To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Strzał w GDI 1,8

Bismarck - 18-09-2011, 17:34
Temat postu: Strzał w GDI 1,8
Odpaliłem autko jak co dzień bez zadnych problemów i jade sobie na 3 biegu około 30-40 km/h po przejechaniu około 3 km nagle strzał jak by ktoś w kabinie strzelił z papierowej torebki
aż się wystraszyłem zatrzymałem sie aby zobaczyc co sie stało podejzewałem rózne rzeczy ,opona, waż od klimy, lecz nic nie znalazłem wiec pojechałem dalej zgasiłem silnik.gdy wróciłem spowrotem odpaliłem autko i zamiast równej pracy silnika
nierównomierna praca aż drgania przechodza na bude obroty około 650-700 jak zwieksze troszeczke obroty wszystko ustaje do tego wystepuje jeszcze jeden problem mianowicie przy 7000 tys obrotów silnik zaczyna przerywać
i juz wyżej nie wchodzi na obroty

rysiul - 18-09-2011, 22:23

Przy 7200 obr/min jest odcięcie zapłonu :-)
Hugo - 19-09-2011, 12:15

Trzeba sprawdzić przepływomierz.
Bismarck - 19-09-2011, 21:38

przepływomierz ? hm nie zabardzo mi pasuje z prostego powodu nie odcina mocy mozna normalnie jechac przyspieszac itd tylko na wolnych obrotach trzesie w sobote sprawdze cewki ustawienie rozrzadu i cisnienie w cylindrach oraz wymienie swiece przypuszczam ze wina lezy po stronie zaplonu bo jak napisałem wczesniej strzał z torebki papierowej i jakos kojeze to z niespalonym paliwem w wydechu ale moze sie myle?
Przepływomierz sprawdze byc moze masz racje

Dudi84 - 16-08-2012, 11:42

Witam! Mam bardzo podobne objawy tzn. trzęsie silnikiem na wolnych obrotach i nie wiem gdzie leży przyczyna. Nie wyrzuca żadnych błędów, nie szarpie podczas jazdy, przyspiesza w miarę normalnie, jedynie na pierwszym i drugim biegu wydaje się nieco zamulony. Czy Tobie udało się rozwiązać problem?
plecho1 - 16-08-2012, 11:58

Kluczem do rozwiązania problemu w tych silnikach jest sprawdzenie błędów i podłączenie pod komputer w celu dokładnej diagnostyki. Można to zrobić samemu kupując kabel na alledrogo za około 40zł i program za kilkadziesiąt dolarów lub poszukać go w internecie i użyć w celach edukacyjnych.
Wszystko jest opisane w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

mateusz8230 - 17-08-2012, 00:05

to czego dotyczy błąd 48 i 58 ???? Bo juz temat założyłem i pare krotnie pytałem ale nikt chyba nie zna odpowiedzi:/
plecho1 - 17-08-2012, 07:04

Tutaj pomogą Ci ludzie, którzy mieli podobne problemy. Też próbowałem znaleźć jakieś informacje na temat Twoich problemów ale niestety, ani na forum ani w google nic na temat tych błędów nie znalazłem.
Jeśli nie masz, to kup kabel do diagnostyki i wrzuć logi na forum. Same błędy czasem niewiele mówią i mogą dotyczyć wielu problemów.

mateusz8230 - 17-08-2012, 09:11

wiem co oznaczają te błędy tzn jeden z nich to ,,nadmierna ilość powietrza zasysanego'' a drógi lampka wskaznika usterek'' ale nie wiem czego one dotyczą...?
Co ciekawe podczas odczytywania kodów kod ,,48'' pojawia się tylko na początku a ten 58 miga potem cały czas. Kody te pojawiają się tylko i wyłącznie na biegu jałowym i po adaptacji ecu.

plecho1 - 17-08-2012, 09:47

Ten informujący o nadmiernej ilości powietrza zasysanego może wskazywać na problem z przepływomierzem lub z połączeniem przepływomierza ze sterownikiem lub jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Na początek najlepiej by było podmienić przepływomierz.
Ten drugi błąd znalazłem ale odnosił się do silnika diesla.
Ale tak jak napisałem wcześniej, najlepiej auto sprawdzić Evoscanem.

mateusz8230 - 17-08-2012, 13:04

no wiem że najlepiej evoscanem:) ale nie da sie polaczyc z ecu.Sterowniki i kable wszystko sprawdzone i nic...jeśli nawet da się połaczyć to tylko i wylacznie na wylaczonym silniku.Jak włącze auto to automatycznie się resetuję.Plik config wziełem od Arena ale też nic nie dało...
Jak odłącze przepływkę to auto gaśnie i nierówno pracuje.Wymieniałem miesiąc temu ecu (ten obok nogi prawej pasażera) i nie dało to żadnych pozytywnych skutków,pozostaję jeszcze ten komp pod radiem? lub za silnikiem przed grodzią...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group