To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI

vova - 23-09-2011, 23:58
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] falujące obroty silnik B4184SM 1,8 GDI
Witam

W autku mam silnik B4184SM 1834cm GDI benzyna.
Na forum ciężko znaleźć konkretnych informacji.
Ten problem jak widzę maja wszyscy użytkownicy
czyli czyszczenie przepustnicy.
Może się powtarzam więc proszę o liki do odniesienia
falujące obroty w silniku GDI 1,8.
Wskazujące na procedury przy czyszczeniu przepustnicy,
nauczeniu silnika ponownych obrotów itp.
Liczę , że ktoś zetknął się już z problemem więc będzie łatwiej.

gumibersik - 24-09-2011, 01:16

Czyszczenie przepustnicy: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
Generalnie z tego co wiem to gdi uczy się obrotów również sam, ale jeszcze jest coś takiego: http://forum.mitsumaniaki...a+obrot%F3w+gdi

Wystarczy troszkę dłużej poszperać na forum:)
pozdrawiam:)

rabbitold - 24-09-2011, 20:58

Witajcie

Mam ten sam problem.Czyściłem przepustnice,świece,uczyłem obrotów - bez zmian.
Dziś odłączyłem czujnik temperatury cieczy silnika i o dziwo obroty ustabilizowały się tyle ,że na nieco wyższym poziomie ok.1000 obr/min.
Czy przyczyną może być ten właśnie czujnik i czy da się go zmierzyć ?
Drugie pytanie brzmi czy wie ktoś jak wyregulować obroty biegu jałowego na poziomie 850 obr/min ?

mlun - 25-09-2011, 11:42

Nigdy nie będziesz miał na 850, tylko 750/650(w zależności od składu mieszanki). A przyczyn obrotów może być wiele. Może to być zawalony sadzą kolektor,egr i inne, może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum).
fenix872 - 25-09-2011, 11:51

mlun napisał/a:
może niedomagać pompa(pobawić się na początek regulatorem, jest o tym na forum).


A TUTAJ masz to całkiem fajnie opisane

rabbitold - 25-09-2011, 21:01

Dziękuje za wskazówki.
Orientujesz się gdzie i czy wogóle ten rocznik ma zawór egr ,bo nigdzie nie mogę się go dopatrzeć ?
Na początek jednak wypnę czujnik temperatury cieczy silnika i obciążę rezystorem ok 300 om
jeśli jest uszkodzony to wg.wszelkich prawideł obroty powinny się ustabilizować.

rinek - 03-10-2011, 10:47

witam, już gdzieś pisałem o tym.
u mnie pomogło wykręcenie i wkręcenie śrubki na regulatorze ciśnienia pompy WC i tak kilka razy a potem ustawienie w odpowiedniej pozycji przy pomocy evoscana albo voltomierza :)

rabbitold - 03-10-2011, 16:53

Chętnie sprawdze tylko gdzie ta sruba ?
bczyzowski - 04-10-2011, 21:18

Mam podobny problem z moją Cari. To samo spadające obroty i przygasanie. Gdy dodam gazu nie ma problemu ale po odpuszczeniu jest duże prawdopodobieństwo zgaśnięcia silnika. Z moich obserwacji gdy silnik jest całkowicie zimny jest ok, gdy się rozgrzeje pojawia się problem. Gdy odłączę ten czujnik za filtrem powietrza obroty są ok gdy podłącze z powrotem(na włączonym silniku) to potrafi momentalnie zgasnąć. Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało.
volve - 04-10-2011, 21:23

bczyzowski napisał/a:
Byłem u mechanika wyczyścił kolektor bo podobno był cały w sadzy ale to problemu nie rozwiązało.


Kolektor, ale jak z przepustnicą ? Czyszczona ? Po czyszczeniu nauka obrotów była ?

bczyzowski - 04-10-2011, 21:27

Przepustnica nie była czyszczona, ale jest wątpliwe żeby była to przyczyna. Podejrzewam że problem jest z tym czujnikiem który jest za filtrem powietrza. Przy włączonym silniku stukałem w to miejsce i obroty momentalnie się zmieniały.
volve - 04-10-2011, 21:34

Za filtrem powietrza ? Mówisz o przepływomierzu ?
bczyzowski - 04-10-2011, 21:37

Wiesz trudno mi teraz powiedzieć bo nie pamiętam dokładnie gdzie to było, jak jest filtr powietrza i jest przegub to może z jakieś 20cm dalej jest taka plastikowa kostka od której odchodzą chyba 4 kabelki i tam jest ten czujnik.
volve - 04-10-2011, 21:44

Na 4 zdjęci masz przepływomierz: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Jeśli to on, to odłączenie go wcale nie znaczy, że przepływomierz jest walnięty. Tutaj wkleję wypowiedź forumowicza aren195612:

Cytat:
Nie ty pierwszy zauważyłeś że przy falujących obrotach po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik chodzi stabilniej, co nie znaczy że przepływomierz się zepsuł. ECU ilości powietrza wtedy nie mierzy, bo nie ma czym , dawkę paliwa określa z położenia TPS, pracuje niby stabilniej. Jak chcesz, wymieniaj, jak nie ma błędu 12,13 i 25 to moim zdaniem nie ma powodu.


Ogólnie zacznij od czyszczenia przepustnicy i nauki obrotów. Jak nie pomoże, to trzeba szukać dalej.

bczyzowski - 04-10-2011, 21:46

W najbliższym czasie wybieram się ponownie do mechanika, niech szuka dalej :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group