LPG - Demontaż gazu + pytania
TommiCrazy - 22-11-2006, 23:38 Temat postu: Demontaż gazu + pytania 1.czy demontaż instalacji ma odbyć się z potwierdzeniem jakimiś dokumentami z warsztatu samochodowego?
2.chce wyrobić nowy dowód , czy w takim razie muszę robić pełne badanie techniczne (już bez instalacji)przed zmiana tego dokumentu?
3.jak długo teraz czeka się na nowy dowód, pytam bo nie wiem czy starczy mi czasu na urlopie.
Anonymous - 23-11-2006, 09:13
TommiCrazy napisał/a: | 2.chce wyrobić nowy dowód , czy w takim razie muszę robić pełne badanie techniczne (już bez instalacji)przed zmiana tego dokumentu?
3.jak długo teraz czeka się na nowy dowód, pytam bo nie wiem czy starczy mi czasu na urlopie. |
2. wydaje mi sie ze tak
3. jak kupowalem auto to od reki dostalem tymczasowy i miesiac na wyrobienie nowego
stanik - 23-11-2006, 10:02
w przypadku dowodu rejestracyjnego procedura jest identyczna jak przy nowym aucie. Ja niedawno wymieniałem, bo nie miałem już miejsca na wbicie pieczątek. Poszedłem, wypełniłem odpowiedni druczek, podłożyłem papierek ze Stacji Diagnostycznej. Pani wydrukowała mi dowód tymczasowy, stary zabrała i po około 2 tygodniach odebrałem nowy dowód rejestracyjny(w przepisach chyba jest że okres od wydania tymczasowego do wydania nowego dowodu "twardego" może trwać do miesiąca).
Co do badań to wydaje mi się, że będziesz musiał zrobić, albowiem, ponieważ w przeciwnym wypadku ponownie wbiją Ci instalacje gazową do dowodu. Także tutaj dodatkowy koszt badania technicznego (zresztą nie wiem, czy jakbyś chciał wymienić sobie dowód ot tak po prostu to czy też nie musiałbyś przestawić aktualnego badania technicznego. Ja z racji skończenia się miejsca na badania techniczne musiałem takie badanie na oddzielnej kartce przedstawić).
Pozdrawiam
TommiCrazy - 24-11-2006, 09:46
małe zmiany a już jaka różnica, założyłem wreszcie oryginalny dolot, cały układ kompensujący powietrze, oraz ramie łapiące powietrze z otworów z okolicy lamp...silnik zaczoł pracować równo, na wysokich obrotach mniej rzęzi i jeździ dużo bardziej elastycznie........prawie jakbym wsadził jakiś nowy silnik. początek zmian a już efekty widać.
stanik - 24-11-2006, 12:43
to na pewno, ja u siebie widzę różnicę, jak tylko przełączę na benzynę. Nie jest to duża różnica, być może dla osoby jadącej tym autem pierwszy raz niezauważalna, ale ja znając bardzo dokładnie swoje autko tą różnicę widzę/czuję. Ale na razie wygrywa ekonomia...
romek555 - 25-11-2006, 20:49
co do zmian konstukcyjnych (zmiana zasilania z dwóch paliw na jedno), to powinieneś wykonać badanie techniczne dotyczące zmiany czyli instalacji zasilania, ale czasami warto się upewnić zarówno w wydziale komunikacji jak i na stacji diagnostycznej - co kraj to obyczaj
jeśli chodzi o różnicę pomiędzy jazdą na LPG i Pb, to ja też odczuwam, tyle tylko, że inaczej niż większość: jak muszę pokulać na Pb to zawsze z niesmakiem, jazda na wyższych obrotach i zwsze z mocniej wciskanym gazem, a efekt gorszy niż na LPG. Na LPG mogę spokojnie zamulić do 40km/h na piątce i nawet nie szarpnie. Na PB redukuję zawsze o jeden w dół, na LPG jeśli muszę zredukować to dopiero o dwa biegi, ale nie ma nic za darmo - LPG spala o 40% więcej niż Pb.
Bartek - 25-11-2006, 21:21
stanik napisał/a: | ja u siebie widzę różnicę, jak tylko przełączę na benzynę. Nie jest to duża różnica, |
Nie jest duża, bo przełączając z gazu na benzynę nie wyjmujesz miksera z dolotu..... czyli na benzynie jest dalej słaby..... Wyjmij mikser, a przekonasz się, że auto bez gazu jeździ zdecydowanie lepiej.... (przy mnie na hamowni Maciek Grabowski robił pomiary fiata coupe..... 140 KM w serii..... 95 KM na gazie, 101 KM na benzynie...... a po wydłubaniu miksera.......135 KM na benzynie. Różnicę 34 KM czuć niesamowicie.....
romek555 - 26-11-2006, 17:25
Bartek ma rację. Jeździmy i nie czujemy różnicy lub czujemy ją nieznacznie, ale prawda wychodzi na hamowni. Tutaj kłania się hamownia podwoziowa, która pokazuje ile mocy idzie na koła - dwa różne auta i taka sama moc silników, a na kołach niespodzianka. Rozmawiałem kiedyś z jednym gaziarzem, który opowiadał mi o tłumieniu miksera - jakiś 3 litrowy V6 z japońskiego auta, moc ok. 200KM i strata po założeniu mikserów na benzynie to ok. 40KM - prawda jest okrótna, 20% w plecy.
Kiedyś testowałem swojego lanca podczas jazy z TMOlogerem i doznałem szoku. Wszyscy pisali, że u nich przepływ powietrza dochodzi do 1600Hz, a u mnie nie osiągnął 1000Hz.
Poszukam sobie blosa
TommiCrazy - 30-11-2006, 16:49
dowod rejestracyjny juz mam bez gazu, auto coraz lepiej sie sprawuje.
blosa bede mial do sprzedania
mam wykres potwierdzajacy ze na blosie na hamowni mialem wiecej na gazie niz na benzynie.
niedlugo musze jechac sprawdzic ile mam bez instalacji.
czy tymczasowo do silnika 4g63 sohc mozna zalozyc skrzynie od eclipsa fwd turbo?
|
|
|