| 
				
					| Carisma - Techniczne - Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku?
 
 Anonymous - 07-10-2011, 09:51
 Temat postu: Jaka jest zasada działania trybu AUTO w klimatroniku?
 Chciałbym się dowiedzieć jak działa tryb AUTO w klimatroniku. Chodzi mi dokładnie o ogrzewanie. A najbardziej zastanawia mnie to jak dam np temp. 30 st. C i tryb AUTO to wyświetlają się ikony klimatyzacji i ECO. Ale chyba klima się nie uruchamia? Nawiewy się dopasowują do temperatury, ale po co klima jak mam ustawiona tak wysoką temp? Czy lepiej jest używać trybu AUTO w zimie żeby utrzymać stałą temperature? Np wchodzę do auta i ustawiam 26 st. Czy lepiej recznie dać na 32 i regulować?
 Anonymous - 07-10-2011, 13:09
 
 Ja osobiście nie używam w zimie trybu auto.
 
 Tryb auto ma za zadanie utrzymanie zadanej temperatury wspomagając się jeżeli to konieczne sprężarką. Zauważyłem, że przy ustawieniu auto i temperatury np. na 21 stC w chłodny dzień na początku z nawiewów leci ciepłe powietrze, a po jakimś czasie się schładza i dalej wieje chłodnym.
 
 Podobno winą jest niezbyt trafiona lokalizacja czujnika temperatury wewnątrz kabiny, który gdzieś jest niedaleko nawiewów i to daje lekkie przekłamanie ustawionej temperatury na klimatroniku. Ale to nie tylko u mnie tak jest niestety.
 Saqu - 07-10-2011, 13:27
 
 czujnik temperatury jest jak masz kratki nawiewu i pod nimi taka mała krateczka idąca ze skosa, tam jest rurka do niej przyczepiona i dalej leci tą rurką do czujnika, z tym, że jest to nad radiem, a radio jak wiadomo dodatkowo podgrzewa atmosferę wokół siebie.
 Anonymous - 08-10-2011, 19:07
 
 czyli w trybie auto klima się załancza? np przy 25 st?
 Budrys - 08-10-2011, 20:16
 
 Postaram się to ubrać w miarę proste zdania (sobota wieczór
  ) po pierwsze, samo eco - sprężarka nie załącza się. eco ze śnieżynką - sprawa idzie cyklicznie. sama snieżynka - klima idzie prawie non toper. Sytuacja z dziś, jest 10stp klima ustawiona na auto. początkowo nawiew na samą szybę plus klima(śnieżynka) z eco. Szyby nie parują mimo iż automat dąży do nagrzania we wnętrzu (klima wysusza)i rzeczywiście, nagrzewa wpierw silnik potem zmienia siłę nadmuchu do wewnątrz (szyba-nogi) po jakimś czasie nawiew zwalnia utrzymując temp. zadaną. Zawsze korzystam z automatu i jest ok. w zimie jak szyby zamarznięte daję odmrażanie i też ok. O ile dobrze pamiętam to w temp poniżej 4-6stp mimo iż klimatronik ustawiony na auto i na wyświetlaczu pokazuje śnieżynkę i eco, sprężarka się nie załącza. Saqu - 10-10-2011, 17:32
 
 a no włąśnie takoś jakoś jak pisze Budrys, klima przy niższych temp raczej ma za zadanie osuszanie powietrza, żeby szyby nie parowały
 Anonymous - 10-10-2011, 20:25
 
 Opiszmy sytuacje łopatologicznie.
 Na dworze temperatura 10 st. C. Powiedzmy, że chcę uzyskać ciepło w aucie rzędu okolo 24 st.
 Jak lepiej?
 * Ustawić 32 st i jak już będzie ciepło ustawiać ręcznie siłę i temp?
 * ustawić tryb auto na 24 st. i tryb ECO? Ale nie do końca rozumiem po co tu klima? Nawet jak wpisze temp 31 st to też jest ikona * lub ECO zależy jak ustawię.
 Przecież auto ma dążyć do nagrzania. A po co klima na się wł i niepotrzebnie spalać więcej paliwa.
 mlun - 11-10-2011, 13:22
 
 Bo klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia w aucie.
 Hugo - 11-10-2011, 13:48
 
 
 Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki? 	  | mlun napisał/a: |  	  | Bo klimatyzacja nie służy tylko do chłodzenia w aucie | 
 Anonymous - 11-10-2011, 19:26
 
 A ja to napiszę jeszcze bardziej łopatologicznie.
 Nie masz w samochodzie klimatyzacji, a pełen klimatronik, a to jest spora różnica. Tobie chodzi o klimatyzację, a uruchamiasz w trybie auto klimatronik czyli układ automatycznej klimatyzacji, który jak to bardzo ładnie zaznaczył mlun nie służy tylko do chłodzenia, a utrzymywania zadanych parametrów wewnątrz samochodu poprzez płynne sterowanie wentylatorami i elementami odpowiedzialnymi za grzanie i chłodzenie. Np. w chłodne dni automatyczne kierowanie nawiewów na zaparowane szyby w celu ich osuszania, po czym po zagrzaniu kabiny automatyczną zmianę kierunku nawiewu na przód i/lub nogi.
 Bardziej łopatologicznie już nie można.
 
 A odpowiadając na pytanie, to jak jest zimno na dworze jaki jest sens ustawiać 31 st. jak chcesz uzyskać 24. Przecież klima i tak będzie grzała maksymalnie do czasu zbliżenia się do zadanej temperatury i z czasem będzie stopniowo osłabiać grzanie utrzymując zadane 24 st. Ustawiasz 24 i koniec. Nawet, jeśli nie zrobisz to w trybie auto to i tak zadana temp. będzie osiągnięta, tylko podejrzewam, że trochę dłużej będzie to trwało i bez możliwości osuszania, czy użycia sprężarki i to wszystko.
 Anonymous - 11-10-2011, 21:55
 
 od kiedy klima grzeje?
 Anonymous - 12-10-2011, 09:21
 
 
  	  | Cytat: |  	  | od kiedy klima grzeje? | 
 Ehh.. Odkąd wymyślili urządzenie o nazwie klimatronik, który automatycznie steruje chłodzeniem i ogrzewaniem. A kiedy to dokładnie było, to trudno mi powiedzieć.
 mlun - 12-10-2011, 10:07
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Czyli jak jest chłodno to odparowuje szyby bez włączonej sprężarki? | 
 
 A gdzie ja tak napisałem?
 Hugo - 13-10-2011, 08:31
 
 
 Nie twierdzę, że gdzieś tak napisałeś, po prostu bardzo mnie ciekawi ten temat. Czy podczas odparowywania szyb w chłodne dni włącza się sprężarka czy nie. Czy istnieje jakiś pułap temperatury poniżej którego sprężarka sie nie włącza mimo włączonej klimatyzacji. Mowa oczywiście o klimatroniku. 	  | mlun napisał/a: |  	  | A gdzie ja tak napisałem? | 
 mlun - 13-10-2011, 10:39
 
 Jest czujnik chroniący przed oblodzeniem. Nie wiem tylko jaka to jest temp. ale pewnie około 0 stopni sprężarka może się już nie załączyć.
 
 |  | 
 |  |