| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI
 
 vova - 23-09-2011, 22:58
 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI
 Witam
 
 W autku mam silnik B4184SM   1834cm  GDI benzyna.
 Na forum ciężko znaleźć konkretnych informacji.
 Ten problem jak widzę maja wszyscy użytkownicy
 czyli czyszczenie przepustnicy.
 Może się powtarzam więc proszę o liki do odniesienia
 falujące obroty w silniku GDI 1,8.
 Wskazujące na procedury przy czyszczeniu przepustnicy,
 nauczeniu silnika ponownych obrotów itp.
 Liczę , że ktoś zetknął się już z problemem więc będzie łatwiej.
 gumibersik - 24-09-2011, 00:16
 
 Czyszczenie przepustnicy: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
 Generalnie z tego co wiem to gdi uczy się obrotów również sam,  ale jeszcze jest coś takiego:    http://forum.mitsumaniaki...a+obrot%F3w+gdi
 
 Wystarczy troszkę dłużej poszperać na forum:)
 pozdrawiam:)
 rabbitold - 24-09-2011, 19:58
 
 Witajcie
 
 Mam ten sam problem.Czyściłem przepustnice,świece,uczyłem obrotów - bez zmian.
 Dziś odłączyłem czujnik temperatury cieczy silnika i o dziwo obroty ustabilizowały się tyle ,że na nieco wyższym poziomie ok.1000 obr/min.
 Czy przyczyną może być ten właśnie czujnik i czy da się go zmierzyć ?
 Drugie pytanie brzmi czy wie ktoś jak wyregulować obroty biegu jałowego na poziomie 850 obr/min ?
 mlun - 25-09-2011, 10:42
 
 Nigdy nie będziesz miał na 850, tylko 750/650(w zależności od składu mieszanki). A przyczyn obrotów może być wiele. Może to być zawalony sadzą kolektor,egr i inne, może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum).
 fenix872 - 25-09-2011, 10:51
 
 
  	  | mlun napisał/a: |  	  | może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum). | 
 
 A TUTAJ masz to całkiem fajnie opisane
 rabbitold - 25-09-2011, 20:01
 
 Dziękuje za wskazówki.
 Orientujesz się gdzie i czy wogóle ten rocznik ma zawór egr ,bo nigdzie nie mogę się go dopatrzeć ?
 Na początek jednak wypnę czujnik temperatury cieczy silnika i obciążę rezystorem ok 300 om
 jeśli jest uszkodzony to wg.wszelkich prawideł obroty powinny się ustabilizować.
 rinek - 03-10-2011, 09:47
 
 witam, już gdzieś pisałem o tym.
 u mnie pomogło wykręcenie i wkręcenie śrubki na regulatorze ciśnienia pompy WC i tak kilka razy a potem ustawienie w odpowiedniej pozycji przy pomocy evoscana albo voltomierza
   rabbitold - 03-10-2011, 15:53
 
 Chętnie sprawdze tylko gdzie ta sruba ?
 bczyzowski - 04-10-2011, 20:18
 
 Mam podobny problem z moją Cari. To samo spadające obroty i przygasanie. Gdy dodam gazu nie ma problemu ale po odpuszczeniu jest duże prawdopodobieństwo zgaśnięcia silnika. Z moich obserwacji gdy silnik jest całkowicie zimny jest ok, gdy się rozgrzeje pojawia się problem. Gdy odłączę ten czujnik za filtrem powietrza obroty są ok gdy podłącze z powrotem(na włączonym silniku) to potrafi momentalnie zgasnąć. Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało.
 volve - 04-10-2011, 20:23
 
 
  	  | bczyzowski napisał/a: |  	  | Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało. | 
 
 Kolektor, ale jak z przepustnicą ? Czyszczona ? Po czyszczeniu nauka obrotów była ?
 bczyzowski - 04-10-2011, 20:27
 
 Przepustnica nie była czyszczona, ale jest wątpliwe żeby była to przyczyna. Podejrzewam że problem jest z tym czujnikiem który jest za filtrem powietrza. Przy włączonym silniku stukałem w to miejsce i obroty momentalnie się zmieniały.
 volve - 04-10-2011, 20:34
 
 Za filtrem powietrza ? Mówisz o przepływomierzu ?
 bczyzowski - 04-10-2011, 20:37
 
 Wiesz trudno mi teraz powiedzieć bo nie pamiętam dokładnie gdzie to było, jak jest filtr powietrza i jest przegub to może z jakieś 20cm dalej jest taka plastikowa kostka od której odchodzą chyba 4 kabelki i tam jest ten czujnik.
 volve - 04-10-2011, 20:44
 
 Na 4 zdjęci masz przepływomierz: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
 
 Jeśli to on, to odłączenie go wcale nie znaczy, że przepływomierz jest walnięty. Tutaj wkleję wypowiedź forumowicza aren195612:
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Nie ty pierwszy zauważyłeś że przy falujących obrotach po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik chodzi stabilniej, co nie znaczy że przepływomierz się zepsuł. ECU ilości powietrza wtedy nie mierzy, bo nie ma czym , dawkę paliwa określa z położenia TPS, pracuje niby stabilniej. Jak chcesz, wymieniaj, jak nie ma błędu 12,13 i 25 to moim zdaniem nie ma powodu. | 
 
 Ogólnie zacznij od czyszczenia przepustnicy i nauki obrotów. Jak nie pomoże, to trzeba szukać dalej.
 bczyzowski - 04-10-2011, 20:46
 
 W najbliższym czasie wybieram się ponownie do mechanika, niech szuka dalej
   
 |  | 
 |  |