[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] Olej do skrzyni CVT
george2 - 25-09-2011, 13:54 Temat postu: [CY3A 1.8] Olej do skrzyni CVT Witam
Wymiana oleju w skrzyni jest zalecana po 100 tyś kilometrów i nie jest to tania operacja, oczywiście w ASO.Olej to Dia Queen CVTF-F1.Ilość do wymiany przy metodzie statycznej to 6-7 litrów koszt z wymianą circa 900 zł.Przy tym typie wymiany zostaje trochę starego oleju,który miesza się z nowym i według mnie nie jest to prawidłowa wymiana. Drugim sposobem jest wymiana dynamiczna.Potrzeba do tej wymiany 12-13 Litrów oleju.W skrócie nalewa się najpierw olej jak przy wymianie statycznej a póżniej przy pracującym silniku dolewa się resztę, usuwając stary olej z konwertera skrzyni.Koszt litra oleju to około 100 zł. Koszt wymiany z olejem tą metodą to około 1500zł. Nie wliczając w to wymiany filtra oleju z uszczelką(tutaj są podzielone opinie co do potrzeby wymiany) Symbol tego filtra to 2824A007(Lancer 1.8l,2l,2.4 l).
Na szczęście mamy alternatywę:
1 Olej Nissan CVT NS-2( Tutaj cena niestety też będzie oscylowała wokół 100zł.)
2 Olej Elfmatic CVT (Cena litrowego opakowania 50-60 zł)
3.Olej Ravenol ATF NS2/J1 Fluid ( 35-40 zł za litr)
Trzy pierwsze oleje są stosowane przez Mitsubishi, Nissana,Renault jako oleje serwisowe do skrzyń CVT ,a są to te same skrzynie produkowane przez firmę Jatco. Producent Ravenolu też w karcie produktu podaje że spełnia on normy Nissana, Mitsubishi,Peugota,Citroena jeśli chodzi o zastosowanie w skrzyniach CVT JF 011E i JF 010E.
Wybór oczywiście będzie sprawą indywidualną gdzie zrobić wymianę,jaką metodą i przy użyciu
jakiego oleju.
Zapraszam do dyskusji wszystkich zainteresowanych i pozdrawiam
el_diablo - 30-09-2011, 09:56
Ja pewnie zdam się na ASO i jego standard, żeby zmniejszyć ryzyko wykręcania się serwisu od odpowiedzialności w razie jakichś problemów ze skrzynią. Ale do wymiany jescze troche mi zostało czasu (zalecenie jest co 100 tys. lub 5 lat ?).
Jaki masz przebieg i czy miałeś jakiekolwiek problemy ze skrzynią?
jaceksu79 - 30-09-2011, 10:17
george2, jak tak dużo wiesz to o czym można z Tobą dyskutować? Chyba, że może chcesz zabłysnąć
Moje zdanie jest takie - wymiana w serwisie . END.
george2 - 01-10-2011, 09:46
To co wiem zawdzięczam wielu godzinom w internecie i różnym mądrym ludziom.Temat jest po to żeby pomóc kolegom którzy nie chcą żeby za duże pieniądze otrzymywać to co można za mniejsze. Jakość usług jest jaka jest (czytaj kiepska). Autoryzowany serwis nie wie jaki olej nalać do tej skrzyni.Nie wie że wymiana oleju poprzez normalne spuszczenie to tak jak wymiana połowy oleju z silnika przy przeglądzie.Ta skrzynia jest nie serwisowalna w ASO. Naprawa jej polega na jej wymianie. Koszt to kilkanaście tysięcy zł. Ciekawy jestem czy wszystkie autoryzowane ASO mają sprzęt i potrafią sprawdzić w jakim stanie jest olej w naszych skrzyniach.(można to zrobić elektronicznie) .Jest trochę Lancerów z CVT sprowadzonych z USA i wreszcie tych krajowych i chyba warto rozgryżć temat gdzie fachowo i za rozsądne pieniądze można sewisować nasze sprzęty.
apikus - 01-10-2011, 09:55
el_diablo napisał/a: | żeby zmniejszyć ryzyko wykręcania się serwisu od odpowiedzialności w razie jakichś problemów ze skrzynią. |
Po 100 000 km? To juz po gwarancji, więc serwis się wykręci.
jaceksu79 - 01-10-2011, 10:50
Ja osobiście aby móc "się wykręcić" w razie czegoś robiłem nagranie pracy skrzyni przed wymianą i po wymianie oleju. To tak aby ktoś mi nie zarzucił, że po wymianie skrzynia zaczęła gorzej pracować - byli tacy cwaniacy co przyjeżdżali do serwisu z padniętą skrzynią(wymiana oleju jeszcze mogła pogorszyć jej pracę o czym byli informowani pisemnie na zleceniu) biegów na wymianę oleju potem żeby powiedzieć, że serwis temu zawinił. To z cyklu "z życia wzięte". Każde mądre ASO tak zrobi...
|
|
|