To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

mocuk - 30-09-2011, 20:29
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojego autka. Rano jak wstaję odpalam go momentalnie, ale jak pojeżdżę i silnik jest ciepły to coraz gorzej go odpalić. Ostatnio musiałem czekać aż silnik schłodzi się do około 1/8 przedziałki i wtedy w miarę odpalił. Dodam że wymieniłem wszystkie świece i nic nie pomogło :( Proszę o szybką wskazówkę co to może być bo jutro planuję pojechać do jakiego mechanika i chciałbym wiedzieć mniej więcej co to może być. Z góry dziękuję

kamir - 30-09-2011, 21:04

mocuk, Nie wiem jak jest w dieslach ale Tata w silniku Renault ( benzynowym ) miał to samo. Wymieniona została kopułka i wszystko wróciło do normy. Jeżeli u Ciebie też jest kopułka to warto ją sprawdzić
mocuk - 30-09-2011, 21:09

oj nie wiem czy jest ale to już jakiś punkt odniesienia, bo mam nadzieje że nie jest to rozrusznik do wymiany (skoro na zimnym pali) albo pompa paliwa
kamir - 30-09-2011, 21:10

Jeżeli jest tam kopułka to ja bym ją obstawiał... Szczególnie, że masz silnik Renault :D
marcindy - 30-09-2011, 21:16

Kopułka rozdzielacza w dieslu? Niby świece są, ale żarowe :roll:

Na początek sprawdź rozrusznik.
Nie mam pojęcia jak w DID wygląda układ wtryskowy, ale w tradycyjnych dieslach niepalenie na ciepłym silniku powodują też lejące wtryski.

kamir - 30-09-2011, 21:20

Kamir napisał/a:
mocuk, Nie wiem jak jest w dieslach


Więc proszę się nie naśmiewać ;)

mocuk - 30-09-2011, 21:20

sprawdziłem i Carismy mają kopułkę aparatu zapłonowego, o i nie takie drogie około 70 zł tyle że nie wiem czy konkretnie do mojego typu silnika, dobrze by było gdyby faktycznie to to było :D
drtymf - 01-10-2011, 08:43

W dieslach aparat zapłonowy? Oj oj panooooowie - przecież diesle nie mają układu zapłonowego ( takiego jak w benzyniakach).
Wymiana świec żarowych nie ma tu znaczenia bo one załączają się kiedy silnik jest zimny i ogrzewają powietrze wpadające do cylindra.

Ja bym najpierw podjechał na sprawdzenie na komputerze czy nie ma żadnych błędów ECU - winą może być któryś czujnik przez co ECU dostaje złe parametry pracy i źle dobiera dawki i czasy wtrysków.

Drugim krokiem jeśli to nic nie pokaże wydaje mi się sprawdzenie kompresji na cylindrach i układu wtryskowego pod kątem ciśnienia na magistrali CR i sprawności wtrysków.

Cytat:
Nie mam pojęcia jak w DID wygląda układ wtryskowy, ale w tradycyjnych dieslach niepalenie na ciepłym silniku powodują też lejące wtryski.


układ wtryskowy jest w miarę podobny do tradycyjnych diesli tyle że zamiast układu pompa niskiego ciśnienia - pompa wtryskowa- wtryskiwacze masz układ pompa NC- pompa WC - magistrala common-rail ( wysokociśnieniowa) i dopiero wtryskiwacze.

mocuk - 01-10-2011, 15:06

w poniedziałek daję auto na komputer to się może dowiem co jest nie tak
pawelsonx - 01-10-2011, 23:28

drtymf napisał/a:

układ wtryskowy jest w miarę podobny do tradycyjnych diesli tyle że zamiast układu pompa niskiego ciśnienia - pompa wtryskowa- wtryskiwacze masz układ pompa NC- pompa WC - magistrala common-rail ( wysokociśnieniowa) i dopiero wtryskiwacze.

Tradycyjne diesle maja wtrysk pośredni i wtrysk następuje kiedy cisnienie osiągnie wartosc otwarcia wtrysku.

DID jest szyna CR a wtryski sterowane są elektronicznie i zamiast jednej dawki wtrysku jest 3 (lub w nowszych kilka)
Cisnienie robocze jest kilkukrotnie wyzsze niż w tradycyjnych dieslach

drtymf - 02-10-2011, 21:39

pawelsonx, z tym wtryskiem pośrednim to nie do końca tak że wszystkie stare silniki diesla maja pośredni a tylko nowe CR mają bezpośredni.Wiele starych konstrukcji diesli ma wtrysk bezpośredni(o ile mi wiadomo to pierwsze konstrukcje silnika diesla były konstrukcjami z dostarczeniem paliwa w odpowiednim momencie do komory spalania - czyli bezpośrednio) a dopiero potem ze względu na trwałość wtryskiwaczy zaczęto stosować wtrysk pośredni.
Hugo - 03-10-2011, 22:20

marcindy napisał/a:
Na początek sprawdź rozrusznik.
Niech lepiej kolega napisze jak objawia się problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku. Rozrusznik nie ma siły zakręcić czy co?
mocuk - 04-10-2011, 19:59

rozrusznik kręci ale nie chce zapalić. czasami po 2 dłuższych prubach w końcu odpali a raz było tak ż musiałem czekać aż silnik się schłodzi i wtedy odpalił od razu. Fakt nawet na zimnym może to nie jest na dotyk ale tak z 2 sekundy i zapalony. Zostawiłem auto u mechanika i zobaczymy co powie. Na kompie powiedział że wyszły dwa problemy jakaś sonda i zawór na turbosprężarca czy coś takiego (ale wg niego oba nie mają wpływu na rozruch - a wiecie o co może chodzić z tą sondą i zaworem? (zawór to mówił że wystarczy przeczyścić bo mógł się zatrzeć, chyba tego słowa użył i że jeden błąd może wynikać z drugiego)). Mówił że może któryś z wtryskiwaczy jest przytkany lub coś z nim nie tak i od tego sprawdzanie zacznie.
Jeszcze dodam że na ciepłym i na zimnym silniku wszystko dzieje się tak samo, jest tylko jedna jedyna ale wielka różnica ciężko go zapalić.

prosty81 - 04-10-2011, 21:42

mocuk, bardzo prawdopodobne jest to pompa wtryskowa. Jak Ci nie będzie mógł zapalić na ciepłym silniku weź butelkę z zimną woda i zalej pompę wtryskową - musisz ją po prostu schłodzić. Jeśli pomoże to już będziesz wiedział co jest przyczyna nieodpalania na ciepłym....
Hugo - 04-10-2011, 21:45

mocuk napisał/a:
Mówił że może któryś z wtryskiwaczy jest przytkany lub coś z nim nie tak
Zaraz, zaraz. Przecież to silnik od renówki, a niedawno czytałem o typowej wadzie silników diesel'a w renault po 2000 roku, czyli o opiłkach metalu uszkadzających wtryskiwacze. Może to dobry trop...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group