Space Star Techniczne - [MSS ALL] Problem z przednimi reflektorami.
Bizi78 - 01-10-2011, 12:33 Temat postu: [MSS ALL] Problem z przednimi reflektorami. Witam.
Ostatnio zauważyłem, że część wewnętrzna reflektorów w moim MSS zaczęła się topić.
Dodam, że nie stosuję jakichś mocnych "wieś tuningowanych" żarówek (zwykłe tungsramy H4).
Czy ktoś miał taki problem u siebie?
Uploaded with ImageShack.us
PS
Dla mniej spostrzegawczych to ten wiszący czarny glut obok żarówki.
robertdg - 01-10-2011, 17:20
Nazbyt z boku żarówki aby można było podejrzewać, że to przez nią, chyba, że lampa w tym miejscu była klejona
Bizi78 - 01-10-2011, 21:56
Na 100% nie były klejone (na obu coś takiego wystąpiło) samochód kupiony od najbliższej rodziny.
robertdg - 01-10-2011, 22:29
Dziwne, nie powinno mieć to miejsca, tymbardziej, że odbyłsniki nie są robione z plastyków (ze wględu na to, że nie wytrzymałyby temperatury)
Bizi78 - 02-10-2011, 10:35
A może stojąc na wprost do padającego słońca, odbłyśniki skierowały silny strumień mocnego letniego słońca w to miejsce .
A tak z innej mańki, montował ktoś zamienniki lamp przednich bodajże firmy TYC (tylko takiej firmy znalazłem na necie).
Interesuje mnie czy pasują idealnie czy trzeba rzeźbić?
Pozdrawiam.
pablo eldiablo - 02-10-2011, 12:44
Bizi78 napisał/a: |
A tak z innej mańki, montował ktoś zamienniki lamp przednich bodajże firmy TYC (tylko takiej firmy znalazłem na necie).
Interesuje mnie czy pasują idealnie czy trzeba rzeźbić?
Pozdrawiam. |
Nie używałem, ale kiedyś stałem przed takim dylematem z powodu pękniętego klosza lampy. Wszyscy ludzie mający pojęcie na temat oświetlenia zdecydowanie odradzali zamienniki (najpopularniejsza chińszczyzna to właśnie TYC). Wszystko inne jest lepszym rozwiązaniem: naprawa oryginału jeśli jest możliwa albo wymiana na używany oryginał, kompleksowa regeneracja oryginału.
Hugo - 01-09-2015, 08:07
Sprawa dotyczy SS 1,6 16V z 2001 r.
Padł alternator, potrzebowałem na szybko nowy, więc kupiłem od Carismy I 1,6 16V (silnik 4G92, a w SS 4G18). Wszystko pasowało P&P (wtyczka, mocowanie itp.). Trochę inaczej jest odsadzony alternator, ale ogólnie OK.
Od tego momentu średnio co 2 tygodnie przepala się jedna żarówka H4, za chwilę druga. Jak tak dalej pójdzie to nie zarobię na żarówki. Co może być nie tak?
robertdg - 01-09-2015, 08:12
Zmierz napięcie ładowania, będzie za wysokie to żarówki będą się palić.
zet-em - 01-09-2015, 10:55
robertdg napisał/a: | Zmierz napięcie ładowania, będzie za wysokie to żarówki będą się palić. |
...i wygotuje Ci akumulator
Napięcie ładowania (mierzone na klemach akumulatora) powinno wynosić nie więcej niż 14,5 V
Hugo - 06-09-2015, 11:53
Zmierzyłem ładowanie i na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach bez świateł ładuje 14,33V, jak podniosłem obroty do ok. 3000 to ładowanie zaczęło rosnąć nieproporcjonalnie do prędkości obrotowej silnika tylko co kilka sekund podnosiło się o 0,1V aż doszło do 14,50V i gdybym dalej trzymał podniesione obroty to pewnie dalej by rosło. Po włączeniu świateł mijania ładowanie na wolnych obrotach to ok. 14V, po przygazowaniu znowu stopniowo rośnie.
Wyczyściłem wszystkie masy pomiędzy akumulatorem i silnikiem oraz między silnikiem i karoserią. Sprawdziłem dokręcenie kabla prądowego oraz wtyczki przy alternatorze. Bez zmian.
Alternator od Carismy ma moc 40-75A, a oryginalny ze Space Stara 70A.
W oryginalnym alternatorze po prostu podczas jazdy zniknęło ładowanie, kontrolka się nie zapaliła.
Warto go naprawić, co się mogło w nim zepsuć?
zet-em - 06-09-2015, 12:51
Ładowanie masz w porządku, winowajcy szukałbym w alternatorze a konkretnie w regulatorze napięcia.
To trudne do zdiagnozowania na postoju bo może w czasie dłuższej jazdy, przepuszczać okresowo dużo większe napięcie i wtedy pali Ci żarówki.
To jest coś takiego, jak na obrazku:
http://allegro.pl/regulat...5639217970.html
Raczej ciężko to dostać, spróbuj poszukać albo kup cały alternator z używki.
Pozdr:
Bizi78 - 06-09-2015, 15:44
zet-em napisał/a: | Raczej ciężko to dostać, spróbuj poszukać albo kup cały alternator z używki.
Pozdr: |
Bez przesady z tą dostępnością :
http://www.iparts.pl/czes...228-873470.html
http://www.arwit.pl/TDZam...=89784210&tab=1
Nawet na motoneo mają .
Hugo - 06-09-2015, 21:27
zet-em napisał/a: | kup cały alternator z używki | No właśnie ten w aucie padł, kupiłem inny i też od razu pada, więc co do używki to już średnio jestem przekonany. Gdyby to był japoński alternator to jego awaria byłaby przypadkiem, więc kupno używki nie byłoby zbytnim ryzykiem. Tutaj jest bosz, więc pewnie każdy za chwilę padnie.
W miarę potrafię posługiwać się lutownicą, czy dam radę sam wymienić ten regulator w starym alternatorze?
darcun4 - 06-09-2015, 21:49
Hugo napisał/a: | czy dam radę sam wymienić ten regulator w starym alternatorze? |
Tak. Tam nic nie trzeba lutować wymieniając regulator napięcia.
Hugo - 08-09-2015, 08:14
darcun4 napisał/a: | Tak. Tam nic nie trzeba lutować wymieniając regulator napięcia. | Super. Czy na 100% oba te regulatory pasują do alternatora ze SS 1,6 16V z 2001 r? Numer alternatora to MD357744 o mocy 90A (tak podaje dekoder VIN-u) http://www.auto-parts.spb...ZTN0lmp0lvRyftP jednak w aucie był zamontowany alternator o mocy 70A.
|
|
|