To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku?

Anonymous - 07-10-2011, 10:51
Temat postu: Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku?
Chciałbym się dowiedzieć jak działa tryb AUTO w klimatroniku. Chodzi mi dokładnie o ogrzewanie. A najbardziej zastanawia mnie to jak dam np temp. 30 st. C i tryb AUTO to wyświetlają się ikony klimatyzacji i ECO. Ale chyba klima się nie uruchamia? Nawiewy się dopasowują do temperatury, ale po co klima jak mam ustawiona tak wysoką temp? Czy lepiej jest używać trybu AUTO w zimie żeby utrzymać stałą temperature? Np wchodzę do auta i ustawiam 26 st. Czy lepiej recznie dać na 32 i regulować?
Anonymous - 07-10-2011, 14:09

Ja osobiście nie używam w zimie trybu auto.

Tryb auto ma za zadanie utrzymanie zadanej temperatury wspomagając się jeżeli to konieczne sprężarką. Zauważyłem, że przy ustawieniu auto i temperatury np. na 21 stC w chłodny dzień na początku z nawiewów leci ciepłe powietrze, a po jakimś czasie się schładza i dalej wieje chłodnym.

Podobno winą jest niezbyt trafiona lokalizacja czujnika temperatury wewnątrz kabiny, który gdzieś jest niedaleko nawiewów i to daje lekkie przekłamanie ustawionej temperatury na klimatroniku. Ale to nie tylko u mnie tak jest niestety.

Saqu - 07-10-2011, 14:27

czujnik temperatury jest jak masz kratki nawiewu i pod nimi taka mała krateczka idąca ze skosa, tam jest rurka do niej przyczepiona i dalej leci tą rurką do czujnika, z tym, że jest to nad radiem, a radio jak wiadomo dodatkowo podgrzewa atmosferę wokół siebie.
Anonymous - 08-10-2011, 20:07

czyli w trybie auto klima się załancza? np przy 25 st?
Budrys - 08-10-2011, 21:16

Postaram się to ubrać w miarę proste zdania (sobota wieczór :P ) po pierwsze, samo eco - sprężarka nie załącza się. eco ze śnieżynką - sprawa idzie cyklicznie. sama snieżynka - klima idzie prawie non toper. Sytuacja z dziś, jest 10stp klima ustawiona na auto. początkowo nawiew na samą szybę plus klima(śnieżynka) z eco. Szyby nie parują mimo iż automat dąży do nagrzania we wnętrzu (klima wysusza)i rzeczywiście, nagrzewa wpierw silnik potem zmienia siłę nadmuchu do wewnątrz (szyba-nogi) po jakimś czasie nawiew zwalnia utrzymując temp. zadaną. Zawsze korzystam z automatu i jest ok. w zimie jak szyby zamarznięte daję odmrażanie i też ok. O ile dobrze pamiętam to w temp poniżej 4-6stp mimo iż klimatronik ustawiony na auto i na wyświetlaczu pokazuje śnieżynkę i eco, sprężarka się nie załącza.
Saqu - 10-10-2011, 18:32

a no włąśnie takoś jakoś jak pisze Budrys, klima przy niższych temp raczej ma za zadanie osuszanie powietrza, żeby szyby nie parowały
Anonymous - 10-10-2011, 21:25

Opiszmy sytuacje łopatologicznie.
Na dworze temperatura 10 st. C. Powiedzmy, że chcę uzyskać ciepło w aucie rzędu okolo 24 st.
Jak lepiej?
* Ustawić 32 st i jak już będzie ciepło ustawiać ręcznie siłę i temp?
* ustawić tryb auto na 24 st. i tryb ECO? Ale nie do końca rozumiem po co tu klima? Nawet jak wpisze temp 31 st to też jest ikona * lub ECO zależy jak ustawię.
Przecież auto ma dążyć do nagrzania. A po co klima na się wł i niepotrzebnie spalać więcej paliwa.

mlun - 11-10-2011, 14:22

Bo klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia w aucie.
Hugo - 11-10-2011, 14:48

mlun napisał/a:
Bo klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia w aucie
Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki?
Anonymous - 11-10-2011, 20:26

A ja to napiszę jeszcze bardziej łopatologicznie.
Nie masz w samochodzie klimatyzacji, a pełen klimatronik, a to jest spora różnica. Tobie chodzi o klimatyzację, a uruchamiasz w trybie auto klimatronik czyli układ automatycznej klimatyzacji, który jak to bardzo ładnie zaznaczył mlun nie służy tylko do chłodzenia, a utrzymywania zadanych parametrów wewnątrz samochodu poprzez płynne sterowanie wentylatorami i elementami odpowiedzialnymi za grzanie i chłodzenie. Np. w chłodne dni automatyczne kierowanie nawiewów na zaparowane szyby w celu ich osuszania, po czym po zagrzaniu kabiny automatyczną zmianę kierunku nawiewu na przód i/lub nogi.
Bardziej łopatologicznie już nie można.

A odpowiadając na pytanie, to jak jest zimno na dworze jaki jest sens ustawiać 31 st. jak chcesz uzyskać 24. Przecież klima i tak będzie grzała maksymalnie do czasu zbliżenia się do zadanej temperatury i z czasem będzie stopniowo osłabiać grzanie utrzymując zadane 24 st. Ustawiasz 24 i koniec. Nawet, jeśli nie zrobisz to w trybie auto to i tak zadana temp. będzie osiągnięta, tylko podejrzewam, że trochę dłużej będzie to trwało i bez możliwości osuszania, czy użycia sprężarki i to wszystko.

Anonymous - 11-10-2011, 22:55

od kiedy klima grzeje?
Anonymous - 12-10-2011, 10:21

Cytat:
od kiedy klima grzeje?

Ehh.. Odkąd wymyślili urządzenie o nazwie klimatronik, który automatycznie steruje chłodzeniem i ogrzewaniem. A kiedy to dokładnie było, to trudno mi powiedzieć.

mlun - 12-10-2011, 11:07

Hugo napisał/a:
Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki?


A gdzie ja tak napisałem?

Hugo - 13-10-2011, 09:31

mlun napisał/a:
A gdzie ja tak napisałem?
Nie twierdzę, że gdzieś tak napisałeś, po prostu bardzo mnie ciekawi ten temat. Czy podczas odparowywania szyb w chłodne dni włącza się sprężarka czy nie. Czy istnieje jakiś pułap temperatury poniżej którego sprężarka sie nie włącza mimo włączonej klimatyzacji. Mowa oczywiście o klimatroniku.
mlun - 13-10-2011, 11:39

Jest czujnik chroniący przed oblodzeniem. Nie wiem tylko jaka to jest temp. ale pewnie około 0 stopni sprężarka może się już nie załączyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group