To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy?

Charlie - 20-09-2011, 19:17
Temat postu: [Cari 1.6] jak założyć pasek klinowy?
Tak jak w temacie, chcę założyć pasek klinowy do Cari gdyż mój obecny mi zerwała pompa klimy i teraz chciałbym ją ominąć.

1. Czy mogę założyć pasek krótszy omijając A/C i korzystając z tego samego napinacza?
2. Jak to ogólnie zrobić samemu? Czy dam radę mając podstawowe narzędzia ew. lewarek? Jestem za granicą i nie chcę płacić kroci za mechanika.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź...

robertdg - 20-09-2011, 21:03

Dasz rade bez kanału, trzeba napinacz skrecic do minimum a nastepnie sznurkiem opasac od walu przez pompe wspomagania, bedziesz znal zblizony obwód i na jego podstawie bedziesz wiedzial jaki pasek dobrac, wazne jest to ze musisz bezposrednio z kola zamachowego puscic pasek do pompy wspomagania i rokla dokrecac aby pasek byl naciagniety - w oryginale bez pompy klimatyzacji rolka jest calkowicie inne, Tutaj masz rolke gladka a bez AC rolka jest wielorowkowa, ale dasz rade to wykonac tak jak Ci opisalem
Charlie - 20-09-2011, 23:29

Ok, to spróbuje to tak w ciemno zrobić. Ale pasek raczej powinien być takiej dlugości jak do wersji bez klimy?
robertdg - 21-09-2011, 07:27

Wydaje mi się, że nawet deko krótszy, ze względu na to, że w wersji bez AC pasek inaczej pracuje na rolce i ma większy zakres regulacji.
Charlie - 21-09-2011, 12:38

To co byście mi zasugerowali zrobić? A może wyjąź pompę klimy i spróbować zobaczyć, czemu się nie obraca i naprawić ją a potem normalny pasek założyć
?

Udało mi się założyć pończochę na 2 koła więc pompa wspomagania działa (co prawda w miejscu nie, ale juz przy małej prędkości jest normalnie ;P )

No ale na poważnie, to jak wyjąć pompę klimy? chciałem ja wyjąć, żeby spróbować ją otworzyć i zobaczyć łożysko itd., tyle, że po jej odkręceniu nie ma miejsca, żeby ja górą wyciągnąć i teraz pytanie - czy muszę jeszcze dodatkowo wyciągnąć pompę wspomagania? Próbowalem, ale nie znalazłem wszystkich śrub mocujących ją do silnika...

robertdg - 21-09-2011, 17:47

Za bardzo kombinujesz, sądziłem, że chcesz jakieś doraźne rozwiązanie, natomiast wchodzisz na głeboką wode, kompresor klimy masz zatarty więc ratuje go jedynie regeneracja, jeżeli to możliwe, no chyba, że chcesz go wymienić na jakiś kupiony ze szrotu, natommiast jeżeli chcesz go wyciągnąc góra, to musisz rozebrać cała łape regulatora i zdemontowac pompe wspomagania.
Charlie - 21-09-2011, 19:29

Jaka jest szansa na regenerację pompy? Jest mi to z grubsza obojętne jakiego rozwiązania użyje, mam auto z którym nie pojadę do mechanika a nie potrzebuję go na codzień więc mogę pokombinować...
remi - 21-09-2011, 21:10

kolego nie wiem dlaczego nie możesz wyciągnąć pompy klimy, ja sam montowałem tą pompę i poszło bez problemu. Może dlatego, że jeszcze nie miałem wentylatora klimy. Jak chcesz już coś odkręcać to zacznij od niego, odepnij kostkę zasilającą, jakieś dwie śruby które trzymają wentylator, potem podnosisz wentylator i pompa powinna wyjść. Jeśli chodzi o założenie paska od wersji bez klimy to problemem może być rolka napinająca, nie wiem czy pasek nie będzie się z niej ześlizgiwał. Jednak jeśli byś zakładał taki pasek to pamiętaj, że teraz on będzie z innej strony na napinaczu i napinacz pracuje odwrotnie czyli:
1. pasek do klimy: rolkę napinającą przesuwasz w stronę chłodnicy - pasek luzujesz
2. pasek bez klimy: rolkę napinającą przeszywasz w stronę chłodnicy - pasek naciągasz.
Powodzenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group