właśnie przekonałeś mnie abym naprawdę poważniej przyjrzał się temu egzemplarzowi, ponieważ ma to być baza do dalszej "zabawy"
Skoro jest to ten sam blok co 4g63 to skrzynie też pewnie dałoby się podpasować od 2.0?

Wszyc - 16-09-2011, 14:48

Jak najbardziej skrzynia pasuje swapuję się dokładnie skrzynie od 2.0 do niego bo manuala do 2.4 nie było

To 2.4 to baaardzo dobry silnik baza do tuningu moim zdaniem

mixtura81 - 06-10-2011, 18:15

witam ja posiadam gala wersje USA 95r.2.4 wer.LS autoamt ful opcja skóra szyberdach itp. z twoich zdjęć troszke sie różni. a o częśći sie nie martw dzisiaj wymieniałem wachacz był od reki w sklepie cały remont silnika tez nie było problemu z zakupem a cenowo bardzo tanio w porównaniu z innymi samochodami. więc zakupuj limuzyna za małą kase.
petrol - 09-11-2011, 19:41

Cytat:
Jak najbardziej skrzynia pasuje swapuję się dokładnie skrzynie od 2.0 do niego bo manuala do 2.4 nie było


Czy jesteś pewien, że skrzynia automatyczna od europejczyka 2.0 będzie pasować do amerykańca 2.4 ?
Pytam, bo właśnie skończyła mi się skrzynia w 2.4 , a niechętnie pozbywałbym się tego auta bo jest wspaniałe. Skrzyń do silników 2.0 jest trochę w ofertach ale wolałbym kupić pewniaka, a nie potem rzeźbić :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group